10 Şubat 2021 Çarşamba

10 Şubat 2021 Çarşamba REİS Gazetesi/sayı200.................................Eğitim

Eğitim

Bu hafta da Susurluğun ’GZFT.11-EĞİTİM ve SPOR’ açısından güçlü ve zayıf yönleri ile fırsat ve tehditleri ele alacağız. Elbette söz konusu faktörler bugüne ait hususlar, ancak orta vadede de Susurluğun gelişmesini olumlu/olumsuz etkileyebileceği düşünülen avantaj ve riskler. Bu yazımızda da güçlü yön ve fırsatlardan yararlanarak daha da ileriye gitmek için vizyonumuz, stratejik amaçlarımız ve uygulanabilecek stratejiler çerçevesinde yeni HEDEF’ler belirleyeceğiz. Bu hedefler aynı zamanda zayıf yanlarımızı telafi edecek ve tehditlerden sakınmamızı da sağlayacak.

Önce güçlü yönler. Daha önce yapılan tarama ve durum analizi çalışmasında Susurluk için EĞİTİM’ alanında ’Güçlü yönler’; ‘GY.11.1-Meslek yüksekokulu’ ve ’GY.11.2-Endüstri Meslek lisesi’ şeklinde belirlenmişti. ’SPOR’ la ilgili olarak da ’GY.11.3-Genç sporcu yetiştiren bir alt yapı’ ve ’GY.11.4-Son yıllarda sağlanan başarılar’ı bu bahse eklenmişti. EĞİTİM ‘alanında  ’Güçlü yönler’imizden Susurluk’ta kurulu bulunan Süt ve süt ürünleri GY.11.1-Meslek yüksekokulu geçtiğimiz günlerde bir protokolle Balıkesir Üniversitesinden 17 Eylül Bandırma Üniversitesine devredildi. Bu değişiklik aynı zamanda söz konusu meslek yüksekokulunun kapasitesinin ve Susurluğa katkısının da arttırılması yönünde atılmış bir adım. Özellikle de Susurluk’ta açılması düşünülen Ziraat fakültesinin kapatılması kararından sonra bu devrin yapılmış olması konuyu daha önemli hale getirdi. Zira bu okulda Laborant ve Veteriner Sağlık hizmetleri, Gıda Kalite Kontrolü ve Analizi, Süt ve Ürünleri Teknolojisi olmak üzere 3 bölüm yer alıyor. Bilindiği üzere tarımda üreten nüfus giderek azalmakta. Bu nedenle tarım ve hayvancılık sektörünün iyileştirilmeye, geliştirilmeye ve desteklenmeye ihtiyacı var. Bu bağlamda bölgemiz tarım ve hayvancılığın gelişimine ışık tutacak ve katkı sağlayacak çalışmaları bekliyor. Amaç; bölge tarım ve hayvancılığını geliştirerek bölgemiz üreticilerine destek olunmasıdır. Kuşkusuz Ziraat Fakültesi Susurluğun Tarım ve Hayvancılık sektörü için gerçekten stratejik ve uygun bir adım olurdu. Ancak neticede olmadı. Niye kaybettiğimize üzülelim ki? Elimize bakmalı, Meslek Yüksekokulunun bu misyonla yeniden yapılanması ve aktif hale getirilmesi daha gerçekçi olmaz mı? Meslek yüksekokulunun da dahil olduğu, içinde birkaç fakültenin bulunacağı bir üniversite yerleşkesi Susurluk için hedef yükselten daha stratejik bir adım olabilir. Hayat devam ediyor. AMAÇ.1-BÖLGESİNDE YÜKSELEN, ÖNE ÇIKAN GELİŞMİŞ BİR SUSURLUK’ olduğuna göre ‘StrA.1.1-Sosyal ve ekonomik kalkınma’ stratejik amacımız ve ‘Str.1.1.1-Güçlü yanları ve fırsatları kullanmak’ stratejimiz istikametinde Bandırma 17 Eylül Üniversitesine devredilen: ‘HDF.1.1.1.61-Meslek yüksekokulunu Susurluğun gelişmesine katkı sağlayacak yeni bir misyonla güçlendirmek’ hedefine odaklanmamız daha yararlı olur.

'EĞİTİM’ alanında diğer bir ’Güçlü yön’ ise GY.11.2-Endüstri Meslek lisesi’ şeklinde belirlenmişti. Bugün ilçemizdeki Mesleki eğitim alanlarının bölgede faaliyet gösteren sanayi kuruluşlarına direk öğrenci yetiştirme potansiyeli oldukça yüksek. Bu alanlar aynı zamanda günün teknolojik gelişmelerine (CNC teknolojisi, kaynak uygulamaları, Yenilenebilir enerji vs.) ayak uydurabilme kabiliyetine de sahipler. Ayrıca devletin bu okullara -teknolojik gelişmelere paralel olarak- eğitim teknolojileri alanında yatırım yapma imkân ve isteği de var. Bakanlığın eğitim programları ve eğitim teknolojilerini iyileştirme çalışmaları sürekli güncelleniyor. Son olarak bu okul GMKA'na proje yapmada yetişmiş elemana sahip ve onun desteklerinden yararlanma kapasitesi de yüksek. Bunlar Mesleki eğitim alanında Susurluğun gelişmesini ve kalkınmasını destekleyecek oldukça güçlü hususlar. Ancak stratejik plan önerimizinStrA.1.1-Sosyal ve ekonomik kalkınma’ stratejik amacına ulaşabilmek için ‘Str.1.1.1-Güçlü yanları ve fırsatları kullanmak’ stratejimiz uygulandığında ilk önce ‘HDF.1.1.1.62-Meslek lisesi öğrenci kapasitesinden ziyade gelen öğrenci kalitesini öncelemek’ hedefiyle hareket etmemiz gerekiyor. İkinci olarak ‘HDF.1.1.1.63-Mesleki eğitimde güncel teknolojilerle eğitim öğretim yapılmasını sağlamak’ hiç kuşkusuz bu alandaki gücümüzü daha da arttıracaktır. Öte yandan şurası bir gerçek ki en iyi okulu yapsanız, en iyi öğrenciyi yetiştirseniz bile çabanız eksik kalabilir. Zira meslek lisesi ile sanayi arasındaki bağı kuvvetlendirmedikçe, OSB’lerde olduğu gibi bir fabrika yada tesis ile ilişkilendirmediğiniz sürece maksat hasıl olmayacaktır. Bu nedenle; ‘HDF.1.1.1.64-Meslek lisesinden çıkan öğrencilerin kendi alanlarında istihdam edilmesini sağlamak’ hedefi stratejik bir konu olarak ele alınıp mutlaka başarılmalı. Böylece ‘HDF.1.1.1.65-Meslek lisesini en son tercih edilen okul konumundan kurtarmak’ da mümkün olabilir. Nihayetinde bu hedefler meslek lisesi olmayan bir ilçeye göre güçlü olan pozisyonumuzu daha da kuvvetlendirecek, BÖLGESİNDE YÜKSELEN, ÖNE ÇIKAN GELİŞMİŞ BİR SUSURLUK vizyonu için önemli katkılar sağlayacaktır.

Kuşkusuz Susurluğun ’SPOR’ alanında da bazı güçlü yönleri var. Bunlardan ilk akla geleni  ’GY.11.5-Motorkros sporu’ konusundaki geçmiş deneyimleri. Geçmişte Çaylak mesire yeriyle bütünleşik olarak yapılan müsabakalar hem spor hem de turizm yönüyle Susurluğa bir renk ve katkı sağlamıştı, yine sağlayabilir. Ayrıca her yıl Göbelde yapılan Katrancı Mehmet pehlivan güreşleri ile Karapürçek’te düzenlenen Rahvan at yarışlarını da sportif etkinlikler olarak buna eklemek mümkün. Niye bu etkinlikler ilçemizde orta vadede daha da güçlendirilip geleneksel hale gelmesin ki? Nitekim ‘AMAÇ.1-BÖLGESİNDE YÜKSELEN, ÖNE ÇIKAN GELİŞMİŞ BİR SUSURLUK’ vizyonumuz için veStrA.1.3-Cazibe merkezi olma’ stratejik amacımız çerçevesinde ‘Str.1.3.2-Konum, doğal kaynak ve çevre imkânlarını değerlendirme’ stratejimiz izlenerek bu güçlü yönümüzü daha ileri seviyeye getirilebiliriz. Bu bağlamda İlçemizde Motorkros sporu ve diğer ata sporlarımızı ‘HDF.1.3.2.33-Her yıl 5 Eylül etkinlikleri kapsamında spor müsabakaları düzenlemeyi geliştirerek sürdürmek’ hedefi kapsamında ele alabiliriz. Bu hedef aynı zamanda bizi, bölgede cazibe merkezi olma stratejik amacımıza da yaklaştırmış olacaktır.

Kaldı ki Karapürçek’te yapılan ’GY.11.6-Rahvan at yarışları’ da Türkiye’nin bu alanda önde gelen sportif etkinliklerinden. Susurluk için alternatif turizm açısından da çok ciddi bir potansiyel. O halde ‘AMAÇ.2-KALKINMAYI BAŞARMIŞ ÜRETKEN BİR SUSURLUK’ ’vizyonumuzun ‘StrA.2.4-Özgün, ileri ve Güçlü olmak’ stratejik amacı ve ‘Str.2.4.1-Özgün bir model ortaya koyma’ stratejimiz kapsamında öngöreceğimiz hedef aynı zamanda Rahvan at yarışları etkinliğimizi de güçlendirerek sürdürebilsin. Örneğin bu alanda ‘HDF.2.4.1.27-Rahvan at yarışları konusunda ülkede bir iddia sahibi olmak’ hedefi öngörülebilir. İlçemiz için biçeceğimiz bu misyon spor dalında bizi daha ileri ve güçlü yapacağı gibi, bölgede alternatif turizme uygun özgün bir model ortaya koymak açısından da göz dolduracaktır. 

Okullarımızda GY.11.4-Son yıllarda sağlanan başarılar’ da gerçekten gurur verici. Bu başarıların ardında da kuşkusuz bu işi severek, inançla yapan eğitimciler var. Bu güçlü yönümüzden AMAÇ.2-KALKINMAYI BAŞARMIŞ ÜRETKEN BİR SUSURLUK’’ vizyonu için, ‘StrA.2.1-Değerlere dayanmak’ stratejik amacımızla ilgili olarak  ‘Str.2.1.1-Daha fazla değer üretme, Daha adil paylaşma ve Değerleri koruyup geliştirme’ stratejimiz istikametinde yararlanmalıyız. Meselâ İlçemizde sportif faaliyetlerde ‘HDF.2.1.1.09-Son yıllarda sağlanan başarıları kurumsal hale getirip, arttırarak sürdürmek ‘hedefi elimizdeki değerlere dayanarak ve onları koruyup geliştirerek daha fazla değer üretmemizi sağlayabilir. Böylece son yıllarda sağlanan başarıları bir değer olarak koruyup üreterek güçlendirmiş ve KALKINMAYI BAŞARMIŞ ÜRETKEN BİR SUSURLUK vizyonumuza bu alanda da katkı sağlamış oluruz.

Susurluğumuzun yine geçmişten bu yana yaşatılan ’GY.11.3-Genç sporcu yetiştiren bir alt yapı‘deneyimi var. Bu konuda amatör ruhla ve özveriyle sporcu yetiştiren kulüplere, adeta tek başına okul olan hocalara sahibiz. Bu güçlü yönAMAÇ.2-KALKINMAYI BAŞARMIŞ ÜRETKEN BİR SUSURLUK’’ vizyonumuz, ‘StrA.2.2-Nitelikli insana odaklanmak’ stratejik amacımız ve ‘Str.2.2.1-Nitelikli insan yetiştirme’ stratejimizle yakından ilişkili. O halde ‘HDF.2.2.1.04-İlçemizin nitelikli genç sporcu yetiştiren alt yapısını güçlendirip kurumsallaştırmak’ hedefi spor alanında kesinlikle çıtamızı yükseltecektir. Bu hedef aynı zamanda spor alanında nitelikli insan potansiyelimizi de arttırabilir. 

        Kurulması planlanan ve bu yönde bazı adımlar atılan ‘FRS.11.1-Bandırma 17Eylül üniversitesi kampüsü’ konusu gelecekte Susurluğun gelişmesini kolaylaştıracak, hızlandıracak ve destekleyecek bir dış 'Fırsat’ olarak karşımızda duruyor. Şayet ‘Susurluk için ne yapılabilir?’ sorusu üzerinde düşünüyor ve Stratejik Plan yaklaşımıyla ‘Nereye ulaşmak istiyoruz?’ sorusuna cevap bulmaya çalışıyorsak, ‘Güçlü’ yanlarımız kadar şu an için yada yakın gelecekte karşımızda duran böyle Fırsat’ları da değerlendirebilmeliyiz. Malum olduğu üzere Susurluk’ta bir üniversite olsun çabası epey bir süredir vardı. Susurluğun güney batısını kapatmış bulunan askeri birliğin çekilmesiyle birlikte Balıkesir yolu üzerinde önemli miktar alan boş kalmış, buradaki binaların onarılarak üniversite olarak kullanılması düşünülmüştü. Bu nedenle takip eden yıllarda Girne Amerikan Üniversitesi’nin Susurluğa gelmesi için bazı girişimler oldu. Ancak bunun gerçekleşmeyeceği anlaşıldıktan sonra bu sefer dümen Bandırma 17 Eylül Üniversitesi Ziraat Fakültesi’nin Susurluğa kaydırılmasına döndü. O da olmayınca eski kışla arazisinin bir 'yerleşke' olarak tümüyle 17 Eylül üniversitesine tahsisi üzerine odaklanılmış durumda. 


        Kuşkusuz olamayan Ziraat Fakültesi için ah vah etmek yerine dikkat ve enerjimizi bu oluşum üzerine odaklayarak ilerlemek daha gerçekçi olacak. Sonuçta Susurluk öyle ya da böyle bir üniversiteye kavuşacak gibi görünüyor. Belki de bu oluşum; sahip çıkılarak hep birlikte destek verilir ve iyi değerlendirilebilirse bir kaç fakülteyi ve yüksekokulu Susurluğa getirebilir. Şayet bu yöreye faydalı olunacaksa; ona öncülük yapacak, geleceğine ışık tutacak çalışma ve kurumların takdir edilmesi gerekiyor. Zira bölgenin ihtiyaç duyduğu bilgi, yenilik ve teknolojileri hizmete sunacak, insanımıza öncülük yapabilecek bir akademik çalışmanın elbetteki ilçemiz için stratejik değeri olacaktır. Böyle bir kurumun Susurluğun gelişmesine katkısı olacağını beklemek yanlış olmaz. Böylece yörede daha bilinçli bir sosyal ve ekonomik faaliyet gerçekleştirilebilecektir. Yapılan akademik çalışmalar üretime destek olacağı gibi pazarlama ve tarıma dayalı sanayi konusunda karşılaşılan problemlerin çözümüne de yardımcı olacaktır. İşte 17 Eylül üniversitesi Susurluk için böyle bir ‘fırsat’ olarak doğuyor. Düşünenlere, destek ve emek verenlere teşekkür etmek boynumuzun borcudur. Ancak, henüz yolun başında olunduğunu da görmek gerek. Şimdi bir taraftan büyünün bozulmasından sakınmak, diğer taraftan da inşa zorluklarını göğüslemek gerekiyor. Ayrıca bir üniversite yerleşkesinin içinde bulunduğu toplumsal yapıya sosyo-ekonomik faydaları olduğu kadar riskleri de olabilir. Bunu öngörmemek büyük hata olur. Ki en büyük fayda beklentisi olan ‘bölgeye sosyal ve ekonomik katkı’ da bugünden yarına olmayacaktır. Üniversite gelecek denmekle kurulmuş olmayacağı gibi. Hem fiziki hem kurumsal oluşumu en iyi şartlarda 2-3 sene sürebilir. Fakülte ve idare binaları, derslik ve laboratuvarlar bir yana, barınma sorununu çözmeden de öğrenci alınamaz. Şayet Susurluk tüketen bir 'öğrenci kitlesi' istiyorsa o nihayet gerçekleşecek gibi görünüyor. Ancak gelen genç öğrenci kitlesinin sadece alışveriş edip para harcayan bir kesim olduğunu düşünmek vahim bir hata olacaktır. O öğrencilere kucak açmak, maddi manevi ihtiyaçlarına destek olmak, gerektiğinde evini kiraya vermekten kaçınmamak ve sebep olabilecekleri bazı asayiş sorunlarına da tahammül göstermek gerekecektir. Bu tür daha birçok olumlu olumsuz etki-tepki sayabilirim. Gerçek şudur ki; artık 2023-2028 döneminde içinde birçok fakülte ve Meslek Yüksek Okulu olan bir Susurluk hayal etmemiz mümkün. Pek tabi Stratejilerimiz de ona göre şekillenecektir. Seçilen bu yol, bir ‘fırsat’ olarak Susurluğu kendine göre şekillendirecek, Susurluk da onu biçimlendirecektir. Nihayetinde bir kez daha gördük ki ‘üniversite gelsin’ demekle üniversite gelmedi, gelmiyor. Olanlardan ders alıp kendimize rehber yapacağımız soru şu: ’Biz ne istiyoruz? Susurluğun geleceği için doğru, uygun ve stratejik önem taşıyan adım ne olabilir?’ Mademki ‘AMAÇ.3-İYİ İNSANLARIN YAŞANABİLİR ŞEHRİ YEŞİL SUSURLUK’ vizyonumuz var, mademkiStrA.3.1-Sürdürülebilir kalkınmayı başarmak’ stratejik amacımız var. O halde pek çok konuda ‘Str.3.1.1-Amaç ve güç birliği yapma’ stratejisi uygulamamız gerekiyor. Önerimiz bunlardan ilki olarak Susurluk 17Eylül Bandırma üniversitesi kampüsünde bölgenin ekonomik faaliyet alanları ile direk ilgili bölümlere sahip ‘HDF.3.1.1.09-Yeni kampüste dört yıllık en az iki fakülte ve bir yüksekokul daha açılmasını sağlamak’ hedefine yönelmek. Mesela gıda ile ve yenilenebilir enerji kaynakları ile ilgili 4 yıllık bölümler açılması düşünülebilir. İkincisi ‘HDF.3.1.1.10-Açılacak Fakülte ve MYO’larının teknolojik gelişmelere uygun olmasını temin etmek’ hedefiyle hareket etmek. Üçüncü olarak da HDF.3.1.1.11-Yeni Meslek yüksekokulu kontenjanının büyük bölümünün meslek lisesi mezunlarına ayrılması için çaba göstermek’ gerekiyor. Susurluk bu konularda amaç ve güç birliği yapabilirse, hem bu hedefleri gerçekleştirmiş hem de sürdürülebilir kalkınmayı başarma noktasında güçlü bir mevzi daha elde etmiş olur. Kuşkusuz bir üniversite kampüsünde ikiden fazla fakülte söz konusu olabilir. Bu nedenle ‘HDF.3.1.1.12-Susurluğa mutlaka bir Hukuk fakültesi kurulması için amaç birliği yapmak’ kaçırılmaması gereken bir fırsattır. Bu Susurluğun hakettiği gecikmiş bir misyondur aynı zamanda. Böylece Susurluk halkı İYİ İNSANLARIN YAŞANABİLİR ŞEHRİ YEŞİL SUSURLUK vizyonu doğrultusunda orta vadede 17 Eylül Bandırma üniversitesi kampüsünü etkin değerlendirmiş olur. Son olarak ‘HDF.3.1.1.13-Üniversite kampüs inşası ile öğrencilerin barınma ve sosyal ihtiyaçlarının karşılanması için güç birliği yapmak’ hedefini de ihmal etmemek gerekiyor.

Susurluğun ‘EĞİTİM’ alanında ’Zayıf yön’ü; ’ZY.11.1-Çevre Üniversiteler ile bir işbirliği olmaması’ olarak tespit edilmişti. Yine ’SPOR’ konusundaki Zayıf yön’ümüz de; her alanda olduğu gibi bu meselede de ZY.11.2-Görüş ve güç birliği olmaması’ görünüyordu.

Bu bağlamda; ’ZY.11.1-Çevre Üniversiteler ile bir işbirliği olmaması’ ciddi bir zayıflık. Çevrede Bursa Uludağ Üniversitesi, Balıkesir Üniversitesi ve Bandırma 17 Eylül Üniversitesi var. Bu güne kadar söz konusu üniversitelerle herhangi bir işbirliği yapılmamış olması Susurluğun gelişmesi adına kuşkusuz büyük bir ihmal. Ancak orta vadede en azından yeni kampüs dolayısıyla Bandırma 17 Eylül Üniversitesi ile birçok konuda işbirliği yapılabileceği anlaşılıyor. Şayet ‘AMAÇ.3-İYİ İNSANLARIN YAŞANABİLİR ŞEHRİ YEŞİL SUSURLUK’ vizyonumuza ulaşmak istiyorsak kesinlikle ‘StrA.3.2-Büyümüş, müreffeh ve itibarlı olmak’ şeklindeki stratejik amacımızı da önemsemek durumundayız. Bunun için izlenecek stratejilerden biri ‘Str.3.2.1-Sürekli değişim-dönüşüm ve gelişim’dir. Bu sebeple öncelikle Susurluğun büyümesi ve gelişmesi için başta sanayi, enerji, alternatif turizm, tarım ve hayvancılık gibi ‘HDF.3.2.1.05-Temel alanlarda çevre üniversiteler ile proje işbirlikleri gerçekleştirmek’ hedefi umulur ki bu yöndeki zafiyetimizi telafi edebilir. Öte yandan bir de meslek lisesinin geleceği meselemiz var. Eskiden meslek lisesi mezunları direk iki yıllık okullara sınavsız gidebiliyorlardı. Fakat bu sistem kalkınca hem meslek liselerinin öğrenci sayısı hem de meslek yüksekokullarının öğrenci sayısı önemli oranda düştü. Ayrıca şu anda meslek lisesindeki hiç bir bölüm-kız meslek lisesinin gıda bölümü hariç- mevcut meslek yüksekokuluna hitap etmiyor. Bu durum hiç değilse 17 Eylül Bandırma Üniversitesi ile yapılabilecek stratejik bir işbirliği alanı durumunda. İki yıllık mevcut ya da dört yıllık yeni MYO’u ile Meslek Lisesi arasında HDF.3.2.1.06-Birbirine bağlantılı bölümler açılması konusunda işbirliği yapmak ‘hedefi bu çeşit bir işbirliği gerektiriyor. Sonuç olarak başta 17 Eylül olmak üzere, Bursa Uludağ ve Balıkesir üniversiteleri ile gerek proje bazında, gerekse bağlantılı bölümler konusunda işbirliği yapılması zayıf bir yönümüzü telafi ederken, sürekli değişim-dönüşüm ve gelişimimize de katkıda bulunabilecektir. Böylece; Büyümüş, müreffeh ve itibarlı olma yolunda biraz daha ilerlemiş, İYİ İNSANLARIN YAŞANABİLİR ŞEHRİ YEŞİL SUSURLUK vizyonumuza da yaklaşmış olacağız.

Bütün sportif faaliyetlerin yapılabildiği, hatta başarılar elde edilen bir ilçede gençlerin spor yapabileceği uygun bir ‘ZY.11.3-kapalı spor salonu’ olmaması gerçekten anlaşılabilir bir şey değil. Susurluk’ta önceden yapılmış Kışla Mahallesinde Belediyeye ait Nimet Sadık Kapalı Spor Salonu ile yine Karşıyaka’da Belediyeye ait Sosyal Tesislerde Halka Açık bir Yüzme Havuzu var. Ancak bu tesisler değişik sporlar ve sporcu yetiştirmek için gerekli normda ve konumda değiller. İlçemizde yapılması planlanan şehir stadyumu iyileştirmesi (500 kişilik yeni tribün, 4 adet soyunma odası, 1 idare odası, saha zemini yapılması) ve gençlik merkezi binası yapım işi ise Ağustos 2020'de ihale edildi. 2021 içinde bitirilmesi planlanıyor. Gelen haberlere göre bu yönde bazı girişimlerin olduğu görülüyor. Ancak bu hizmetler de orta vadede yine yeterli olmayacak. Hâlbuki ‘AMAÇ.2-KALKINMAYI BAŞARMIŞ ÜRETKEN BİR SUSURLUK’’ vizyonumuz için ‘StrA.2.4-Özgün, ileri ve Güçlü olmak’ stratejik amacımızı önümüze koyup ‘Str.2.4.2-Her alanda ilerleme sağlama’ stratejimize uygun daha büyük adımlar atılması gerekiyor. Öngöreceğimiz hedefin yüzme havuzu ile birlikte gençlerimizin spor yapabileceği çok daha uygun bir komplekse yönelmesi lazım. Bu alandaki zayıflığımızı giderebilecek, dahası güçlendirebilecek ve spor alanında ilerlememize katkısı olacak bir hedef olmalı. Şayet Susurluğun spor başarısını arttıracak, nitelikli sporcular çıkaracak bir hamlemiz olacaksa bu İçinde kapalı spor salonu, yüzme havuzu ve aletli jimnastik salonları olan, normlara uygun; ‘HDF.2.4.2.16-Susurlukta yaşam merkezi hüviyetinde büyük bir spor kompleksi yapılmasını sağlamak’ olabilir. Böyle bir tesis aynı zamanda ilçemizde kurulması planlanan 17 Eylül Üniversitesi öğrencilerinin ihtiyaçlarını karşılamak için de gerekli. İnşallah her alanda ilerleme sağlama stratejimize uygun olarak bu hedef başarılabilirse zayıf bir yönümüzü güçlendirdiğimiz kadar, KALKINMAYI BAŞARMIŞ ÜRETKEN BİR SUSURLUK vizyonumuza, Özgün, ileri ve Güçlü olma stratejik amacımıza da ulaşmamız kolaylaşacaktır.

Hiç kuşkusuz SPOR’ konusunda da ’Zayıf yön’lerimizin en önemlisi her alanda olduğu gibi bu meselede de ’ZY.11.2-Görüş ve güç birliği olmaması’ sayılabilir. Bu orta vadede telafi edilmesi gereken zayıf bir yön ve bunun hiç bir mazereti yok. Öyleyse bu konuda AMAÇ.2-KALKINMAYI BAŞARMIŞ ÜRETKEN BİR SUSURLUK’’ vizyonumuza yönelip, ‘StrA.2.4-Özgün, ileri ve Güçlü olmak ‘stratejik amacımızı esas almamız gerekiyor. Çünkü ‘Str.2.4.3-Güçlenme’ stratejisi izlersek görüş ve güç birliği olmaması ile ilgili zayıf yönümüzü telafi etme imkânımız olabilir. Bu açıdan ‘HDF.2.4.3.20-Susurluğun spor alanında da güçlü olabilmesi için görüş ve güç birliği yapmak’ hedefine odaklanmamız gerekiyor. Bu bağlamda yöneticiler, okullar, kulüpler ve sporcu yetiştiren hocalar mutlaka işbirliği içinde çalışmalılar.

yyalcin3@gmail.com


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder