Str.1.3.2 Hedefleri (III)
‘Susurluk için bir Stratejik Plan önerisi’ kapsamında ‘Yeşilelma’ vizyonumuzun temel amaçlarından ilki olan ‘AMAÇ.1-BÖLGESİNDE YÜKSELEN, ÖNE
ÇIKAN GELİŞMİŞ BİR SUSURLUK’ üzerinde çalışmayı
sürdürüyoruz. Şu anda sırada ‘StrA.1.3-Cazibe merkezi olma’ stratejik amacımız ve onun ‘Str.1.3.2-Konum, doğal kaynak ve çevre imkânlarını değerlendirmek’ stratejisi var. Bu bölümde 43 hedef söz
konusu. Geçen haftalarda bu alanda daha önce tespit edilmiş bulunan 1’i ‘01-NÜFUS VE SOSYAL HAYAT’
başlığına, 5’i ‘02-KONUM’ alanına, 2’si ‘03-KALKINMA VE TEŞVİKLER’ alanına, 2’si ‘04-ULAŞIM’ , 2’si ‘05- LOJİSTİK’, 4’ü ‘06-ENERJİ VE DOĞAL KAYNAKLAR’ sektörü ve 7’si de ‘07-TURİZM’ sektörüyle alakalı toplam 23 hedefin ‘Str.1.3.2’ stratejimize
uygun olarak ‘‘NASIL?’ gerçekleşebileceği konusundaki görüşlerimizi
paylaşmıştık. Bu kez Allah’ın izniyle yazımızın başlığını oluşturan ‘‘Str.1.3.2-Konum,
doğal kaynak ve çevre imkânlarını değerlendirmek’’ stratejimizin; 2’si ‘08-SANAYİ’ sektörü ve 6’sı da ‘09-TARIM VE HAYVANCILIK’ sektörüyle alakalı toplam 8 hedefinin ‘‘NASIL?’ gerçekleşebileceği konusundaki önerilerimizi
okuyacaksınız. Yine belirtmeliyiz ki; şayet ‘AMAÇ.1- BÖLGESİNDE YÜKSELEN, ÖNE ÇIKAN GELİŞMİŞ BİR SUSURLUK’ amaçlamışsak
onun olmazsa olmaz ayaklarından biri ‘StrA.1.3-Cazibe
merkezi olma’ durumudur. O nedenle bu istikamet üzerindeki hedeflerin
gerçekleştirilmesinde genel ortak ‘NASIL?’dan ilki ‘Str.1.3.1-OSB ve Lojistik
bölge kurulmasını sağlamak’ idiyse diğeri de yazımızın
başlığını oluşturan ‘‘Str.1.3.2-Konum, doğal
kaynak ve çevre imkânlarını değerlendirmek’’ stratejimizin uygulanması
olacak. Elbette ki burada da genel
kuralımız; güçlü yönlerimize dayanmak, zayıf taraflarımızı onarmak,
fırsatlardan yararlanmak ve tehditlerden sakınmak olacak. Bir başka deyişle Susurluk;
‘OSB ve Lojistik bölge kurulmasını sağlayarak’ ve ‘Konum, doğal kaynak ve çevre
imkânlarını değerlendirerek’, güçlü yönlere dayanıp zayıf tarafları onararak,
fırsatlardan yararlanıp tehditlerden sakınarak neticede ‘cazibe merkezi olma’ stratejik
amacına ulaşmaya gayret edecek. Bu sebeple söz konusu stratejiler için belirlenmiş
hedeflerin gerçekleşmesi Susurluk için gerçekten önemli. Şimdi bu hedeflerin ‘Str.1.3.2-Konum, doğal
kaynak ve çevre imkânlarını değerlendirmek’’’ stratejimizle ilgili
43 adedinin sıradaki 7’sinin daha ‘‘NASIL?’ gerçekleşebileceğine
bakalım.
İstanbul sanayisinin
desantralizasyonu; yani SANAYİNİN İSTANBUL’DA YOĞUNLAŞMASININ
ARTIK İSTENMEMESİ, BİR MERKEZKAÇ HAREKET OLUŞTURUYOR. Bizim için yelkenlerimizi şişirip
değerlendirmemiz gereken bir rüzgâr bu. NEREYE GİDECEKLER? İstanbul’dan,
iç ve dış pazar bağlantılarından uzak olmak istemeyeceklerine göre ya
Trakya’ya, ya da Güney Marmara’ya yönelecekler. Trakya dolu, Güney Marmara
bölgemizde bile uygun alanlar sınırlı. İlçemiz de bu sınırlı alanlardan biri.
Nitekim FABRİKA VE ÜRETİM TESİSLERİNİN BURSA VE BANDIRMA’DAN
GİDEREK BİZE DOĞRU KAYDIĞINI DA YILLAR İTİBARİYLE GÖZLEMLEYEBİLİYORUZ. Elbette en uygun alternatif
olduğumuzun bilincinde olmalı ve bu avantajımızı hem kendimiz hem de
yatırımcılar için sürekli gündemde tutmalıyız. O halde ilk hedef; İSTANBUL
SANAYİSİNDEN İLÇEMİZE KAYACAK OLANLAR İÇİN EN UYGUN ALTERNATİF OLDUĞUMUZUN
BİLİNCİYLE BU AVANTAJIMIZI SÜREKLİ GÜNDEMDE TUTMAK’la başlıyor. Ancak yetmez; gelecek olanlar karşılarına
çıkacak engellerden hoşlanmaz. Kendilerine zaman, para ve emek kaybettirecek
olumsuzluklar varsa da gelmez. Bu yüzden sanayi yatırım tercihlerini olumsuz
etkileyebilecek engelleri ortadan kaldırmak, eksiklikleri gidermek ve kolaylık
sağlamak gerekir. Ayrıca;’Sektörün yetersizliği’, ‘Kurumsal kapasitesi gelişmiş
KOBİ’ler olmaması’, ‘Nitelikli ara eleman yetersizliği’, ‘İhracat ve markalaşma
potansiyeli yüksek ürünlerin olmaması’ , ‘Yüksek teknolojili ya da teknolojik
ürün üretiminin olmaması’ ve ‘Üniversite
işbirliğinin bulunmaması’ gibi önemli sorunlarımız da var. Bu hususlar ilçemizin sanayi sektörü açısından zayıf görünen yönleri. Kuşkusuz
bu sorunlar diğer stratejiler çerçevesinde de ele alınıp değerlendirilecekler. Örneğin;
MEVCUT SANAYİ SEKTÖRÜMÜZE;
TÜM TESİS, KOBİ VE ÜRÜNLERİYLE BERABER BİRER DEĞER OLARAK SAHİP ÇIKMAK, ‘ONLARI
VERİMLİ ÇALIŞTIRIP GELİŞTİRMEK, ÜRÜNLERİMİZİN İHRACAT VE MARKALAŞMA SEVİYESİNİ
YÜKSELTMEK, SANAYİMİZ VE İŞLETMELERİMİZİN GELİŞİMİ İÇİN SUSURLUK DIŞINDA
BULUNAN NİTELİKLİ HEMŞEHRİLERİMİZİ DAVET ETMEK, BANDIRMA 17 EYLÜL ÜNİVERSİTESİ
İLE SANAYİ SEKTÖRÜMÜZ İÇİN; İŞLETMECİ, MÜHENDİS VE YÜKSEK TEKNOLOJİ BİLGİSİNE
SAHİP NİTELİKLİ İNSAN YETİŞTİRME KONUSUNDA İŞBİRLİĞİ YAPMAK bu yönde yapılabilecek şeyler. Ancak bu noktada ihmal edilmemesi gereken şey; İLÇEMİZE
GELEBİLECEK SANAYİ YATIRIM TERCİHLERİNİ OLUMSUZ ETKİLEYEBİLECEK ENGELLERİ
ÖNCEDEN GÖRÜP GİDERMEK’ten geçiyor. Böylece Susurluğun geleceği
demek olan FIRSATLARI KAÇIRMAMIŞ, ZAYIF
YÖNLERİMİZİ TELAFİ ETMEYE KOYULMUŞ VE CİDDİ BİR ALTERNATİF OLARAK TERCİHLERİN
İLÇEMİZDEN YANA KULLANILMASINI LEHİMİZDE YÖNLENDİRMİŞ oluruz.
Bu açıdan sürece olumlu katkıda bulunmak üzere YATIRIM YAPACAKLAR VE
KURULACAK TESİSLER İÇİN İLÇEMİZDE TİCARET ODASI TARAFINDAN BİR YATIRIM DANIŞMA
VE DESTEK HİZMETİ VERMEK de oldukça
önemli. Bu konunun da ihmal edilmemesi gerekiyor. Zira gelecekte daha yoğun ve
pahalı olacak olan büyük kentten kaçışları oldukça sık göreceğiz.
Bu haftanın ikinci bahsi ’Str.1.3.2’stratejisi çerçevesinde belirlenmiş ‘09-TARIM VE HAYVANCILIK’ hedefleri.
Daha önce bu alanda iki adet güçlü yön; ‘GY.09.2-Zengin su
kaynakları ve sulu tarım imkânı’ ve ‘GY.09.10-Süt ve süt ürünleri üretimi’; bir adet fırsat; ‘FRS.09.15-Arazi toplulaştırmaları’ ile bir adet tehdit; ‘THD.09.1-Tarım arazilerinin amaç
dışı kullanılma riski’ belirlenmişti. Yapılan çalışma sonucunda belirtilen ’Str.1.3.2’stratejisine
uygun ve ‘StrA.1.3-Cazibe merkezi olma’ stratejik
amacımıza ulaşmak üzere bu alanda; ’HDF.1.3.2.26-Su kaynaklarımızı korumak ve sulu tarım imkânımızı verimli
kullanabilmek’, ‘HDF.1.3.2.27-Çiftçimizin suya daha kolay ve ucuz erişebilmesi
için mevzuat düzenlemeleri yapılmasını sağlamak’, ‘HDF.1.3.2.28-Süt üretiminde
yeniden 60.000 tonun üzerine çıkmak’, ‘HDF.1.3.2.29-Tescilli ve markalı süt
ürünlerine sahip olmak’ , ‘HDF. 1.3.2.30-Susurluk havzasındaki arazi toplulaştırmalarının
%60ın üzerine çıkmasını talep ve takip etmek’ ve ‘HDF.1.3.2.31-Tarım
arazilerinin amaç dışı kullanılma riskine karşı daima fayda-zarar dengesini gözetmek
‘şeklinde 6 hedef öngörülmüştü.
Kuşkusuz Susurluk için yapılacak çok şey var. Bu yüzden Susurluklular
konumlarının, doğal kaynak ve çevre imkânlarının değerini gelecekte çok daha
fazla bilecekler. Bu süreçte aynı zamanda içerde ve dışarda; alanında
deneyimli, yetenekli ve başarısını kanıtlamış ‘DEĞ.5-Yetiştirdiğimiz değerli insanlar’a
ihtiyacımız var. Onların bu sürece dahil olmaları ve aktif destekleri stratejik
önemde. ‘DEĞ.6-Yöresel ürünlerimiz’ ve
bölgede
halen çalışan ‘DEĞ.8-Fabrika,
marka ve tesislerimiz’ de değerli. Kaldı ki her konuda ‘DEĞ.9-Ulaşım ağları üzerindeki konumumuz’ orta
vadede ilçemiz için avantaj olmaya devam edecek. Yine aynı süreçte ‘DEĞ.10-Cazip yatırım imkânları’ sebebiyle ilçemizin bir cazibe merkezi
olacağını beklemek yanlış olmaz. Ancak Susurluğun bir yandan bölgede cazibesi
artarken diğer yandan da ‘DEĞ.11-Bozulmamış
doğal çevre’sini özenle koruması da şart. İşte bütün bu değerler
öngördüğümüz hedeflerin gerçekleşmesinde bize temel oluşturacak, hayat ve güç
verecek unsurlar. Onlarsız geleceğe sağlıklı ve etkin bir yolculuk mümkün olmaz.
Köklerine yaslanmayan hiçbir hareketin geleceği de yoktur. Ancak bu yolculuk
kesinlikle ortak amaçlara dayalı etkin bir yaklaşım birliği ve temel ilkelere
sarsılmaz bağlılık gerektiriyor. Nitekim bu amaçla; yerine göre Tic.San.Odası Borsa (TSOB), yerine
göre
Ziraat Odası(ZO) ve İlçe Tarım Müdürlüğü(İTM) liderliğinde; Kaymakamlık (K), Belediye (B), Siyasi Partiler (SP) ve Stratejik Plan
Ekibinin (SPE) birlikte hareket etmeleri gerekecek. Elbette
yine yerine göre Kent
Konseyi (KK),Köy Muhtarları (KM) ve diğer Dernek, Sendika vb. diğer Sivil Toplum Kuruluşları (STK) da bu
işbirliğine aktif olarak katılmalı. Kuşkusuz gerektikçe üst seviyeden Siyaset gücüne (SG) de ihtiyaç
olacak. Büyük Şehir Belediyesi
(BBB) her daim yanımızda olmalı. Ayrıca yetki alanı gereği; Sanayi ve Teknoloji Bakanlığına (STB), Tarım Orman Bakanlığına (TOB),
Devlet su İşlerine (DSİ) ya da Türk
Patent ve Marka Kurumuna (TPMK) başvurmamız gerekecek. Ancak
her konuda olduğu gibi Stratejik Plan Uygulamasının her alanında; ‘İLK.1-Önce insan, önce Susurluğun geleceği, Önce Vatan,
İLK.2-İstikamet üzere olma, İLK.3-Amaç Birliğine riayet, İLK.4-Planlı değişim
dönüşüm ve İLK.5-Birlikte başarmak’ yolculuğumuzun temel
ilkeleri durumunda.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder