Str.1.1.1 Hedefleri(IV)
‘Susurluk için bir Stratejik Plan önerisi’ kapsamında ‘Yeşilelma’ vizyonumuzun temel amaçlarından biri olan ‘AMAÇ.1-BÖLGESİNDE YÜKSELEN, ÖNE ÇIKAN GELİŞMİŞ BİR SUSURLUK’ üzerinde çalışmayı sürdürüyoruz. Yöntemimiz
‘StrA.1.1-Sosyal ve ekonomik
kalkınma’ başlıklı
Stratejik amacımızın ‘Str.1.1.1-Güçlü yanları ve fırsatları kullanma’ stratejisi çerçevesinde öngörülen hedeflerin ‘Nasıl yapılacağını’ ortaya koyabilmek.
‘Nereye ulaşmak istiyoruz?’ başlıklı ikinci
aşamada bu strateji için toplam 71 hedef belirlenmişti. Geçen
hafta itibariyle bu hedeflerden ‘01-NÜFUS VE SOSYAL HAYAT’ başlığı altında 2, ‘02-KONUM’
başlığında 3, ‘03-KALKINMA VE TEŞVİKLER’ başlığında 3, ‘04-ULAŞIM’ başlığında 3, ‘05-LOJİSTİK’ sektöründe 2,
‘06- ENERJİ VE DOĞAL KAYNAKLAR’ başlığında 4 ve ‘07-TURİZM’ başlığında 11 adet
olmak üzere toplam 28’i ile ilgili çalışma tamamlanarak REİS gazetesinde
yayınlanmış oldu. Bu hafta da inşallah aynı yöntemle ‘08-SANAYİ’ başlığı altında 8 hedefin daha nasıl gerçekleşebileceği
hakkında önerilerimizi okuyacaksınız. Daha önce de belirttiğimiz gibi bu hedeflerin gerçekleştirilmesinde genel ortak ‘nasıl?’ yazımızın başlığını oluşturan ‘Str.1.1.1-Güçlü yanları ve fırsatları kullanma’ stratejimizin uygulanması. Zira söz konusu strateji
Susurluk için belirlenmiş 12 başlıklı sektör/alanlarda öngörülmüş bulunan güçlü
yönlerden ve orta vadede çevreden yönelecek fırsatlardan azami ölçüde
yararlanmayı hedefliyor. Böylece ilçemizin güçlü yönlerinin daha da
güçlendirilmesi ve orta vadede doğacak fırsatlardan yararlanması mümkün
olabilecek.
Biliyorsunuz daha önce ‘08-SANAYİ’ sektörü için ‘Str.1.1.1-Güçlü yanları ve fırsatları kullanma’ stratejisi çerçevesinde 8 hedef
belirlenmişti. Bunlar için de esas alınan güçlü yönler: ‘GY.08.1-Şeker
fabrikası’, ‘GY.08.2-Yörsan’, ‘GY.08.3-Entegre et tesisleri’, ‘GY.08.4-Beyaz et
tesisleri’, ‘GY.08.5-Gıda sanayinin gelişmiş olması ve Konserve tesisleri’ ile ‘GY.08.6-Ahşap
sandalye, masa imalatı’ idi. Söz konusu güçlü yönler ilçemizin mevcut
sanayisinin ve dayandığı altyapının orta vadede gelecek için bir zıplama taşı olabileceğini
gösteriyor. Dolayısıyla onlara dayanarak, mevcut güçlü yönlerden yararlanılarak
daha da güçlenebilmek mümkün. Zaten ‘Str.1.1.1-Güçlü
yanları ve fırsatları kullanma’ stratejisi
de bunun için öngörülmüştü. Böylece inşallah ‘StrA.1.1-Sosyal ve ekonomik kalkınma’ başlıklı Stratejik amacımızın da gerçekleşmesi söz konusu
olacak.
Benzer bir durum şu anda iflasını ilan etmiş bulunan Yörsan için de
geçerli. ‘HDF.1.1.1.30-Tesisimiz Yörsan’ın yeniden üretime geçmesi için
yeni yatırımcısına destek ve katkıda bulunmak’ bu çerçevede çok önemli.
Bunun için de öncelikle Yörsan’ın ilçemiz, süt üreticilerimiz, işçilerimiz,
esnafımız, halkımız ve bölgemiz için ne denli önemli ve stratejik olduğunu
görmemiz gerekiyor. Böyle bir tesisin, markanın ölmesine razı olamayız. O halde
basiretli davranıp YÖRSAN İÇİN EN UYGUN YATIRIMCIYI KENDİMİZ BULMAMIZ EN
ÖNCELİKLİ KONU. Böyle bir meselede pasif kalmak ve bizim için bu sorunu
başkalarının çözmesini beklemek pek akıllıca değil. YATIRIMCI BULMAK İÇİN İFLAS
MASASINDAKİ AĞIR BORÇ YÜKÜNÜ DE BİR ŞEKİLDE ÇÖZMEMİZ ŞART. Bunun için siyasal
hatta yasal desteğe kesinlikle ihtiyacımız var. Susurluk’la hiç ilgisi olmayan
şişirilmiş kredi teminatlarından kaynaklı banka borçları elimizi kolumuzu
bağlamamalı. Maliyeden alacaklı olunan KDV bedelleri de dahil olmak üzere bu
sorun ancak güçlü bir siyasal destek ve yasal düzenlemelerle aşılabilir.
Örneğin şirketin devletin varlık fonuna devri de bir çözüm yolu olabilir. Bu
süreç içinde YATIRIMCISI BELLİ OLDUKTAN SONRA ‘YÖRSAN MARKASININ’ YENİDEN
ÜRETİME GEÇMESİ İÇİN ONA DESTEK OLMAK VE HER TÜRLÜ KATKIYI VERMEK SUSURLUĞUN
GELECEĞİ İÇİN OLMAZSA OLMAZ BİR VAZİFE. Bu yolda; ‘DEĞ.5-Yetiştirdiğimiz
değerli insanlar’, ‘DEĞ.6-Yöresel ürünlerimiz’, ‘DEĞ.8-Fabrika, marka ve
tesislerimiz’, ‘DEĞ.9-Ulaşım ağları üzerindeki konumumuz ’ve ‘DEĞ.10-Cazip
yatırım imkânları’ dayanacağımız temel değerler olarak elimizin altında. Ayrıca;
‘İLK.1-Önce insan, önce Susurluğun geleceği, Önce Vatan’, ‘İLK.3-Amaç Birliğine
riayet’ ve ‘İLK.5-Birlikte başarmak’ şeklindeki ilkelerimiz de bize rehberlik
edecektir. Hedefin gerçekleşmesini sağlayacak ilgili ve sorumlular da önem ve
öncelik sırasına göre; Tic.San.Odası Borsa (TSOB), Kaymakamlık (K), Belediye
(B), Siyasi Partiler (SP) ve Stratejik Plan Ekibi (SPE) oluyor. Bu müşterek
görevde ayrıca İlçe Tarım müdürlüğü ile STK’lardan; Kent Konseyi, Süt Birliği,
Ziraat Odası da mutlaka işin içinde olmalı
Susurluğun bir diğer güçlü yönü sahip olduğumuz entegre et tesisleri. Aynı
zamanda Susurluğun kırmızı et kadar beyaz et sektöründe de ismi ve gücü var. Belli
ölçekte tarıma dayalı gıda sanayimiz de var ve bu topraklarda köklü bir geçmişe
dayanıyor. Bu sebeple doğal olarak ‘HDF.1.1.1.31-Entegre et
tesislerimizi yeni yatırımlarla ürün çeşidi, kapasite ve ulusal pazar paylarını
arttırmaları için yönlendirmek’ , ’HDF.1.1.1.32-Beyaz et tesislerimizi üretim
miktarı, ürün kalitesi ve marka değerini yükseltmeleri için teşvik etmek’ ve ‘HDF.1.1.1.33-Gıda sanayimizi çeşitlendirmek,
ürünlerimizin dış pazarlara açılmasını sağlamak üzere desteklemek’ gerekiyor. Ama bu bağlamda öncelikle söz konusu
tesislerin orta vadede beş yıllık yatırım, büyüme, istihdam ve satış pazarlama planlarını
yapıp Susurluk’la paylaşmaları lazım. Neye ihtiyaçları olduğu (arazi, proje,
teknolojik makine cihazlar, uygun yatırım ve işletme kredisi, teşvikler,
danışmanlık ve nitelikli eleman) netleştikten
sonra onların karşılanmasına yönelik harekete geçilmesi icap edecek. Bu yardım
ve destek ilçemiz için oldukça mühim, hatta şart. Çünkü bu alanda düşünülen ve
gerçekleşecek her yeni atılım Susurluğun geleceğine tuğla koymaktır. Ekonomik
ve sosyal kalkınmamız katkı sağlamaktır. Bu yüzden de sahiplenilmesi gerekir. Neticede
her yatırım orta vadede; daha fazla üretim, daha çok istihdam, yeni pazarlar ve
daha bereketli kazançlar demek. Bunun için elbette ilçemizin dayanışmasına ve ‘DEĞ.4-Yardımseverlik’
duygularına ihtiyaç olacak. Yararlanabileceğimiz pek çok ‘DEĞ.5-Yetiştirdiğimiz
değerli insanlar’ var. Kırmızı et ve beyaz et mamulleri en önde gelen ‘DEĞ.6-Yöresel
ürünlerimiz’den. Mevcut ‘DEĞ.8-Fabrika, marka ve tesislerimiz’ bizim gücümüz. ‘DEĞ.9-Ulaşım
ağları üzerindeki konumumuz’ her aşamada değerlendirmemiz gereken bir avantaj.
İlçemiz bu alanda ‘DEĞ.10-Cazip yatırım imkânları’ da sunuyor pek çok. Bu değerlere dayanarak yolumuzda güçlü bir
şekilde ilerleyebiliriz. Yolculuğumuzda bize ışık olacak temel ilkeler ise; ‘İLK.2-İstikamet
üzere olma’, ‘İLK.3-Amaç Birliğine riayet’, ‘İLK.4-Planlı değişim dönüşüm’ ve ‘İLK.5-Birlikte
başarmak’ olacaktır. Peki, bunları kim yapacak? Bu hedefleri gerçekleştirmek
önem ve öncelik sırasına göre; Tic.San.Odası Borsa (TSOB), Kaymakamlık (K),
Belediye (B), Siyasi Partiler (SP) ve Stratejik Plan Ekibinin (SPE) müşterek
görevi. İlçe tarım Müdürlüğü de bu işbirliğinin içinde olmalı. Elbette bu
hareketin Sivil Toplum Kuruluşlarınca (STK) benimsenip desteklenmesi de şart.
Özellikle de Kent konseyi ile Ziraat ve Esnaf odaları hedeflerin gerçekleşmesinde aktif
katkı sunmalılar.
Böylece Susurluğun ‘SANAYİ’ sektöründe mevcut güçlü yanlardan yola çıkılarak daha
güçlü hale gelmek mümkün olacağı gibi, bu çabalar başta Tarım Hayvancılık olmak
üzere, ticaret ve lojistik sektörlerine de güç katacaktır. Bunlar neticede
tümüyle orta vadede ‘Sosyal ve ekonomik
kalkınma’ mızı olumlu etkileyecek hususlar. Bölgesinde yükselen,
öne çıkan gelişmiş bir Susurluk istiyorsak Tarım ve Hayvancılık kadar, Sanayi
sektöründe de söz sahibi olmalıyız. Sonuç olarak bu 8 hedef güçlü yanları ve
fırsatları kullanma stratejisi izlenmesi yoluyla Susurluk için kendi kökleri üzerinde
bir değişim-dönüşüm-gelişim alternatifi sunuyor.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder