Str.2.3.1 Hedefleri (I)
‘Susurluk için bir Stratejik Plan önerisi’ kapsamında ‘Yeşilelma’ vizyonumuzun temel amaçlarından ikincisi olan ‘AMAÇ.2-KALKINMAYI BAŞARMIŞ ÜRETKEN
BİR SUSURLUK’’ la ilgili çalışmamızı
sürdürüyoruz. Geçen haftalarda ‘StrA.2.1-Değerlere
dayanmak’ stratejik amacı yolunda ‘Str.2.1.1-Daha fazla değer üretme, Daha adil paylaşma ve Değerleri
koruyup geliştirme’ stratejimize ait 9 hedef ile ‘StrA.2.2-Nitelikli insana odaklanmak’ Stratejik amacı çerçevesinde ‘Str.2.2.1-Nitelikli insan
yetiştirme’ stratejisine ait 4 hedefin ‘NASIL GERÇEKLEŞEBİLECEĞİNE DAİR’ önerilerimizi okumuştunuz. Şimdi
sırada aynı temel
amacın bu defa ‘StrA.2.3-Üretkenlik ve
Rekabetçilik’ Stratejik amacı ve onun ‘Str.2.3.1-Üretken olma’ stratejisi
var. Bu bölümde; 1’iü ‘‘03-KALKINMA VE TEŞVİKLER’, 6’sı ‘06- ENERJİ VE DOĞAL KAYNAKLAR’, 1’i de ‘08-SANAYİ sektörüyle alakalı toplam 8 hedefin ‘NASIL?’ gerçekleşebileceği üzerinde
duracağız. Konuya geçmeden evvel yine belirtelim ki; şayet temel amaçlarımızdan
biri ‘AMAÇ.2-KALKINMAYI BAŞARMIŞ ÜRETKEN
BİR SUSURLUK’ ise onun
olmazsa olmaz Stratejik Amaçlarından biri ‘‘StrA.2.3-Üretkenlik
ve Rekabetçilik’ ve onun da aracı ‘Str.2.3.1-Üretken olma’ stratejisidir. O nedenle bu istikamet üzerindeki hedeflerin
gerçekleştirilmesinde genel ortak ‘NASIL? elbette ki bu stratejimizin uygulanmasıyla gerçekleşecektir. Burada da genel
kuralımız; güçlü yönlerimize dayanmak, zayıf taraflarımızı onarmak,
fırsatlardan yararlanmak ve tehditlerden sakınmak olacak. Bir başka deyişle Susurluk
orta vadede; ‘Üretkenlik ve Rekabetçilik’ yaklaşımı ve ‘Üretken olma’’ stratejisi sayesinde var
olan güçlü yönlerini daha güçlü yapmış, zayıf taraflarını da gidermiş olacak.
Bu arada dış fırsatlardan yararlanıp, tehditlerden de sakınabilirse neticede ‘Kalkınmayı
başarmış üretken bir Susurluk’ temel amacına ulaşabilir.
İkinci olarak Susurluğun yazımızın da başlığı olan ’Str.2.3.1’stratejisi
çerçevesinde belirlenmiş ‘06- ENERJİ VE DOĞAL KAYNAKLAR’ sektörü
hedefleri ile devam ediyoruz. Daha önce Susurluğun bu alanda ‘ZY.06.1-İlçenin maden çıkarma bakımından geride kalması’
gibi bir sorunu olduğu görülmüştü. Sonuçta
bu konuya yönelik olarak; ‘StrA.2.3-Üretkenlik
ve Rekabetçilik’’ stratejik amacımıza ulaşmak
üzere ve ‘Str.2.3.1-Üretken olma’’’ stratejisi çerçevesinde; ‘HDF.2.3.1.02-Alınmış
maden ve doğal kaynak arama, çıkarma ve işletme ruhsatlarını gözden geçirmek’, ‘HDF.2.3.1.03-Ekonomik
olmayan maden ve doğal kaynak rezerv sahaları ile ilgili ruhsatların iptal
edilmesini sağlamak’, ‘HDF.2.3.1.04-Ekonomik maden ve doğal kaynak
rezervlerinin neden işletilmediğini sorgulamak,’HDF.2.3.1.05-Maden çıkarma ve
doğal kaynak işletme ruhsatı bulunan firmaları üretime ve istihdama zorlamak’, ‘HDF.2.3.1.06-Çıkarılacak
Maden ve doğal kaynakların ilçemizde işlenmesiyle ilgili girişimleri teşvik
etmek’ ve ‘HDF.2.3.1.07-İşletilebilecek maden ve doğal kaynak rezerv sahaları
için yatırımcı bulup davet etmek’ şeklinde 6 hedef tespit
edildi. Şimdi genel olarak maden rezervlerimiz ve doğal kaynaklarımız açısından
ve özellikle de; İlçenin maden çıkarma
bakımından geride kalması şeklindeki zayıf yönümüzün telafisi ve
güçlendirilmesine yönelik neler yapılabilir, buna bakalım. Öncelikle bu
konuların ‘AMAÇ.2-KALKINMAYI
BAŞARMIŞ ÜRETKEN BİR SUSURLUK’’ ve ‘StrA.2.3-Üretkenlik
ve Rekabetçilik’ stratejik
amacımızla ilgili olduğunu ve tedavisinin de ‘Str.2.3.1-Üretken olma’ stratejisiyle mümkün
olabileceğini belirtelim. Meselâ ilçemizin maden çıkarma bakımından geride
kalması konusunda; ALINMIŞ
MADEN VE DOĞAL KAYNAK ARAMA, ÇIKARMA VE İŞLETME RUHSATLARINI GÖZDEN GEÇİRMEK bu
noktada yapılacak ilk şey olmalı. Yapılacak değerlendirmeler sonucunda; EKONOMİK OLMAYAN MADEN VE DOĞAL KAYNAK REZERV SAHALARI
İLE İLGİLİ RUHSATLARIN İPTAL EDİLMESİ gerekebilir. Elbette bu
süreçte EKONOMİK MADEN VE DOĞAL KAYNAK REZERVLERİNİN NEDEN İŞLETİLMEDİĞİNİ
SORGULAMALIDIR. Sorgulamalıdır ki ilçemizin
zarar verecek şekilde atıl vaziyette kalmasınlar. Bu sorgulama
neticesinde bazı MADEN ÇIKARMA VE DOĞAL KAYNAK İŞLETME RUHSATI BULUNAN FİRMALARI ÜRETİME
VE İSTİHDAMA ZORLAMAKTAN daha doğal bir şey olamaz. Diğer taraftan ÇIKARILACAK MADEN VE DOĞAL KAYNAKLARIN İLÇEMİZDE
İŞLENMESİYLE İLGİLİ GİRİŞİMLERİ DE TEŞVİK ETMELİDİR. Kaldı ki İŞLETİLEBİLECEK MADEN VE DOĞAL KAYNAK REZERV SAHALARI
İÇİN YATIRIMCI BULUP DAVET ETMEK ’Kalkınmayı
Başarmış Üretken Bir Susurluk’ için orta vadede her alanda olmazsa olmaz bir çaba olacak.
Böylece ‘Üretken olma’ stratejisi
uygulanarak gerek Bor vb. madenlerde, gerek granit, tüf taşı, dere kumu,
jeotermal ve maden suyu gibi doğal kaynaklardaki zayıflıklarımızı telafi etme
yönünde gerekli adımlar atılmış olur.
Kuşkusuz orta vadede ilçemizin
geleceği için yapılacak çok şey var. ‘Üretkenlik
ve Rekabetçilik’ konusunda da öyle. Ancak geçmişten gelen değerlerimizi esas
almadıkça ve onlara dayanmadıkça sağlıklı yol alınamayacağını da biliyoruz. Meselâ
bir ‘Önce Vatan’ şehri olarak mevcut ‘DEĞ.2-Vatana
sadakat’ da böyle bir değer. Madeni de
böyle, ürünleri de böyle, tesisleri de. Ayrıca içerde ve dışarda; alanında deneyimli, yetenekli ve başarısını
kanıtlamış ‘DEĞ.5-Yetiştirdiğimiz
değerli insanlar’ımız var
elbette. Niçin onlardan yararlanmayalım ki? Ayrıca sahiplenmesi gereken ‘DEĞ.6-Yöresel ürünlerimiz’, ‘DEĞ.7-El sanatlarımız’ ve ‘DEĞ.8-Fabrika, marka ve tesislerimiz’ de bu alanda çok çok
özel bir yere sahipler. Yine orta vadede KALKINMAYI BAŞARMIŞ ÜRETKEN
BİR SUSURLUK için ‘DEĞ.9-Ulaşım ağları üzerindeki konumumuz’ ve ‘DEĞ.10-Cazip
yatırım imkânları’ da ilçemiz için mutlaka değerlendirilmesi
gereken birer avantaj. Ancak bu yolculuk kesinlikle ortak amaçlara dayalı etkin
bir yaklaşım birliği ve temel ilkelere sarsılmaz bağlılıkla yürümeyi gerektiriyor.
Nitekim bu amaçla tabloda da görüldüğü gibi; Ticaret Sanayi Odası Borsa (TSOB) ve Kaymakamlık (K) liderliğinde; yerine
göre
Belediye (B) ve Şeker
Fab.Müd. (ŞFM) katılımına
ve Stratejik Plan Ekibinin
(SPE) sekretaryasında Esnaf Sanatkârlar Odası (ESO) ile Siyasi
Partilerin (SP) desteğine
ihtiyaç olacak. Yine yerine göre Maden Tetkik Arama Enstitüsü (MTA) ve Şeker Fabrikaları Genel Müdürlüğünün (ŞFGM) yardımı gerekecek. Özellikle zafiyet ve tıkanma
noktalarında Siyasi gücün (SG), Kalkınma
Bakanlığı (KB) ve Enerji ve
Tabi Kaynaklar Bakanlığının (ETKB) himayesinden yararlanmak zorundayız. Ancak bütün bu çalışmalarda olduğu
gibi Stratejik Plan Uygulamasının her alanında; ‘İLK.1-Önce insan, önce Susurluğun geleceği, Önce Vatan,
İLK.2-İstikamet üzere olma, İLK.3-Amaç Birliğine riayet, İLK.4-Planlı değişim
dönüşüm ve İLK.5-Birlikte başarmak’ yolculuğumuzun temel ilkeleri olmak durumunda.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder