10 Ağustos 2021 Salı

11 Ağustos 2021 Çarşamba REİS Gazetesi/sayı226..........................Str.2.4.2 Hedefleri (I)

Str.2.4.2 Hedefleri (I)

‘Susurluk için bir Stratejik Plan önerisi’ kapsamında Yeşilelma’ vizyonumuzun temel ayaklarından ikincisi olan ‘AMAÇ.2-KALKINMAYI BAŞARMIŞ ÜRETKEN BİR SUSURLUK’’ la ilgili çalışmamızı sürdürüyoruz. Geçen haftalarda ‘StrA.2.4-Özgün, ileri ve Güçlü olmak’ stratejik amacı yolunda ‘Str.2.4.1-Özgün bir model ortaya koyma’ stratejisine ait 30 hedefin ‘NASIL GERÇEKLEŞEBİLECEĞİNE DAİR’ önerilerimizi okumuştunuz. Şimdi sırada söz konusu stratejik amacın ‘Str.2.4.2-Her alanda ilerleme sağlama’ stratejisi var. Bu strateji yolunda ‘01-NÜFUS VE SOSYAL HAYAT’ için 1, ‘03-KALKINMA VE TEŞVİKLER’ alanında 2, ‘04-ULAŞIM’ sektöründe 1, ‘07-TURİZM’ sektöründe 2, ‘08-SANAYİ’ sektöründe 3, ‘09-TARIM VE HAYVANCILIK’ sektöründe 5, ‘10-SAĞLIK’ ta 1 ve ‘11-EĞİTİM ve SPOR’ alanında 1 olmak üzere toplam 16 hedef söz konusu olduğundan bu hafta bunlardan ilk 8’inin NASIL GERÇEKLEŞEBİLECEĞİNE DAİR’ çalışmamızı sizlerle paylaşıyoruz. Geriye kalan 8 hedef de gelecek haftanın konusu olacak. Yine belirtelim ki; şayet temel amaçlarımızdan biri ‘AMAÇ.2-KALKINMAYI BAŞARMIŞ ÜRETKEN BİR SUSURLUK’ ise onun olmazsa olmaz Stratejik Amaçlarından biri ‘‘StrA.2.4-Özgün, ileri ve Güçlü olmak’ ve onun da önemli araçlarından biri ‘Str.2.4.2-Her alanda ilerleme sağlama’ stratejisidir. O nedenle bu istikamet üzerindeki hedeflerin gerçekleştirilmesinde genel ortak ‘NASIL? elbetteki bu stratejimizin uygulanmasıyla gerçekleşecek. Burada da genel kuralımız; güçlü yönlerimize dayanmak, zayıf taraflarımızı onarmak, fırsatlardan yararlanmak ve tehditlerden sakınmak olacak. Bir başka deyişle Susurluk orta vadede diğerleriyle birlikte; ‘Her alanda ilerleme sağlama’’ stratejisi uygularsa; var olan güçlü yönlerini daha güçlü yapmayı, zayıf taraflarını da gidermeyi başarabilecek. Bu arada dış fırsatlardan yararlanıp, tehditlerden de sakınabilirse neticede ‘Kalkınmayı başarmış üretken bir Susurluk’ vizyonuna ulaşabilir.

                Daha önce ‘01-NÜFUS VE SOSYAL HAYAT’ konusunda; Güçlü bir yön olarak ‘GY.01.1-Henüz çok yaşlanmamış bir nüfus’umuz olduğu değerlendirilmişti. Neticede orta vadede bu güçlü yönün ‘‘Str.2.4.2-Her alanda ilerleme sağlama’’ stratejimizle daha da güçlendirilebileceği varsayımından hareketle; ‘HDF.2.4.2.01-İlçenin nüfusunun aşamalı olarak 100 bine çıkacağını öngörmek’ şeklinde 1 hedef düşünülmüştü. Temel amaçlarımızdan birisi; AMAÇ.2-KALKINMAYI BAŞARMIŞ ÜRETKEN BİR SUSURLUK’. Bunun hemen altında ‘StrA.2.4-Özgün, ileri ve Güçlü olmak’ şeklinde bir stratejik amacımız var. Onun da altında ‘Str.2.4.2-Her alanda ilerleme sağlama’ stratejimiz bulunuyor. KALKINMA DEDİĞİMİZ ZAMAN BU SÜRECİN EN BAŞTA ÜRETİMİ ARTTIRMAKLA PARALEL YÜRÜYECEĞİNİ BİLİYORUZ. Üretemeyenin kalkınamayacağını, kalkınma sürecine girilmezse üretimin arttırılamayacağını anlamak o kadar zor değil. GÜÇLÜ NÜFUS VE SOSYAL HAYAT TA BU KONULARLA YAKINDAN İLİŞKİLİ. Neticede hepsi birbirine bağlı ve etkileşim içinde hususlar.  GEREK EKONOMİK, GEREKSE SOSYAL DEĞERLERİN ÜRETİMİ, PAYLAŞILMASI VE KORUYUP GELİŞTİRİLMESİ DOĞAL OLARAK NÜFUSUN CANLILIĞI VE SOSYAL HAYATIN DERİNLİĞİNE BAĞLI. Yine her alanda ilerleme sağlamanın hem nüfusa hem de sosyal hayata yansımaları olacağı açık. Bu stratejilerin nüfus ve sosyal hayata olumlu yönde ivme kazandırması beklenir. O HALDE BU NOKTADA NÜFUSTAKİ GERİLEMENİN DURDURULARAK ARTIŞ YÖNÜNDE BİR İLERLEME SAĞLANMASI BELLİ BİR HEDEFLE İFADE EDİLEBİLİR. Bu Susurluk için stratejik önemde bir konu. Mevcut istatistiki verilere göre nüfus artış hızı dalgalanmakla birlikte son on yılda %0’ın altında yani eksi görünüyor. 2008’de -%0,46, 2013’de -%0,37, 2018’de -%0,26 ve 2019’da da -%0,91 imiş. Sorunu anlamak için Bandırma ilçesindeki nüfus artışının binde 12,25 olduğunu belirtmek gerek. Bu durumda DAHA GÜÇLÜ OLMAK İÇİN NÜFUS ARTIŞI İÇİN PLAN DÖNEMİNDE ÖNCE YENİDEN 43 BİNİN ÜZERİNE, DAHA SONRA DA AŞAMALI OLARAK 100 BİNE ÇIKACAK ŞEKİLDE BİR HEDEF ÖNGÖRÜLEBİLİR. Bu nedenle İLÇE NÜFUSUNUN AŞAMALI OLARAK 100 BİNE ÇIKACAĞINI ÖNGÖRMEK  her alanda ilerleme sağlama stratejimize uygun düşecektir.


İkinci konumuz ‘03-KALKINMA VE TEŞVİKLER’ için daha önce; Zayıf bir yön olarak ‘ZY.03.5-Yenilikçilik, girişimcilik, markalaşma, patent, tanıtım ve pazarlama konularında geri kalınması’ sorunumuz olduğu görülmüştü. Neticede Stratejik planın uygulanmasıyla orta vadede bu zayıf yönümüzün ‘‘Str.2.4.2-Her alanda ilerleme sağlama’’ stratejimizle onarılıp güçlendirilebileceği varsayımından hareketle; ‘HDF.2.4.2.02-Yenilikçi ve girişimci insanlarımıza destek olmak’ ve ‘HDF.2.4.2.03-Markalaşma, patent, tanıtım ve pazarlama konularında gelişme sağlamak ’şeklinde 2 hedef konuldu. GELECEĞE YÖNELİK DÜŞÜNME, YENİLİKÇİLİK, GİRİŞİMCİLİK GİBİ YETENEKLER ZAMANIMIZDA PARADAN DAHA DEĞERLİ. BU VASIFLARIN İŞ DÜNYASINA YANSIMASI DA ÇOĞU ZAMAN MARKALAŞMA, PATENT, TANITIM VE PAZARLAMA GİBİ ATAKLARDA KENDİNİ GÖSTERİYOR. Bu nedenle ‘Yenilikçilik, girişimcilik, markalaşma, patent, tanıtım ve pazarlama konularında geri kalınması’ sadece ilçemizde değil ülkemizde de yaygın olarak hissedilen eksiklikler. Bundan dolayı ŞAYET İLÇEMİZİN GELECEĞİNİ DÜŞÜNÜYOR, GELİŞMESİNİ İSTİYORSAK; YENİLİKÇİ, GİRİŞİMCİ VE İNANÇLI İNSANLARA İHTİYACIMIZ OLDUĞU ÇOK AÇIK. Onlar varsa; markalaşma, patent, tanıtım ve pazarlamanın en iyisinin yapılacağına emin olabiliriz. Aksi halde emek, zaman ve para harcadığınız ürünler elimizde kalır. HİZMETİ SUNMAYI BECEREMİYORSAK PARA KAZANAMAYIZ. EN ÖNEMLİSİ BİR ‘ÜRETİM KÜLTÜRÜMÜZ’ YOKSA VAR OLMAYI SÜRDÜREMEZ, SİLİNİR GİDERİZ. Malum meseldir: ‘Durursan düşersin!’ Kazananlar durmayıp yürüyenlerdir. Aynı şekilde eğer şehrimizin orta vadede bir cazibe merkezi olmasını istiyorsak daha fazla kişi bu ideali omuzlamalı. BİR SANAYİ KURULUŞU SADE BİZ İSTEDİĞİMİZ İÇİN GELMEZ, AKILLICA STRATEJİLERLE İLÇEMİZİ ÇEKİM MERKEZİ YAPARSAK, SAHİP OLDUĞUMUZ ARTILARA BAKARAK GELİR. BU BİZİM DAHA FAZLA BİRLİK BERABERLİĞİMİZE, DAHA FAZLA ORTAK AKIL ÜRETMEMİZE, LAF ÜSTÜNE LAF DEĞİL TAŞ ÜSTÜNE TAŞ KOYMAMIZA BAĞLI. Bu anlamda kuşkusuz ‘Uluslararası işbirliği deneyiminin olmaması’ ilçemiz için bir dezavantaj. Zira bu deneyimin yaşandığı İHRACAT VE İTHALAT FAALİYETİ NEREDEYSE YOK DENECEK KADAR AZ. AYRICA BU HUSUSTA GÜÇLÜ OLMAK ÖNCELİKLE YABANCI DİL BİLMEK VE DİJİTAL İLETİŞİM TEKNOLOJİLERİYLE İÇLİ DIŞLI OLMAYI DA GEREKTİRİYOR. Gerek eğitim alanında gerekse iş yaşamında bu alana yatırım yapmak artık bir lüks değil zorunluluk. BAŞTA ODA VE BORSAMIZ OLMAK ÜZERE, YÖNETİCİ VE STK’LARIMIZ DA BU KONUDA ÜSTLERİNE DÜŞENİ YAPMALILAR. Dış ticaret öncelikle elbette bu konuda çalışan kişi ve firmaların konusu. Bu bağlamda ORTA VADEDE SUSURLUK’TA KONUŞLANMASI MUHTEMEL TARIM, SANAYİ, TİCARET VE HİZMET SEKTÖRÜ KURULUŞLARIYLA BİRLİKTE İHRACAT VE İTHALAT FAALİYETLERİNİN DE YOĞUNLAŞACAĞINI BEKLEYEBİLİRİZ. Kaldı ki bu günün ve yarının teknolojisiyle dünyanın her yerine sanal iletişim mümkün. DÜNYA TİCARETİNİN ÖNEMLİ BİR KISMININ İNTERNET ÜZERİNDEN DÖNDÜĞÜNÜ BİLİYOR, GÖRÜYORUZ. O HALDE SUSURLUK BİLİNÇLİ BİR ŞEKİLDE BU ZAYIFLIĞINI AZALTMANIN VE GİDEREK GÜÇLÜ HALE GELMENİN STRATEJİK YOLLARINI BU GÜNDEN BULABİLMELİDİR. Geçmiş yıllarda %10 civarına düşen işsizlik oranı son yıllardaki krizlerle beraber bütün dünyada olduğu gibi ülkemizde de büyüyor. NÜFUS ARTIŞ ORANINDAN DAHA FAZLA BÜYÜME VE YATIRIM GERÇEKLEŞMEZSE İSTİHDAM MESELESİNİN ORTA VADEDE DE KONUŞULMASI KAÇINILMAZ OLACAK. BU KONU ŞAYET YENİ İŞ SAHALARI AÇILMAZSA DERİNLEŞEN BİR SORUN OLARAK HAYATIMIZI OLUMSUZ ETKİLEMEYE DEVAM EDECEK. Bu güne kadar gerek küresel gerekse ulusal düzeyde pek çok ekonomik kriz gördük yaşadık. Gelecekte de bu türden krizlerle karşılaşmamız kaçınılmaz. BU NEDENLE HER AN BÖYLE DALGALANMALARA KENDİ ÇAPIMIZDA HAZIRLIKLI OLMAK ZORUNDAYIZ. MÜCADELE İÇİN HEM ÜLKE İDARESİNİN ORTAYA KOYDUĞU TEDBİRLERE HEM DE KENDİMİZE GÖRE GELİŞTİRDİĞİMİZ KORUNMA TEKNİKLERİNE UYGUN DAVRANMAMIZ GEREKİYOR. Diğer yandan ilçemizin iki stratejik üretim tesisi olan Şeker fabrikası ve Yörsan’ın durumunu pozitife döndüremezsek ileri ve güçlü olmamız çok zorlaşacaktır. Bütün bu sebeplerle her alanda ilerleme sağlamak istiyorsak YENİLİKÇİ VE GİRİŞİMCİ İNSANLARIMIZA DESTEK OLMAK ve MARKALAŞMA, PATENT, TANITIM VE PAZARLAMA KONULARINDA GELİŞME SAĞLAMAK zorundayız.

Bu haftanın üçüncü konusu ‘04-ULAŞIM’ için daha önce; Zayıf bir yön olarak ‘ZY.04.1-İç yolların kalite ve güvenliğinin düşük olması’ şeklinde bir sorunumuz olduğu üzerinde durulmuştu. Neticede Stratejik planın uygulanmasıyla orta vadede bu zayıf yönümüzün de‘‘Str.2.4.2-Her alanda ilerleme sağlama’’ stratejimizle onarılıp güçlendirilebileceği varsayımından hareketle; ‘HDF.2.4.2.04-Ulaşım iyileştirme faaliyetlerinin kesintisiz sürmesi için takipçi olmak’ şeklinde 1 hedef seçilip önerildi. Gerçekten de iç yolların kalite ve güvenliğinin düşük olmaması  ‘AMAÇ.2-KALKINMAYI BAŞARMIŞ ÜRETKEN BİR SUSURLUK’ vizyonu, ‘StrA.2.4-Özgün, ileri ve Güçlü olma’ stratejik amacımız ve ‘Str.2.4.2-Her alanda ilerleme sağlama’ stratejisi için son derece önemli. Bu yüzden GEREK ANA ULAŞIM AĞLARINDA GEREKSE İÇ YOLLARDA ULAŞIM İYİLEŞTİRME FAALİYETLERİNİN KESİNTİSİZ SÜRMESİ İÇİN TAKİPÇİ OLMAK  olmazsa olmaz bir hedef. Bunun her yıl km. bazında belli bir hedefi yakalayacak şekilde programlanarak sürdürülmesi gerekiyor. BÖYLECE GELECEKTE HEM BİR CAZİBE MERKEZİ OLMAYA, HEM DE HER ALANDA İLERLEME SAĞLAMAYA KATKI VERİLECEĞİ GİBİ ÖZGÜN, İLERİ VE GÜÇLÜ OLMAMIZA DA YARDIMCI OLUNACAKTIR. Ayrıca bu hedeflerin gerçekleşmesi bugün için zayıflık ve tehdit gibi görünen birçok hususu da yarın avantaja dönüştürebilir.


Bu haftanın dördüncü konusu ‘07-TURİZM’ için daha önce; Orta vadede ‘THD.07.1-sahil ilçelerinin öne çıkmış olması’ ve ‘THD.07.2-İstanbul İzmir otoyolunun ilçe merkezi dışından geçmesi’ gibi bazı tehditlerin olabileceği varsayılmıştı. Neticede Stratejik planın uygulanmasıyla orta vadede bu tehditlere karşı ‘‘Str.2.4.2-Her alanda ilerleme sağlama’’ stratejimizle karşı durabileceğimiz öngörüsünden hareketle; ‘HDF.2.4.2.05-Tatilcilere; ‘Yoldan çık! Misafirimiz ol’ çağrısı yapmak’ ve ‘HDF.2.4.2.06-Günübirlik/hafta sonu gezileri düzenlemek’ şeklinde 2 hedef ortaya çıktı. İLÇEMİZ İÇİN BİR DENİZ TURİZMİ İMKÂNI OLMAMASINI ALTERNATİF TURİZM HAMLESİYLE FIRSATA DÖNÜŞTÜRMEK MÜMKÜN. Bu da Str.2.4.2-Her alanda ilerleme sağlama ’stratejimizle bağlantılı bir şey. Mesela SENENİN SADECE ÜÇ AYI İÇİN YAZLIĞINA GİTMEKTE OLANLARA DOLU DOLU GÜNLÜK YA DA 3-4 GÜNLÜK TATİLCİLERE; ‘YOLDAN ÇIK! MİSAFİRİMİZ OL’ ÇAĞRISI YAPMAK SURETİYLE BİR TÜR DEĞİŞİKLİK TURLARI TEKLİF EDİLEBİLİR. Hatta BU MİSAFİRPERVERLİĞİMİZ ÜRÜNE DÖNÜŞTÜRÜLEREK ÖZELLİKLE İSTANBULLULAR İÇİN GÜNÜBİRLİK/HAFTA SONU GEZİLERİ DÜZENLEMEK  ŞEKLİNDE SENENİN DÖRT MEVSİMİNE DE YAYILABİLİR. Böylece ancak yoldan geçenlerin ayran içmekle tanıdığı Susurluk; Güne çorba ile başlama, Çaylakta piknik, Gürece gölünde balık, Çataldağ’da kamp, Dereköy’de bahçe gezme, Dört mevsimde et ürünleri, Ilıcaboğazı’nda çamur banyosu, Yıldızda termal banyo, Günaydın köyünde çınar altı çeşme başı sohbet, Keltepe’de panoramik manzara, Karaköy’de yöresel ikram ve ilçe merkezinde gece kokoreç ziyafeti vb. gibi pek çok yönümüzle de tanıtılabilir. BÖYLECE GEREK NİTELİKLİ TURİZM TESİSLERİNE SAHİP OLMAMA GEREKSE DENİZ TURİZMİ İMKÂNI OLMAMA GİBİ ZAYIFLIKLARIMIZI TELAFİ ETME YÖNÜNDE CİDDİ ADIMLAR ATILMIŞ OLUR

Bu haftanın beşinci konusu ‘10-SAĞLIK’ için daha önce; Zayıf bir yön olarak ‘‘ZY.10.1-Kişi başına düşen yatak ve uzman hekim sayısının düşük olması’ şeklinde bir sorunumuz olduğu değerlendirilmişti. Neticede Stratejik planın uygulanmasıyla bu zayıf yönümüzün ‘‘Str.2.4.2-Her alanda ilerleme sağlama’’ stratejimizle onarılıp güçlendirilebileceği varsayımından hareketle; ‘HDF.2.4.2.15-Bin kişi başına düşen yatak sayısını 0,05’e, hekim başına kişi sayısını da 200’e çıkarmak’ şeklinde 1 hedef öngörülmüştü. Sağlık alanında ilçemizin bu zayıf yönünün telafi edilebilmesi için de StrA.2.4-Özgün, ileri ve Güçlü olmak’ stratejik amacımızın ‘Str.2.4.2-Her alanda ilerleme sağlama’ stratejisini izleyebiliriz. 2020 YILI VERİLERİNE GÖRE TÜRKİYE’DE BİR DOKTOR BAŞINA DÜŞEN KİŞİ SAYISI 498,2 İKEN OECD ÜLKELERİNDE BU SAYI, ORTALAMA 341,3. BALIKESİR İLİ BAZINDA İSE 2023 SONRASI BU SAYININ 650 CİVARINDA OLMASI BEKLENİYOR. OECD’nin en son açıkladığı 2018 yılı verilerine göre Türkiye’de bin kişiye düşen yatak sayısı 2,85. Türkiye bu alanda 37 ülke içinde 29. sırada yer alıyor. Avrupa ülkelerinden Almanya’da bin kişiye 8 yatak düşüyor. Bu oranlar Macaristan’da 7,01; Polonya’da 6,54 ve Fransa’da 5,94. BU BAĞLAMDA SUSURLUĞUN ORTA VADEDE BİN KİŞİ BAŞI YATAK SAYISININ 0,10 OLACAĞINI TAHMİN EDEBİLİRİZ. Balıkesir ilinin tümünde bu rakam 0,325 olabilir. Görünen o ki Kişi başına düşen yatak ve uzman hekim sayısının düşük olması Susurluk için olduğu kadar il bazında da önemli bir sorun. O yüzden öncelikle BİN KİŞİ BAŞINA DÜŞEN YATAK SAYISINI 0,05’E, HEKİM BAŞINA KİŞİ SAYISINI DA 200’E ÇIKARMAK  gibi iddialı bir hedefe odaklanabilmeliyiz.

Bu haftanın altıncı konusu ‘11-EĞİTİM ve SPOR’ için daha önce; Zayıf bir yön olarak ilçede uygun bir ‘‘ZY.11.3-kapalı spor salonu’ olmaması sorunu tespit edilmişti. Neticede Stratejik planın uygulanmasıyla bu zayıf yönümüzün ‘‘Str.2.4.2-Her alanda ilerleme sağlama’’ stratejimizle onarılıp güçlendirilebileceği varsayımından hareketle; ‘HDF.2.4.2.16-Susurlukta yaşam merkezi hüviyetinde büyük bir spor kompleksi yapılmasını sağlamak’ şeklinde 1 hedef önermiştik. Bütün sportif faaliyetlerin yapılabildiği, hatta başarılar elde edilen bir ilçede gençlerin spor yapabileceği uygun bir ‘kapalı spor salonu’ olmaması gerçekten anlaşılabilir bir şey değil. SUSURLUK’TA ÖNCEDEN YAPILMIŞ KIŞLA MAHALLESİNDE BELEDİYEYE AİT NİMET SADIK KAPALI SPOR SALONU İLE YİNE KARŞIYAKA’DA BELEDİYEYE AİT SOSYAL TESİSLERDE HALKA AÇIK BİR YÜZME HAVUZU VAR. ANCAK BU TESİSLER DEĞİŞİK SPORLAR VE SPORCU YETİŞTİRMEK İÇİN GEREKLİ NORMDA VE KONUMDA DEĞİLLER. İlçemizde yapılması planlanan şehir stadyumu iyileştirmesi (500 kişilik yeni tribün, 4 adet soyunma odası, 1 idare odası, saha zemini yapılması) ve gençlik merkezi binası yapım işi ise Ağustos 2020'de ihale edildi. 2021 içinde bitirilmesi planlanıyor. GELEN HABERLERE GÖRE BU YÖNDE BAŞKA BAZI GİRİŞİMLERİN DE OLDUĞU GÖRÜLÜYOR. ANCAK BU HİZMETLER DE ORTA VADEDE YİNE YETERLİ OLMAYACAK. Hâlbuki ‘AMAÇ.2-KALKINMAYI BAŞARMIŞ ÜRETKEN BİR SUSURLUK’’ vizyonumuz için ‘StrA.2.4-Özgün, ileri ve Güçlü olmak’ stratejik amacımızı önümüze koyup ‘Str.2.4.2-Her alanda ilerleme sağlama’ stratejimize uygun daha büyük adımlar atılması gerekiyor. ÖNGÖRECEĞİMİZ HEDEFİN YÜZME HAVUZU İLE BİRLİKTE GENÇLERİMİZİN SPOR YAPABİLECEĞİ ÇOK DAHA UYGUN BİR KOMPLEKSE YÖNELMESİ LAZIM. Bu alandaki zayıflığımızı giderebilecek, dahası güçlendirebilecek ve spor alanında ilerlememize katkısı olacak bir hedef olmalı. ŞAYET SUSURLUĞUN SPOR BAŞARISINI ARTTIRACAK, NİTELİKLİ SPORCULAR ÇIKARACAK BİR HAMLEMİZ OLACAKSA BU İÇİNDE KAPALI SPOR SALONU, YÜZME HAVUZU VE ALETLİ JİMNASTİK SALONLARI OLAN, NORMLARA UYGUN; SUSURLUKTA YAŞAM MERKEZİ HÜVİYETİNDE BÜYÜK BİR SPOR KOMPLEKSİ YAPILMASINI SAĞLAMAK OLABİLİR. Böyle bir tesis aynı zamanda ilçemizde kurulması planlanan 17 EYLÜL ÜNİVERSİTESİ ÖĞRENCİLERİNİN İHTİYAÇLARINI KARŞILAMAK İÇİN DE GEREKLİ. İnşallah her alanda ilerleme sağlama stratejimize uygun olarak bu hedef başarılabilirse zayıf bir yönümüzü güçlendirdiğimiz kadar, KALKINMAYI BAŞARMIŞ ÜRETKEN BİR SUSURLUK vizyonumuza; Özgün, ileri ve Güçlü olma stratejik amacımıza da ulaşmamız kolaylaşacaktır.

Gerçekten de 2023 yılından itibaren orta vadede ilçemizin geleceği için ‘Özgün, ileri ve Güçlü olmak’ la ilgili yapılacak çok şey var. Ancak bunu yaparken geçmişten gelen değerlerimizi unutmamak gerektiğini de biliyoruz. Meselâ bir ‘Önce Vatan’ şehri olarak ‘DEĞ.2-Vatana sadakat’imiz böyle bir değer. ‘DEĞ.3-Misafirperverlik’ ve ‘DEĞ.4-Yardımseverlik’ gibi değerler de öyle. Ayrıca içerde ve dışarda; alanında deneyimli, yetenekli ve başarısını kanıtlamış DEĞ.5-Yetiştirdiğimiz değerli insanlarımız var. ‘Her alanda ilerleme sağlama’ konusunda onlardan niçin yararlanmayalım ki? Ayrıca sahiplenilmesi gereken ‘DEĞ.6-Yöresel ürünlerimiz’, ‘ DEĞ.7-El sanatlarımız’ ve ‘DEĞ.8-Fabrika, marka ve tesislerimiz’ de bu alanda çok özel bir yere sahipler. Yine orta vadede KALKINMAYI BAŞARMIŞ ÜRETKEN BİR SUSURLUK için ‘DEĞ.9-Ulaşım ağları üzerindeki konumumuz’ ve ‘DEĞ.10-Cazip yatırım imkânları’ da ilçemiz için mutlaka değerlendirilmesi gereken avantajlar. Öte yandan ‘DEĞ.11-Bozulmamış doğal çevre’mizi her şeye rağmen korumak ve bu emaneti gelecek nesillere taşımak mecburiyetinde olduğumuzu da biliyoruz. Ancak bu yolculuk kesinlikle ortak amaçlara dayalı etkin bir yaklaşım birliği ve temel ilkelere sarsılmaz bağlılıkla yürümeyi gerektiriyor. Nitekim bu amaçla tabloda da görüldüğü gibi; Hedeflerin gerektirdiği duruma göre bazen Kaymakamlık(K), Belediye(B), Ticaret ve Sanayi Odası Borsa(TSOB), İlçe Sağlık Müdürlüğü(İSM) liderliğinde hareket edilmesi gerekebilir. Onlara da yerine göre Kent Konseyi (KK), Esnaf ve Sanatkârlar Odası (ESO), Siyasi Partiler (SP) ve İlçe Gençlik Spor Müdürlüğü (İGSM) ve diğer Sivil Toplum Kuruluşları(STK) destek verip Susurluk için etkin bir şekilde Siyasi Güç(SG) sağlayarak; Turizm Bakanlığı(TB), Ticaret Bakanlığı(TB), Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı(UAB), Gençlik Spor Bakanlığı(GSB), Sağlık Bakanlığı (SB) ve Balıkesir Büyükşehir Belediyesinden(BBB) yardım almayı sağlayabilmeliler. Uygulamalar Stratejik Plan Ekibinin(SPE) sekretaryasında yürütülürken, ihtiyaç duyulduğunda; Güney Marmara Kalkınma Ajansından (GMA) da yararlanılabilmeli. Ancak bütün bu çalışmalarda olduğu gibi Stratejik Plan Uygulamasının her alanında; ‘İLK.1-Önce insan, önce Susurluğun geleceği, Önce Vatan, İLK.2-İstikamet üzere olma, İLK.3-Amaç Birliğine riayet, İLK.4-Planlı değişim dönüşüm ve İLK.5-Birlikte başarmak’ yolculuğumuzun temel ilkeleri olmak durumunda. 

yyalcin3@gmail.com 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder