06 NUMARALI ÇALIŞTAY SORUSUNUN CEVABI
SORU 6:
TOPLU YAŞAM KURAL VE
GEREKLERİ BİR KONUT YAPI KOOPERATİFİ TARAFINDAN ORTAYA KONABİLİR Mİ? KOOPERATİF
BU KONUDA CAYDIRICI VE ZORLAYICI MÜEYYİDELER UYGULAYABİLİR Mİ?
MEVCUT DURUM ANALİZİ, DEĞERLENDİRME, TESPİT VE SORUNLAR:
İnsanların birlikte
bulunduğu yaşam alanlarında düzeni sağlamak, anlaşmazlıkların çıkmasını
engellemek ve herkesin daha mutlu ve huzurlu yaşaması için elbette bazı SİTE
YAŞAM KURALLARI olmalıdır ve çok
daha önemlisi ONLARA UYMAK
gerekir. Site Yaşam Kuralları ile amaç site sakinlerinin, güvenlik ve huzurunun sürekliliğini
sağlamak, daha güzel ve yaşanabilir mekânlar elde edebilmek için uyulması
gereken temel kuralların ortaya konulmasıdır. Site dahilinde
kullanılan tüm ortak alanlar, taşınabilir ve taşınmaz tüm demirbaşlar kapsama
dahildir. Site sakini olmayıp, geçici olarak bulunan kişiler, site
hizmetlerinde, sosyal tesislerin işletimin de görev yapanlar dahil olmak üzere
site içinde bulunan tüm kişiler açıklanan SİTE YAŞAM KURALLARINA UYMAK ZORUNDADIRLAR.
22
Çalıştay sorusundan 6.sında ilk olarak “TOPLU YAŞAM KURAL VE GEREKLERİ BİR
KONUT YAPI KOOPERATİFİ TARAFINDAN ORTAYA KONABİLİR Mİ?” sorusu var. Gerçeği
anlayabilmek için en sonunda söyleyeceğimiz şeyi en başta yazalım: “Konabilir
ama şartlar onu gerektiriyorsa.” Ama hemen şunu da belirtelim ki bu
durum normal değil, aksine normalin sınırlarını zorlayan bir haldir. Yani soruyu
cevaplandırabilmek için önce “normal nedir?” den başlamamız gerekiyor.
1163 sayılı KOOPERATİFLER KANUNUNUN
atıfta bulunduğu “ORJAN YAPI KOOPERATİFİ ANA SÖZLEŞMESİ”nin AMAÇ VE FAALİYET KONULARI başlıklı 6. Maddesi “Kooperatifin amacı ortaklarının konut ihtiyaçlarını karşılamaktır“
diye başlıyor. Sonra da “Bu
amaçla kooperatif” neler yapar onları saymış: “1- Arsa ve arazi satın alır, birleştirir imar planına uygun
biçimde böldürerek altyapı, plan, proje ve maliyet hesapları hazırlar ve ORTAKLARINA KONUT YAPTIRIR. 2- Yaptırılan konutların mülkiyetini bu ana
sözleşmede yazılı esaslara göre ortaklarına aktarır. 3- Ortaklarının sosyal, kültürel ve
ekonomik ihtiyaçlarını karşılamak üzere gerekli tesisleri kurar, bu tesisleri
işletir veya kiraya verir.”
Demek ki ne 1163 sayılı kanunda ne de ona dayalı olarak
çıkarılan Ana sözleşmede TOPLU YAŞAM
KURALLARI ile ilgili bir husus bulunmuyor. Yani Orjanın yasal AMAÇ VE
FAALİYET KONULARI arasında son yıllarda Orjan kamuoyunda sürekli tartışılan
temizlik, çevre, hayvan hakları,
güvenlik, komşuluk ilişkileri, proje dışı işler, gürültü, sosyal faaliyetler,
ortak alan bakım ve koruma, trafik vb. gibi talep ve meseleler yok. Bu
konu aynı ana sözleşmeye göre ne GENEL KURUL Görev ve Yetkileri arasında, ne de
YÖNETİM KURULU Görev ve Yetkileri kapsamında da YER ALMIYOR.
1163 sayılı
yasanın “Kooperatiflerin Dağılması” başlıklı YEDİNCİ BÖLÜMÜ A) Dağılma
sebepleri altında yer alan 81.maddesinin
2021 yılında değişen (Değişik birinci cümle:21/10/2021-7339/11 md.) şu
cümlesi bizi çok yakından ilgilendiriyor. “Yapı kooperatifleri, anasözleşmede
gösterilen işlerin tamamlanması ve ferdi mülkiyete geçilip konutların ve/veya
işyerlerinin ortaklar adına tescil edilmesiyle amacına ulaşmış sayılır ve
dağılır.” Hemen ardından gelen (Değişik ikinci
cümle:21/10/2021-7339/11 md.) ”Ancak tescil işleminden sonra usulüne
uygun şekilde anasözleşme değişikliği yapılarak kooperatifin amacının
değiştirilmesi halinde dağılmaya ilişkin hüküm uygulanmaz” hükmü de
öyle. Konumuz bu olmadığı için Orjanın amacını bir kez daha vurgulayan ve
yerine geldiğinde amacına ulaşmış sayan bu cümleleri bir kenara not ederek 1163
sayılı kanunu bir yana bırakalım.
Peki,
yukardaki kurallar KOOPERATİF AMAÇ,
GÖREV VE SORUMLULUKLARINDAN DEĞİLSE “TOPLU YAŞAM KURALLARI İLE ALAKALI
BU TALEPLER” son yıllarda neden
yoğunlaşmış olabilir? Buna neden olan şey acaba Kooperatif yönetimlerinin bizzat
kendisi ve bazı “UYGULAMALARI” mıydı?
EVET AYNEN ÖYLE. Meselâ sahil temizliği, bahçe atıklarının toplanması, çevre bakımı, bazı tören ve müzikli eğlenceler,
ortak alanların bakım ve koruması,
giriş kapısındaki önlemler yıllardır
imkânlar ölçüsünde kooperatif tarafından yürütülüyor. Her yıl genel kurula
sunulan BÜTÇELER VE AİDAT MİKTARI da
doğal olarak bu hizmetlerin maliyeti dikkate alınarak hesaplanıyor.
Öte
yandan çöpler belediye
tarafından alınıyor. Güvenlik,
trafik, gürültü (Emniyet), sokak
hayvanları (Belediye), komşuluk
ilişkileri (Mahkeme), proje
dışı işler(Belediye imar) ve ilaçlamalarsa
(Sağlık Müd.) İLGİLİ KAMU KURUMLARINDAN
bekleniyor. Bu taleplerle ilgili kooperatif yönetimi ve çalışanları kendilerine
iletilen sorun ve talepleri ilgili kamu kuruluşlarına aktarıyor ve önemi
ölçüsünde takip ediyor olmalılar.
Bütün
bunlara ilave olarak sahilde şezlong,
şemsiye ve duşların idaresi, 414
yada havuz işletmesinden kaynaklı sorunlar, medeni ilişkiler, görgü
kuralları, giriş çıkış
kontrolü ve yabancılar
meselesi vb. gibi tartışmalara neden olan daha pek çok irili ufaklı
konu sayılabilir. Bunların muhatabı da belki kaçınılmaz olarak kooperatif
yönetimi oluyor ama ÇÖZÜM ADRESİ
DOĞRU DEĞİL! Çünkü TOPLU YAŞAM
GEREĞİ OLUŞAN BU MESELELER kesinlikle KOOPERATİF
AMAÇ VE FAALİYETLERİ KAPSAMINDA DEĞİLLER. Bunlar Kooperatifin amacı ve
faaliyet konuları içinde olmamasına rağmen “DE
FACTO” yani güncel gerçeklikler
sebebiyle doğan ve süregelen uygulamalar.
Doğru
zeminin 634 SAYILI KAT MÜLKİYETİ KANUNU ve ORJAN SİTE YÖNETİM PLANI olduğunu
biliyoruz. Aradığımız şey KOOPERATİF YÖNETİMİ değil SİTE YÖNETİMİNDE. Nitekim 634 sayılı kanunun
18.maddesinde yer alan “I
-Genel kural”: “Kat
malikleri, gerek bağımsız bölümlerini, gerek eklentileri ve ortak yerleri
kullanırken doğruluk kaidelerine uymak, özellikle birbirini rahatsız etmemek, birbirinin
haklarını çiğnememek ve yönetim planı hükümlerine uymakla, karşılıklı olarak yükümlüdürler” diyor. Yasal bir
sitede toplu yaşam kurallarının ana dayanağı kanundaki işte bu madde.
Bu konuda esas odaklanmamız gereken belge, 1985’ten
beri var olan ama bir kenarda unutulmuş duran ORJAN YAPI
KOOPERATİFİ SİTE YÖNETİM PLANIDIR. Çünkü Yönetim Planımızın
B-KAT MALİKLERİNİN HAKLARI VE BORÇLARI başlıklı 7,8
ve 9.maddeleri uymak durumunda olduğumuz ama unuttuğumuz “TOPLU YAŞAM KURALLARINI” bir bir saymış.
Meselâ “Madde–8) Kat malikleri ortak yerlerin bakım ve temizliğine,
korunmasına itina göstermeye ve sitenin güzelliğine gölge düşürecek her türlü
hareketlerden, uğraşılardan kaçınmaya mecburdurlar. Bütün kat maliklerinin
imzası alınmadıkça bu yönetim planı ile konulan yasaklara tüm kat malikleri
uymak zorunluluğundadırlar” diyor. 9.madde ise “Kat malikleri kendi bağımsız bölümleri ve
bu yönetim planı ile kendilerine gösterilen bahçe ve ortak yerleri kullanırken
hüsniyet kurallarına uymak zorundadır” dedikten sonra ”Özellikle
aşağıdaki yazılı hususları yapamazlar” diyor ve (a) dan (l) ye tam 13 KURAL
sayıyor.
Bu kurallar; halı, kilim vs.
silkemekten, kedi, köpek ve tavuk
gibi vesaire hayvan beslemeye, patlayıcı
ve pis kokulu maddeler bulundurmaktan, site sakinlerini rahatsız edici gürültü
yapmaya. Çevrenin sinek, sivrisinek ve diğer zararlılara karşı ilaçlanmasından,
araçların gelişi güzel park edilemeyeceğine kadar pek çok detay hususu içermekte. Uygulanmadığı,
öyle bir kenarda unutulduğu için şaşırtıcı gelebilir ancak bu bir gerçek.
Bu kuralların 40 yıldır var olduğunu ve uyulması
gerektiğini biliyor muyuz? Oysa unutmuş
olsak ta bizler bu belgeyi BİR TAAHHÜTNAME OLARAK ve Orjan ortağı sıfatıyla
imzalamıştık. Aradan geçen yıllar sonra gayet tabidir ki günün
şartlarına güncellenmesi lazım. Bu anlaşılabilir bir şey. Fakat en azından 2014
yılından bu yana Orjan Kat Mülkiyeti hukukuna tabi olduğuna göre görev
yapan YÖNETİMLERİN BU KURALLARI BİLİNÇLİ
OLARAK UYGULAMASI GEREKİRDİ. Ama ne yazık ki genel kurullara gündem
olmadığı gibi, Orjan ortaklarının bilgilendirilmesi bile yapılmadı. Dolayısıyla
da yapılan tartışmalar havada kaldı. Doğru
zeminde doğru şeyleri konuşamadığımız için etkili de olmadı. Neticede
Orjan için olumlu bir katkı alamadık.
Bu noktada Kooperatif
yönetimlerinin TOPLU YAŞAM KURALLARI
ile ilgili bazı uygulamalarının dayanağının SİTE YÖNETİMİNİ OLUŞTURAMAMAK olduğunu net olarak söyleyebiliriz. Çünkü “yapı kooperatifinin tek malik olduğu kooperatiflerde
henüz kat mülkiyeti kanunu şartları oluşmadığı için kat mülkiyeti kanunu
uygulanamaz ve site yönetimi oluşturulamaz.” Bu nedenle geçmişte doğal
olarak hizmet verme ve yönetme yetkisi kooperatif yönetim kurulunda oldu ve söz
konusu alanda mecburen bazı hizmet ve uygulamalar yapıldı. Ama sonrasında da “boyalı
bankta oturulmasın diye başlatılan nöbet” NEDENİ DÜŞÜNÜLMEDEN devam edip bugünlere geldi.
Oysa
bundan en az 10 yıl önce 634 saylı kanunun 17.nci maddesinde aranan “2/3
çoğunluğun sağlanmasıyla” Orjanda SİTE YÖNETİMİ KURULMUŞ OLMALIYDI. Tabiatıyla da HEM YASANIN 18.NCİ MADDESİ, HEM DE SİTE YÖNETİM PLANININ 7, 8 VE
9.MADDELERİ UYGULANIYOR OLACAKTI. Bu olmadığı, olamadığına göre tek seçenek
yönetimin genel kuruldan yetki alarak site yönetim planını uygulamaya
koymasıydı. Tabi ki bu yetki süreli ve geçici olacağından güncel gerçeklik
şartlarının gerektirdiği TOPLU YAŞAM
KURALLARI yönetim tarafından ortaya konabilir, geliştirilebilir ve buna
göre hizmet verilebilirdi. Böylece
talepler havada kalmaz, yapılan uygulamaların da hukuki bir dayanağı olurdu.
Bu yönde 2018 yılı Genel kurulunda alınmış bir karar (2018/6-b) da maalesef hem
usul açısından (süreli
ve geçici olmaması) hem de yönetimin sonradan “İHTİYAÇ OLMADI” diyerek uygulamaması sebebiyle akim kaldı.
Böylece
yıllardır Kooperatif yönetimleri aslında kendi amaç ve faaliyet konularından
olmayan, 634 sayılı Kat Mülkiyeti Kanunu ve Yönetim Planı kapsamında olan bazı
hizmet ve çalışmalar yaptılar. Bunu iyi niyetle ve ortakların talep ve
ihtiyaçları için yapmış olsalar da neticede site yönetimi görev ve sorumluluk
alanına YETKİSİZ ŞEKİLDE girmiş oldular. Başlangıçta şartlar gerektirdiği
için yapılan bu uygulamalar sonraki yıllarda tamamen “BÖYLE GELMİŞ BÖYLE GİDER”
anlayışıyla yürütüldü.
Ama
başta da belirtildiği gibi bu durum normal değil, aksine normalin
sınırlarını zorlayan bir haldi. Konulan ya da yürütülen “De facto kural
ve uygulamaların”yasal dayanağı ve müeyyidesi yoktu. Açık açık “Biz
yönetim planını uyguluyoruz” da diyemediler. Bu yüzden Orjanda hiç derli
toplu, açık seçik, yürütülebilir ve sürdürülebilir TOPLU YAŞAM KURALLARI (Orjan
site kuralları) olmadı/olamadı. Dolayısıyla yıllardır boşuna tartıştık,
etkisiz ve sonuçsuz kaldık.
Şimdi bütün bu durum tespiti ve analizden sonra
“KOOPERATİF BU KONUDA CAYDIRICI VE ZORLAYICI MÜEYYİDELER UYGULAYABİLİR Mİ?” sorusunun
cevabı elbette ki “HAYIR!” olacak. Yönetim planına dayanarak genel
kurullardan alınacak süreli ve geçici yetkiler çerçevesinde olabilirdi. Ancak
ne yazık ki o da yapılmadı/yapılamadı.
Bunu basit bir örnekle açıklayalım. Orjanda en önde gelen sorunlardan
birisi “GÜVENLİK” değil mi? Peki, kooperatif yönetimleri yıllardır bu konuda
ne yaptı? Kapıda aldıkları fiziki düzenlemelerle ve girişte çalıştırdıkları
elemanlarla ya da BEKÇİ adını
verdikleri üniformalı çalışanlarla caydırıcı olmaya çalıştılar. Ama ne kadar
düzenlenirse düzenlensin giriş kapısının yolgeçen hanı olduğunu hepimiz gördük
yaşadık. Çünkü ortada ne uyulması
gereken kurallar ne de müdahale yetkisi vardı. Neticede orada yaşanan basit
bir olay büyüyü bozmuş, kooperatif yönetimi de sorumluluk üstlenmemişti. Bu
örnek sahilde yaşanan şezlong,
şemsiye, duş tartışmaları, “patili dostlarımız” ya da bulvarda hız sınırını
aşan, tehlikeli araç kullanan ve geç saatte gürültü yapan şahıslar için
de aynıdır ve çoğaltılabilir.
Sonuç
olarak “kooperatifin hem bu konularda
görevi hem de caydırıcı yaptırım yetkisi yoktur” (GT) Hiç mi yapılacak bir şey
yok? Elbette ki var. Öncelikle ilk genel kurulda
kooperatif yönetimi süreli ve geçici (Site yönetimi kurulması) kaydıyla 634
sayılı Kat Mülkiyeti Hukukuna uygun olarak Yönetim Planını uygulama yetkisi
almalıdır. Sonra da öncelikle 8 ve 9.maddeler
odaklı/dayalı yeni bir “ORJAN SİTE
KURALLARI” ortaya koymalı ve uygulamaya başlamalıdır. Akabinde zaten yönetim planının
güncellenme çalışmaları ile bu sorun en azından KURALLARIN BELİRLENMESİ ve MÜEYYİDELER
açısından sona erecektir. Sonrası uygulama ile şekillenir.
Son
olarak kamusal alanda yapılmış bazı düzenlemeleri TOPLU YAŞAM KURALLARI AÇISINDAN DEĞERLENDİRMEK VE YARARLANMAK mümkün.
Bunlar; 5326 sayılı Kabahatler Kanunu,
4721 sayılı Türk Medeni Kanunu, 3621 Sayılı Kıyı Kanunu, 5199 Sayılı
Hayvanları Koruma Kanunu, 5393 Sayılı Belediye Kanunu ve 5188 Sayılı Özel
Güvenlik Hizmetlerine Dair Kanun vb. ile bu alanda çıkarılmış yönetmelik,
genelge gibi düzenlemelerdir. Kurallar ve müeyyideler içerir. Ayrıca meselâ “Komşuluk
ilişkileri” konusunda “BLOK ve SİTE yöneticilerinin 634 sayılı Kat
Mülkiyeti Kanununa göre sulh hukuk mahkemesinde dava açma yaptırım yetkisi
vardır”.(GT) Önemli olan niyet,
usulüne ve yasal mevzuata göre hareket etmektir. Zira ORJAN TOPLU YAŞAM
KURALLARI KONUSUNDA ÇARESİZ VE ÇÖZÜMSÜZ DEĞİLDİR. Ortaklarımızın tartışacak
ve öneri getireceklerse bu zeminde fikir üretmeleri, yönetimlerin de bu
istikamette yürümeleri gerekiyor.
Değilse bu havanda daha çok su döveriz.
BU DURUMDA HANGİ “SORUNLARLA” KARŞI KARŞIYAYIZ:
Srn 06.01:Orjan kooperatifinin Toplu Yaşam Gerekleri konusunda GÖREVİ VE CAYDIRICI YAPTIRIM YETKİSİ yok. Ancak fiili TOPLU YAŞAM GEREKLERİ sebebiyle bazı hizmetlerin de yerine getirilmesi gerekiyor,
Srn 06.02:Yönetimlerin BU KONULARDA bilinçli olmayan DAYANAKSIZ
VE SÜREGELEN BAZI UYGULAMALAR yoluyla site
yönetimi görev ve sorumluluk alanına YETKİSİZ
girmesi söz konusu,
Srn 06.03:TOPLU YAŞAM GEREK VE KURALLARI İLE MÜEYYİDELER konusunda Kat Mülkiyeti hukuku, 634 SAYILI KAT MÜLKİYETİ KANUNU ve ORJAN
SİTE YÖNETİM PLANINA dayalı Genel Kurul kararları da bulunmuyor, (Srn.01.13 sorun bağlantılı)
Srn 06.04:ORJAN SİTE YÖNETİM PLANININ 8 ve 9.ncu maddelerinin TOPLU YAŞAM KURALLARI ve MÜEYYİDELER
açısından da güncellenmesi gerekiyor, (Srn.01.13 sorun bağlantılı)
KISA, ORTA VE UZUN VADELİ HEDEFLER:
Bir önceki aşamada yapılan durum analizi, değerlendirme, tespitlerden yola çıkılarak karşı karşıya olduğumuz sorunlara çözüm olmak üzere; Yakın (2025), orta (2026-2029) ve uzun vadede (2030-2037) “HEDEFLERIMIZ” neler olmalı?
Hdf 06.01:Srn 06.01 numaralı soruna çözüm olmak üzere; Fiili TOPLU YAŞAM GEREKLERİ sebebiyle ihtiyaç olan hizmetlerin YÖNETİM KURULU KARARLARI ile sürdürülmesi,
Hdf 06.02:Srn 06.02 numaralı soruna çözüm olmak
üzere;Oluşturulacak “ORJAN SİTE KURALLARI” nın geçici ve süreli
olarak Genel kuruldan alınacak bir YETKİ KARARINA
dayandırılması,
Hdf 06.03: Srn 06.03 numaralı soruna çözüm olmak üzere;Toplu
yaşam gerek ve kuralları ile müeyyideler konusunda, 634 SAYILI KAT
MÜLKİYETİ KANUNU, ÜLKEMİZDE HALEN YÜRÜRLÜKTE OLAN TOPLUMSAL YAŞAMLA
İLGİLİ DİĞER YASALAR ile ORJAN SİTE YÖNETİM PLANINA dayalı
GENEL KURUL KARARLARI alınması,
Hdf 06.04:Srn 06.04 numaralı soruna çözüm olmak üzere;Daha önce
belirlenen ASIL TOPLU YAŞAM KURALLARININ ve MÜEYYİDELERİNİN yönetim
planının 8 ve 9.ncu maddelerinde yer alması, değişebilir nitelikte olan
SİTE KURALLARININ ise yine Yönetim Planıyla YÖNETİM KURULUNUN
YETKİSİNE bırakılması,
HEDEFLERE ULAŞTIRACAK STRATEJİLER:
Çalıştay sonunda
düzenlenecek SONUÇ RAPORUNDA yeralmak üzere belirlenen hedeflere ulaştıracak STRATEJİLER neler olabilir? Nasıl bir yol haritası öneriyorsunuz?
Haziran 2025 SEÇİMLİ genel kuruluna kadar;
Str.06.2025.01:Srn 06.01numaralı soruna çözüm olmak ve
Hdf 06.01 hedefini gerçekleştirmek üzere; Kooperatif yönetiminin Toplu
yaşam kuralları konusunda YETKİSİ OLMADIĞI HALDE durumdan vazife
çıkararak sanki site yönetimi imiş gibi davranmaya son vermesi. Fiili
TOPLU YAŞAM GEREKLERİ sebebiyle ihtiyaç olan hizmetlerin yerine
getirilmesinin kalıcı düzenlemelere kadar daha bilinçli, açık DAYANAKLARI
olan ve SÜREGELEN UYGULAMALARI da bu şekliyle devam ettiren YÖNETİM
KURULU KARARLARI ile sürdürülmesinin daha uygun olacağı,
Haziran 2026 genel kuruluna kadar;
Str.06.2026.01:Srn 06.02numaralı soruna çözüm olmak ve Hdf 06.02 hedefini gerçekleştirmek üzere; Bir aşama sonra oluşturulan “ORJAN SİTE KURALLARI” nın geçici ve süreli olarak Genel kuruldan alınacak bir yetki kararına dayandırılması, TOPLU YAŞAM GEREKLERİYLE İLGİLİ HİZMET VE KURALLARIN böylece daha güçlü yerine getirilmesine geçilmesi gerekiyor.
Haziran 2027 SEÇİMLİ genel kuruluna kadar;
Str.06.2027.01:Srn 06.03numaralı soruna çözüm olmak ve Hdf 06.03 hedefini gerçekleştirmek üzere; Genel kuruldan SİTE YÖNETİMİNE GEÇİŞ SÜRECİNDE geçici ve süreli olarak YÖNETİM PLANINI UYGULAMA yetkisi alınarak Toplu Yaşam Gerek ve Kuralları ile müeyyideler konusunda Kat Mülkiyeti hukuku, 634 SAYILI KAT MÜLKİYETİ KANUNU ve ÜLKEMİZDE HALEN YÜRÜRLÜKTE OLAN TOPLUMSAL YAŞAMLA İLGİLİ MÜEYYİDELİ DİĞER YASALAR ile ORJAN SİTE YÖNETİM PLANINA dayalı GENEL KURUL KARARLARI ile devam edilmelidir.
Haziran 2028 genel kuruluna kadar;
Str.06.2028.01:Srn 06.04numaralı soruna çözüm olmak ve
Hdf 06.04 hedefini gerçekleştirmek üzere; Çözümün Kat Mülkiyeti hukuku, 634
SAYILI KAT MÜLKİYETİ KANUNU ve ORJAN SİTE YÖNETİM PLANINDA olduğunun
benimsenerek SİTE YÖNETİMİNE GEÇİŞ SÜRECİ daha fazla ertelenmeden
tamamlanmalıdır. Sürecin başlaması ile birlikte oluşan TEMSİLCİLER KURULU
da ilk iş olarak YÖNETİM PLANI GÜNCELLEME ÇALIŞMASINA BAŞLAMALI.
Sonrasında da daha önce belirlenen ASIL TOPLU YAŞAM KURALLARI ve
MÜEYYİDELERİN yönetim planının 8 ve 9.ncu maddelerinde yer alması sağlanarak
değişebilir nitelikte olan SİTE KURALLARININ ise Yönetim
kurulunun yetkisine bırakılması şekliyle bir an evvel uygulanmak üzere
Yönetim planının güncellenme çalışmalarının tamamlanmasına öncelik ve önem
verilmelidir.
Haziran 2029 SEÇİMLİ genel kuruluna kadar;
Str.06.2029.01:
Haziran 2030 genel kuruluna kadar;
Str.06.2030.01:
Haziran 2031 SEÇİMLİ genel kuruluna kadar;
Str.06.2031.01:
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder