Bildiğiniz
gibi geçen haftalarda Susurluğumuzun gelecek vizyonunu netleştirmiş ve önerdiğimiz
vizyon cümlesini; ‘DAHA İLERİ, GÜÇLÜ, GELİŞMİŞ, REKABETÇİ, ÜRETKEN VE
İTİBARLI BİR CAZİBE MERKEZİ OLARAK; BÖLGESİNDE YÜKSELEN, İYİ İNSANLARIN
YAŞANABİLİR ŞEHRİ YEŞİL SUSURLUK’ olarak paylaşmıştık.
Ayrıca bu kısa cümlenin aslında ‘YEŞİLELMA’ ile
sembolleşen bir baş levha olduğunu, onun altında daima bir açıklama olacağını
da belirtmiştik. Yapmak istediğimiz
şey nedir?: ‘Susurluğun içinde bulunduğu
olumsuz gidişi orta vadede durdurup olumluya çevirmek ve gelecekteki değişim ve
dönüşümü gelişme yönünde planlayabilmek’ istiyoruz. Peki, vizyonumuza niçin ‘yeşilelma’ dedik? Çünkü idealimizdeki Susurluğu temsil ediyor. ‘Yeşilelma’ logosuna
baktığımız zaman sanki oradaymışız gibi, gelecekte ulaşmak istediğimiz Susurluğu
görüyormuş gibi olacağız. Onu tasavvurumuza dair şimdiden paylaşılan bir resim
gibi göreceğiz. Bir tür ‘Kızılelma’ gibi
ulaşmak istediğimiz yeri, durumu ve onun için ilerlenecek yönü tarif edecek. Susurluğun ‘Kızıl(Yeşil)elma’sı
gelecek hedeflerimizi çağrıştıran bir sembol olarak daima önümüzü aydınlatacak, zihnimizde ve gönlümüzde kök salacak.
Bir şey
daha söylemiştik önceki yazılarımızda: Bizim vizyonumuzun yani ‘Yeşilelma’mızın
içinde bazı ‘Stratejik amaçlar’, ‘Stratejiler’, ‘Değerler’,
‘İlkeler’ ve ‘Hedefler’ de bulunuyor. Nitekim öneri cümlesinde ve açıklamasında
dile getirilen hususlarda bizatihi o vizyonun gerçekleşmesi için ifade edilmiş bazı
‘Stratejik Amaç’ları görebilmek
mümkün. Bu anlamda dizilimde yer alan her bir kavram başlı başına ‘Stratejik’ bir ‘Yeşilelma’ gibi ışıldıyorlar. Artık bize hep Susurluk
için ulaşmak, varmak istediğimiz ülkü ve idealleri ifade edecekler. Bu
bağlamda: ‘Bir
cazibe merkezi olarak BÖLGESİNDE YÜKSELEN GELİŞMİŞ BİR SUSURLUK’, ‘Nitelikli
insan yetiştirerek; DAHA İLERİ, GÜÇLÜ, REKABETÇİ, KALKINMAYI BAŞARMIŞ ÜRETKEN
BİR SUSURLUK’ ve ‘İnsanların
sağlıklı, mutlu, umutlu ve huzur içinde yaşadığı; itibarlı ve YAŞANABİLİR YEŞİL
BİR SUSURLUK’ cümleciklerini birer ‘STRATEJİK AMAÇ’ olarak değerlendirebiliriz. Öte yandan vizyonumuzun açıklamasında yer alan
‘Daha fazla değer
üreten, daha adil paylaşan, değerlerini koruyup geliştiren’, ‘Güçlü yanlarını
ve fırsatları kullanarak Mevcut üretim tesislerini çoğaltan’, ‘OSB ve Lojistik
bölge kurulmasını sağlayarak istihdamı arttıran’,’Konum, doğal kaynak ve çevre
imkânlarını değerlendirerek sosyal ve ekonomik kalkınmasını başaran’, ‘İnsan
odaklı, Gençlerin ve çocukların önemsendiği, Çevre duyarlılığına sahip, Öncü,
Nitelikli insan yetiştiren’ ifadeleri de yukardaki Stratejik amaçlara hizmet eden bir
dizi ‘STRATEJİ’ gibi
duruyorlar.
Bu
stratejilerden bir kısmı ‘sosyal ve
ekonomik kalkınma’nın, ‘İstihdam’ın ve ‘cazibe merkezi olma’nın öne çıktığı ‘BÖLGESİNDE
YÜKSELEN, ÖNE ÇIKAN GELİŞMİŞ BİR SUSURLUK’ ideali ile
ilgili. Bunun için; ‘Güçlü
yanları ve fırsatları kullanarak üretim tesislerinin çoğaltılması, OSB ve
Lojistik bölge kurulmasını sağlayarak istihdamın arttırılması, konum, doğal
kaynak ve çevre imkânları değerlendirilerek, bölgede cazibe merkezi olmayı
başarmak’ teklif ediliyor. İkinci grup stratejiler ‘KALKINMAYI
BAŞARMIŞ ÜRETKEN BİR SUSURLUK’ Stratejik Amaç başlığı altında kümelenebilir. ‘Değerleri’,’Nitelikli
insanı’,’Üretimi’,’Rekabetçiliği’,’Özgünlüğü’,
‘İlerlemeyi’ ve ‘Güçlenme’yi öne çıkaran stratejiler bunlar. Sonuç olarak; ‘Daha fazla değer üretmek, Daha adil paylaşmak, Değerlerini
koruyup geliştirmek, Nitelikli insan yetiştirmek, Üretken olmak,
Rekabetçilik, Özgün olmayı, Her alanda
ilerleme’ ve ‘Güçlenme’
öneriliyor.
Üçüncü ve son grup stratejilerse ‘İYİ İNSANLARIN YAŞANABİLİR ŞEHRİ YEŞİL SUSURLUK’la ilgili.‘Yaşam kalitesine, çevre duyarlılığına ve Kalkınmaya’ odaklı ‘Sürdürülebilir kalkınmayı başarma’, ‘Yeşil
ve yaşanabilir bir Susurluk’ şeklinde ifade edilen bazı amaçları içeriyorlar. Bunun
için ‘Amaç ve güç birliği
yaparak sürdürülebilir kalkınmayı başarma’, ‘Büyüme’,’Sürekli değişim-dönüşüm
ve gelişimle yaşam kalitesini arttırma’, ‘huzur içerisinde yaşanabilen, çevreye
duyarlı iyi insanlar şehri olma’, ‘İnsan odaklı olma, gençlerini ve çocuklarını
önemseme’, ‘İnsanları sağlık, huzur ve
refah içinde; mutlu, huzurlu ve umutlu’, ‘çevreye duyarlı’ ‘Müreffeh, itibarlı
bir şehir’ yapma stratejileri teklif edilmiş.
Şimdi de sayılan stratejik
amaçlarla onlara ulaşmak üzere önerilen stratejilerin ilişkilerini ortaya
koymaya çalışalım. ‘AMAÇ(1)’ şeklinde
kodlanan ilk amacımızın altında; ‘StrA(1.1)Sosyal ve ekonomik kalkınma’, ‘StrA(1.2)İstihdamı arttırma’ ve ‘StrA(1.3)Cazibe
merkezi olma’ başlıklı Stratejik
Amaçların olduğunu artık biliyoruz. Bunlardan StrA(1.1) kodlu stratejik Amaç için;’StrA(1.1.1)’ şeklinde kodlayabileceğimiz ‘Güçlü yanları ve
fırsatları kullanmak’ stratejisi
izlenecek. ‘StrA(1.2)’ kodlu stratejik
amaç için de ‘StrA(1.2.1)Üretim
tesislerini çoğaltmak’stratejisi öneriliyor. ‘StrA(1-3)’
kodlu stratejik amaç için ise ‘StrA(1.3.1)OSB ve
Lojistik bölge kurulmasını sağlamak’ ve ‘StrA(1.3.1)Konum,
doğal kaynak ve çevre imkânlarını değerlendirmek’ şeklindeki stratejilerin uygulanması gerekiyor. ‘AMAÇ(2)’ şeklinde kodlanan ikinci amacımızın altında; ‘StrA(2-1)Değerlere
dayanmak’, ‘StrA(2-2)Nitelikli insana odaklanmak’, ‘StrA(2-3)Üretkenlik
ve Rekabetçilik’, ‘StrA(2-4)Özgün, ileri ve Güçlü olmak’ başlıklı Stratejik Amaçların olduğunu da
biliyoruz. Bunlardan ‘StrA(2.1)‘ kodlu stratejik amaç için;’StrA(2.1.1)Daha fazla değer üretme, Daha
adil paylaşma ve Değerleri koruyup geliştirme’ stratejisi gerekiyor. ‘StrA(2.2)‘ kodlu stratejik amaç için de; ‘StrA(2.2.1)Nitelikli insan yetiştirme’stratejisinin izlenmesi öneriliyor. ‘StrA(2.3)‘kodlu stratejik amaç için; ‘StrA(2.3.1)Üretken
olma’ ve ‘StrA(2.3.1)Rekabetçiliği benimseme’ stratejileri öngörülmüş. ‘StrA(2.4)‘
kodlu stratejik amaç için ise; ‘StrA(2.4.1) Özgün bir model ortaya koyma’, ‘StrA(2.4.2) Her alanda ilerleme sağlama’ ve ‘StrA(2.4.3)
Güçlenme’ stratejileri
öneriliyor. ‘AMAÇ(3)’ şeklinde
kodlanan üçüncü amacımızın altında; ‘StrA(3.1) Sürdürülebilir kalkınmayı
başarmak, ‘StrA(3.2) Büyümüş, müreffeh ve itibarlı olmak’ ile ‘StrA(3.3) Yeşil ve yaşanabilir bir
Susurluk’ başlıklı Stratejik
Amaçlar olduğunu görmüştük. Bunlardan ‘StrA(3.1)‘ kodlu stratejik amaç için ‘StrA(3.1.1)
Amaç ve güç birliği yapma’ stratejisi gerekiyor. ‘StrA(3.2)‘ kodlu stratejik amaç için de ‘StrA(3.2.1)Sürekli değişim-dönüşüm ve
gelişim’ stratejisi
öngörülmüş. ‘StrA(3.3)’kodlu stratejik amaç için ise; ‘StrA(3.3.1)İnsanların sağlık, huzur ve refah içinde; mutlu, huzurlu ve
umutlu olması’, ‘StrA(3.3.2) Huzur içerisinde yaşanabilen, çevreye duyarlı iyi
insanlar şehri olma’, ‘StrA(3.3.3)İnsan
odaklılık, gençlerini ve çocuklarını önemseme’ ve ‘StrA(3.3.4) Yaşam kalitesini yükseltme ve
çevre duyarlılığı’ stratejileri teklif edilmiş.
Kuşkusuz plan önerimizin ‘YEŞİLELMA
YOL HARİTASI’ sadece burada sayılan Amaç, Stratejik amaç ve Stratejiler’den
ibaret değil. Daha ‘Nereye varmak
istiyoruz?’ sorusu bağlamında Susurluğun güçlü-zayıf yanlarını, Fırsat-tehditlerini
yeniden ele alarak belki birçok Amaç, Stratejik amaç ve Stratejiler’ üreteceğiz.
Ama esas itibariyle o çalışmadan ‘HEDEF,
PROJE VE FAALİYETLER’in çıkmasını bekliyoruz. Böylece stratejik plan taslağımızın hiyerarşik
yol haritası da netleşmiş olacak. Neden olmasın ki? Hem ‘kalkınma, büyüme, refah ve
itibarın başarılması’ hem de ‘İnsanların sağlıklı, mutlu, huzurlu ve
umutlu olması’ sağlanabilir. Böylece ‘iyi insanların yaşadığı bu
şehir’ aynı zamanda ‘Kalkınmış, yeşil ve yaşanabilir’
bir Susurluk olabilir.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder