22 Haziran 2021 Salı

23 Haziran 2021 Çarşamba REİS Gazetesi/sayı219...............................Str.2.2.1 Hedefleri

Str.2.2.1 Hedefleri

‘Susurluk için bir Stratejik Plan önerisi’ kapsamında Yeşilelma’ vizyonumuzun temel amaçlarından ikincisi olan ‘AMAÇ.2-KALKINMAYI BAŞARMIŞ ÜRETKEN BİR SUSURLUK’’ la ilgili çalışmamızı sürdürüyoruz. Geçen hafta ‘StrA.2.1-Değerlere dayanmak’ stratejik amacı çerçevesinde ‘Str.2.1.1-Daha fazla değer üretme, Daha adil paylaşma ve Değerleri koruyup geliştirme’ stratejimize ait 9 hedefin ‘NASIL GERÇEKLEŞEBİLECEĞİNE DAİR’ önerilerimizi okumuştunuz. Şimdi sırada aynı temel amacın bu defa ‘StrA.2.2-Nitelikli insana odaklanmak’ Stratejik amacı ve  ‘Str.2.2.1-Nitelikli insan yetiştirme’ stratejisi var. Bu bölümde;  1’ü ‘‘03-KALKINMA VE TEŞVİKLER’ sektörü, 2’si ‘08-SANAYİ ve 1’i de ‘11-EĞİTİM ve SPOR’ alanıyla alakalı toplam 4 hedefin ‘NASIL?’ gerçekleşebileceği üzerinde duracağız. Konuya geçmeden evvel yine belirtelim ki; şayet temel amaçlarımızdan biri ‘AMAÇ.2-KALKINMAYI BAŞARMIŞ ÜRETKEN BİR SUSURLUK’ ise onun olmazsa olmaz Stratejik Amaçlarından biri ‘‘StrA.2.2-Nitelikli insana odaklanmak’ ve onun da aracı Str.2.2.1-Nitelikli insan yetiştirme’ stratejisidir. O nedenle bu istikamet üzerindeki hedeflerin gerçekleştirilmesinde genel ortak ‘NASIL? bu stratejimizin uygulanmasıyla gerçekleşecek. Elbette yine burada da genel kuralımız; güçlü yönlerimize dayanmak, zayıf taraflarımızı onarmak, fırsatlardan yararlanmak ve tehditlerden sakınmak olacak. Bir başka deyişle Susurluk; ‘Nitelikli insana odaklanarak’ ve ‘Nitelikli insan yetiştirerek’ var olan güçlü yönlerini daha güçlü yapmış, zayıf taraflarını da gidermiş olacak. Bu arada dış fırsatlardan yararlanıp, tehditlerden de sakınabilirse neticede ‘Kalkınmayı başarmış üretken bir Susurluk’ temel amacına ulaşmak kolaylaşacaktır.


    Öncelikle Susurluğun yazımızın da başlığı olan ’Str.2.1.1’stratejisi çerçevesinde belirlenmiş ‘03-KALKINMA VE TEŞVİKLER’ sektörü hedefleri ile başlıyoruz. Daha önce Susurluğun bu alanda ‘ZY.03.2-Stratejik plan için yetişmiş eleman eksikliği’ gibi zayıf bir yönü olduğu açıklanmıştı. Sonuçta bu zayıf yönün telafisine yönelik olarak ve StrA.2.2-Nitelikli insana odaklanmak’ stratejik amacımıza ulaşmak üzere; ‘Str.2.2.1-Nitelikli insan yetiştirme’ stratejisi çerçevesinde; HDF.2.2.1.01-Plan hazırlama ekibi içinden en az 7 yetenekli genci kazanmak ‘şeklinde 1 hedef öngörülmüştü. Bu güne kadar yaşadığımız zorluklardan öğrendiğimiz kadar Stratejik plan için yetişmiş eleman eksikliği oldukça önemli bir zayıf yönümüz. Hâlbuki KALKINMA İÇİN STRATEJİK PLAN NE KADAR GEREKLİYSE, BİR PLAN YAPABİLMEK İÇİN DE YETİŞMİŞ ELEMAN O KADAR ŞART. Zira ‘AMAÇ.2-KALKINMAYI BAŞARMIŞ ÜRETKEN BİR SUSURLUK’’ için ‘StrA.2.2-Nitelikli insana odaklanmak’ olmazsa olmaz bir icap. ‘Str.2.2.1’stratejisi de bunu öngörüyor zaten. Ancak ‘NİTELİKLİ YA DA YETİŞMİŞ ELEMAN’ HER ZAMAN OKUMUŞ, DİPLOMALI İNSAN ANLAMINA GELMİYOR. İnanıyorum ki iyi bir moderatörlükle Susurlukta böyle bir işin içinde olabilecek pek çok insan değerlendirilebilir. Ancak Ç KİMSENİN BİR KENARA İTİLİP DEĞERSİZLEŞTİRİLMEMESİ, KATILIMCI BİR STRATEJİK PLAN SÜRECİ İÇİNDE UYGUN OLANLARIN SEÇİLİP KAZANILMASI gerekiyor. Bu noktada ilçe yöneticilerinden süreç içinde bu insanları ortak bir amaca doğru adaletle yönetmeleri beklenir. Sonuçta İYİ, ETKİN BİR PLAN; SADE, İDDİASIZ VE EN AZ MASRAFLA DA OLSA ONU YAPANLARIN BENİMSEDİKLERİ, KENDİLERİNDEN BİR ŞEYLER KATTIKLARI ORTAK BİR BELGEDİR. Uygulanabilir olmalıdır. Bizim bu süreçteki rolümüz özellikle bu pandemi sürecinde muhtemel plan ekibine bir online okul işlevi gördü aslında. Böylece SEÇİLECEK GÖNÜLLÜLER DAHA ÖNCE AYDINLATILMIŞ BU YOLUN ÜZERİNDE YÜRÜYECEKLER. Ancak asıl yetişmiş eleman eksikliği plan döneminde ortaya çıkacak.  Bu yüzden PLAN HAZIRLAMA EKİBİ İÇİNDEN EN AZ 7 YETENEKLİ GENCİ KAZANMAK VE GELECEK İÇİN HAZIRLAMAK zorundayız. Ki bu gençler donandıkları bilgi ve tecrübeyle Susurluğun Plan uygulamasını yürütebilsinler. 

                İkinci olarak Susurluğun yazımızın da başlığı olan ’Str.2.2.1’stratejisi çerçevesinde belirlenmiş ‘08-SANAYİ’’ sektörü hedefleri ile devam ediyoruz. Daha önce Susurluğun bu alanda ‘ZY.08.3-Nitelikli ara eleman yetersizliği’ ve ‘ZY.08.6-Üniversite işbirliğinin bulunmaması’ gibi bazı sorunları olduğu açıklanmıştı. Sonuçta bu konulara yönelik olarak; StrA.2.2-Nitelikli insana odaklanmak’ stratejik amacımıza ulaşmak üzere ve ‘Str.2.2.1-Nitelikli insan yetiştirme’’ stratejisi çerçevesinde; ‘HDF.2.2.1.02-Sanayimiz ve işletmelerimizin gelişimi için Susurluk dışında bulunan nitelikli hemşehrilerimizi davet etmek’ ve ‘HDF.2.2.1.03-Bandırma 17 Eylül Üniversitesi ile Sanayi sektörümüz için; işletmeci, mühendis ve yüksek teknoloji bilgisine sahip nitelikli insan yetiştirme konusunda işbirliği yapmak’ şeklinde 2 hedef öngörülmüştü. ‘Nitelikli ara eleman yetersizliği’ ve ‘Üniversite işbirliğinin bulunmaması’ gibi sorunlar sanayi sektörü için ciddi bir zafiyet. Özellikle de bu yüzden AMAÇ.2 kapsamında StrA.2.2-Nitelikli insana odaklanmak ve Str.2.2.1-Nitelikli insan yetiştirme’ stratejisi izlemek gerekiyor. Çünkü gerek sektördeki zayıflıklarımız, gerekse yüksek teknoloji ve üniversite işbirliği eksiğimizin altında ‘NİTELİKLİ İNSAN’ sorunumuzun bulunduğu açık. Bu sebeple öncelikle işe: SANAYİMİZ VE İŞLETMELERİMİZİN GELİŞİMİ İÇİN SUSURLUK DIŞINDA BULUNAN NİTELİKLİ HEMŞEHRİLERİMİZİ DAVET ETMEKLE işe başlayabiliriz. Çünkü NİTELİKLİ ELEMAN YETİŞTİRMEK KOLAY DEĞİLDİR. ÖNCE BUNA İNANMAK, CİDDİ VE KARARLI BİR YATIRIM YAPMAK GEREKİR. Okul ister, eğitim öğretim ister, staj ve deneyim ister. BUGÜN BAŞLASAK İHTİYAÇ OLAN NİTELİKLİ İNSAN GÜCÜNÜ ANCAK BEŞ YILDA YETİŞTİREBİLİRİZ. İşte tam da bu yüzden hemen gecikmeden ikinci adım; BANDIRMA 17 EYLÜL ÜNİVERSİTESİ İLE SANAYİ SEKTÖRÜMÜZ İÇİN; İŞLETMECİ, MÜHENDİS VE YÜKSEK TEKNOLOJİ BİLGİSİNE SAHİP NİTELİKLİ İNSAN YETİŞTİRME KONUSUNDA İŞBİRLİĞİ YAPMAK olmalıdır. Çünkü böyle bir işbirliği hem ÜNIVERSITENIN BÖLGESEL KALKINMAYA KATKISI HEM DE ÜRETKEN BIR SUSURLUĞUN ATEŞLEYICISI olacaktır. HER IKISINDEN OLUŞACAK SINERJI ISE KALKINMAYI BAŞARMANIN OLMAZSA OLMAZ GÜÇBIRLIĞINI OLUŞTURUR.

Bu hafta üçüncü ve son konumuz ’Str.2.2.1’ stratejisi çerçevesinde belirlenmiş ‘11-EĞİTİM ve SPOR’’ alanıyla ilgili hedefler. Daha önce Susurluğun bu alanda ‘GY.11.3-Genç sporcu yetiştiren bir alt yapı,’ gibi güçlü bir yönü olduğu değerlendirilmişti. Sonuçta bu konulara yönelik olarak ve StrA.2.2-Nitelikli insana odaklanmak’’ stratejik amacımıza ulaşmak üzere; ‘Str.2.2.1-Nitelikli insan yetiştirme’’ stratejisi çerçevesinde; ’HDF.2.2.1.04-İlçemizin nitelikli genç sporcu yetiştiren alt yapısını güçlendirip kurumsallaştırmak ‘şeklinde 1 hedef daha ortaya çıkmıştı. Susurluğumuzun geçmişten bu yana yaşayan Genç sporcu yetiştiren bir alt yapı ‘deneyimi var. Bu konuda AMATÖR RUHLA VE ÖZVERİYLE SPORCU YETİŞTİREN KULÜPLERE, ADETA TEK BAŞINA OKUL OLAN HOCALARA SAHİBİZ. Bu güçlü yön ‘AMAÇ.2-KALKINMAYI BAŞARMIŞ ÜRETKEN BİR SUSURLUK’’ vizyonumuz, StrA.2.2-Nitelikli insana odaklanmak stratejik amacımız ve Str.2.2.1-Nitelikli insan yetiştirme’ stratejimizle çok yakından ilişkili. O halde İLÇEMİZİN NİTELİKLİ GENÇ SPORCU YETİŞTİREN ALT YAPISINI GÜÇLENDİRİP KURUMSALLAŞTIRMAK hedefi spor alanında kesinlikle çıtamızı daha yükseğe çıkaracaktır. Bu hedef aynı zamanda ORTA VE UZUN VADEDE SPOR ALANINDA NİTELİKLİ İNSAN POTANSİYELİMİZİ DE GÜÇLENDİRİP ARTTIRIR. Bunun için kesinlikle GÜÇ, İŞ VE AMAÇ BİRLİĞİNE İHTİYAÇ VAR. 5 EYLÜL SPOR KULÜBÜ BU PLATFORM İÇİN UYGUN olabilir. Ama KAYMAKAMLIK, BELEDİYE, OKULLAR, MİLLİ EĞİTİM, GENÇLİK VE SPOR İDARECİLERİ BU ORTAK HAVUZU SAHİPLENİP KATKI VERMELİ. SİVİL TOPLUM KURULUŞLARI VERİLEN ÇABAYI DESTEKLEMELİ. SUSURLUKTAN YETİŞEN SPORCULARIMIZ UNUTULMAMALI VE KARŞILIKLI İLETİŞİM YENİ GENÇLER İÇİN SÜRDÜRÜLMELİDİR. Böylece daha nitelikli genç sporcu yetiştiren, kurumsallaşmış bir alt yapı mümkün olabilir.

Kuşkusuz orta vadede ilçemizin geleceği için yapılacak çok şey var. Ama geçmişten gelen değerlere dayanmadıkça, sağlıklı yol alınamaz. Meselâ hamurumuzda bulunan ‘DEĞ.2-Vatana sadakat’  böyle bir değer. Ayrıca içerde ve dışarda; alanında deneyimli, yetenekli ve başarısını kanıtlamış ‘DEĞ.5-Yetiştirdiğimiz değerli insanlar’ımız var. Sahiplenmesi gereken ‘DEĞ.6-Yöresel ürünlerimiz’, ‘DEĞ.7-El sanatlarımız’  ve ‘DEĞ.8-Fabrika, marka ve tesislerimiz’ ise bu alanda çok özel bir yere sahipler. Kuşkusuz orta vadede KALKINMAYI BAŞARMIŞ ÜRETKEN BİR SUSURLUK için ‘DEĞ.10-Cazip yatırım imkânları’  ilçemiz için değerlendirilmesi gereken bir avantaj olacak. Bu değerler süreç içinde başlı başına birer motivasyon kaynağı. Ancak bu yolculuk kesinlikle ortak amaçlara dayalı etkin bir yaklaşım birliği ve temel ilkelere sarsılmaz bağlılıkla yürümeyi de gerektiriyor. Nitekim bu amaçla tabloda da görüldüğü gibi; Kaymakamlık (K) liderliğinde; yerine göre Ticaret Sanayi Odası Borsa (TSOB) ve Belediye (B), yerine göre Spor Kulüpleri (SPKP), İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü (İMEM), İlçe Gençlik Spor Müdürlüğünün (K) aktif katılımı, Stratejik Plan Ekibinin (SPE) sekreteryasında; Kent Konseyi (KK) ve hedefin gerektirdiği diğer Dernek, vakıf, Sendika vb. diğer Sivil Toplum Kuruluşlarının (STK) desteklerine ihtiyaç olacak. Özellikle nitelikli insan yetiştirme konusunda bir üniversitenin (ÜN) işbirliğinden yararlanmak zorundayız. Ancak bütün bu çalışmalarda olduğu gibi Stratejik Plan Uygulamasının her alanında; ‘İLK.1-Önce insan, önce Susurluğun geleceği, Önce Vatan, İLK.2-İstikamet üzere olma, İLK.3-Amaç Birliğine riayet, İLK.4-Planlı değişim dönüşüm ve İLK.5-Birlikte başarmak’ yolculuğumuzun temel ilkeleri olmak durumunda. 

yyalcin3@gmail.com

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder