Str.2.4.3 Hedefleri (I)
‘Susurluk için bir Stratejik Plan önerisi’ kapsamında ‘Yeşilelma’ vizyonumuzun temel ayaklarından ikincisi olan ‘AMAÇ.2-KALKINMAYI BAŞARMIŞ ÜRETKEN
BİR SUSURLUK’’ la ilgili çalışmamızı sürdürüyoruz. Geçen haftalarda ‘StrA.2.4-Özgün,
ileri ve Güçlü olmak’ stratejik amacı için ‘Str.2.4.2-Her alanda ilerleme sağlama’ stratejisine ait 16 hedefin ‘NASIL GERÇEKLEŞEBİLECEĞİNE DAİR’ önerilerimizi okumuştunuz. Şimdi
sırada aynı stratejik amacın ‘Str.2.4.3-Güçlenme’ stratejisiyle ilgili 18 hedef var. Bu hafta söz konusu
hedeflerden; ‘‘03-KALKINMA VE TEŞVİKLER’’ le ilgili 3, ‘05-LOJİSTİK’ sektöründe 2, ‘‘07-TURİZM’’ sektöründe 3 ve ‘10-SAĞLIK’ alanında da 1 olmak üzere toplam 9 tanesi üzerinde çalışacağız.
Yine belirtelim ki; şayet temel amaçlarımızdan biri ‘AMAÇ.2-KALKINMAYI
BAŞARMIŞ ÜRETKEN BİR SUSURLUK’ ise onun olmazsa olmaz Stratejik
Amaçlarından biri ‘‘StrA.2.4-Özgün, ileri ve
Güçlü olmak’, onun da önemli araçlarından biri ‘Str.2.4.3-Güçlenme’
stratejisidir. O nedenle bu istikamet üzerindeki hedeflerin
gerçekleştirilmesinde genel ortak ‘NASIL? elbetteki bu stratejimizin uygulanmasıyla
gerçekleşecek. Burada da genel kuralımız; güçlü yönlerimize dayanmak, zayıf
taraflarımızı onarmak, fırsatlardan yararlanmak ve tehditlerden sakınmak
olacak. Bir başka deyişle Susurluk orta vadede diğerleriyle birlikte; ‘Güçlenme’’ stratejisi uygularsa; var olan güçlü yönlerini daha güçlü
yapmayı, zayıf taraflarını da gidermeyi başarabilecek. Bu arada dış fırsatlardan
yararlanıp, tehditlerden de sakınabilirse neticede ‘Kalkınmayı başarmış üretken bir
Susurluk’ vizyonuna ulaşabilir.
Daha önceki aşamalarda
‘03-KALKINMA VE TEŞVİKLER’ konusunda;’ZY.03.6-Uluslararası işbirliği deneyiminin olmaması’ zayıf
bir yön olarak değerlendirilmişti. Ayrıca; ‘THD.03.1-Küresel ve ülke kaynaklı ekonomik krizler’ ve ‘THD.03.4-Şeker fabrikası ve Yörsan’ın durumu’ orta vadede karşılaşılabilecek en önemli iki tehdit olarak görülmüştü. Neticede
bu zayıflığın giderilmesi ve tehditlerin savuşturulabilmesi için ‘‘Str.2.4.3-Güçlenme’’ stratejimizden yararlanarak;
‘HDF.2.4.3.01-Uluslararası işbirliği deneyimini arttırmak’,’HDF.2.4.3.02-Ekonomik
krizlere karşı iç kaynaklı savunma planları geliştirmek’ve’HDF.2.4.3.03-Şeker fabrikası ve Yörsan için özgün ve
kalıcı bir çözüm üretmek’şeklinde 3 hedef ortaya çıkarmıştık. %10 civarındaki işsizlik oranı son yıllardaki krizlerle beraber bütün
dünyada olduğu gibi ülkemizde de büyüyor. NÜFUS ARTIŞ ORANINDAN DAHA FAZLA BÜYÜME VE YATIRIM GERÇEKLEŞMEZSE
İSTİHDAM MESELESİNİN ORTA VADEDE DE KONUŞULMASI KAÇINILMAZ OLACAK. Bu konu
şayet yeni iş sahaları açılmazsa derinleşen bir sorun olarak Susurluk için de hayatımızı
olumsuz etkileyebilir. Ayrıca küreselleşen dünyada gerek yatırım konusunda
gerekse üretim ve ticarette ULUSLARARASI
İŞBİRLİĞİ DENEYİMİNİ ARTTIRMAK çok çok önemli. ŞAYET DÜNYAYA AÇIK VE ULUSLARARASI PAZARLARDAN GİDEREK
DAHA FAZLA PAY ALAN BİR SUSURLUK İÇİN ÇALIŞIRSAK BU BİZİ HER ALANDA GÜÇLÜ HALE
GETİRECEKTİR. Öte
yandan bu güne kadar hem küresel hem de ulusal düzeyde pek çok ekonomik kriz
gördük yaşadık. Bu konularda deneyimsiz sayılmayız. Gelecekte de bu türden
krizlerle karşılaşmamız kaçınılmaz. Bu nedenle HER AN BÖYLE DALGALANMALARA KENDİ ÇAPIMIZDA HAZIRLIKLI OLMAK ZORUNDAYIZ.
MÜCADELE İÇİN HEM ÜLKE İDARESİNİN ORTAYA KOYDUĞU TEDBİRLERE HEM DE KENDİMİZE GÖRE
GELİŞTİRDİĞİMİZ KORUNMA TEKNİKLERİNE UYGUN DAVRANMAMIZ GEREKİYOR. O halde; EKONOMİK KRİZLERE KARŞI İÇ KAYNAKLI SAVUNMA PLANLARI
GELİŞTİRMEK yapılması
gereken en akıllıca şey. Fakat daha önemlisi İLÇEMİZİN İKİ STRATEJİK ÜRETİM TESİSİ OLAN ŞEKER FABRİKASI
VE YÖRSAN’IN DURUMUNU POZİTİFE DÖNDÜREMEZSEK İLERİ VE GÜÇLÜ OLMAMIZ ÇOK
ZORLAŞACAKTIR. Özellikle de her
alanda güçlenmek istiyorsak öncelikle ŞEKER FABRİKASI VE YÖRSAN İÇİN ÖZGÜN VE KALICI BİR ÇÖZÜM
ÜRETMEK durumundayız. Zira
kendi tesislerini ayağa kaldıramayan ya da dönüştüremeyen bir ilçe nasıl olacak
da dışarıdan yatırım talep edecek? Bunun da yolları var. Ama elbette ki parkta
oturup çekirdek çitleyerek boş boş konuşmak ve seyretmekle olmaz.
Bu haftanın üçüncü konusu ‘‘07-TURİZM’ için daha önce orta vadede doğabilecek bazı tehditler olarak;‘THD.07.1-sahil ilçelerinin öne çıkmış olması’ ve ‘THD.07.2-İstanbul İzmir
otoyolunun ilçe merkezi dışından geçmesi’ öngörülmüştü. Neticede Stratejik planın uygulanmasıyla orta vadede bu tehditlerin
negatif etkilerinden ‘Str.2.4.3-Güçlenme’ stratejimizle kurtulabileceğimiz varsayımıyla; ‘HDF.2.4.3.06-Konumumuzu ve bozulmamış doğal güzelliklerimizi öne
çıkaran projeler üretmek’,’HDF.2.4.3.07-Geleneksel Sportif etkinliklerimizi
ulusal çapta düzenlemek’ ve ‘HDF.2.4.3.08-Oto yoldan çıkıp misafirimiz olanları hizmetimizle
cezbedip ödüllendirmek’ şeklinde 3 hedef öngörülmüş
oldu. Bu ne anlama gelir? Şöyle düşünelim: COĞRAFYAMIZI DEĞİŞTİRİP BİR SAHİL İLÇESİ OLMAMIZ MÜMKÜN MÜ? HAYIR!
SUSURLUĞA DENİZ DE GETİREMEYİZ. Ancak SUSURLUK HER ALANDA KALKINMAYI BAŞARIRSA ESKİSİ KADAR GELİP GEÇEN
YOLCULARA BAĞIMLI OLMAYABİLİRİZ. Deniz seçeneği dışında farklı şekilde tatil
yapma, gezme görme arzusu ve arayışı içinde olan pek çok insan var. ONLARA ALTERNATİF İMKÂNLAR SUNABİLİRSEK BAMBAŞKA BİR
ALANDA ÇOK DAHA GÜÇLÜ VE AVANTAJLI OLMAMIZ MÜMKÜN. Madem
kalkınma ve gelişme adına da olsa en büyük zenginliğimiz olan doğamızın
bozulmasına, çevremizin kirlenmesine, hava ve suyumuzun zehirlenmesine razı
değiliz. O HALDE NEDEN BU
ZENGİNLİĞİMİZİ DEĞERLENDİRMİYORUZ? Bu
manada KONUMUMUZU
VE BOZULMAMIŞ DOĞAL GÜZELLİKLERİMİZİ ÖNE ÇIKARAN PROJELER ÜRETMEK öncelikli
hedefimiz olmalı. Böylece hem doğamızı korumuş, hem de kendi özgün
çözümlerimizi üreterek bu alanda güçlü olmayı başarabiliriz. BU KONUDA GÜNEY MARMARA KALKINMA AJANSINDAN YARARLANMAK
MÜMKÜN. İkinci olarak GELENEKSEL SPORTİF ETKİNLİKLERİMİZİ ULUSAL ÇAPTA
DÜZENLEMEK hedefi özgün bir turizm
faaliyeti olarak öne çıkarılabilir. BÖYLECE YÖRESEL DÜZEYDE VE ZAYIF KALAN RAHVAN AT YARIŞLARI, KATRANCI
MEHMET PEHLİVAN GÜREŞLERİ VE MOTOCROS YARIŞMALARI GİBİ ORGANİZASYONLAR YENİ BİR
FORMATLA GÜCÜMÜZE GÜÇ KATACAKTIR. Bu konuda
da Turizm Bakanlığının teşvik ve desteklerinden yararlanmamız mümkün. Ayrıca OTO YOLDAN ÇIKIP MİSAFİRİMİZ OLANLARI HİZMETİMİZLE
CEZBEDİP ÖDÜLLENDİRMEK hedefi
başarılabilirse bu hamle kesinlikle bizi eskisinden daha güçlü yapar. FAKAT BU HEDEFLER İÇİN DAYANDIĞIMIZ ORTAK CEVHER SAHİP
OLDUĞUMUZ DEĞERLERDİR. Meselâ ‘Misafirperverlik’ ve ‘Yardımseverlik’
değerlerimizden söz ediyorum. Onlardan güç alarak misafirlerimizi mutlu
göndermek elimizde. Ayrıca; ÇEVRE
DUYARLIĞI İLKEMİZDEN AYRILMAMAK DA BU HEDEFLERİMİZİN OLMAZSA OLMAZI DEĞİL Mİ? Böylece
hem değerlerimiz ve doğal güzelliklerimizden yararlanmış, hem de onların korunup
gelişmesi güvence altına alınmış olur. Aynı zamanda bu hedefler gelişmek
istediğimiz turizm sektöründe orta vadede olabilecek tehdit ve riskleri de bertaraf
edecektir.
Stratejik Plan yapılabilirse, 2023 yılından itibaren orta vadede ilçemizin
geleceği için ‘Özgün,
ileri ve Güçlü olmak’ anlamında
yapılacak çok şey var. Ancak bunu yaparken geçmişten gelen değerlerimizi unutmamak
gerektiğini de biliyoruz. Meselâ bir ‘Önce Vatan’ şehri olarak ‘DEĞ.2-Vatana sadakat’imiz böyle bir değer. ‘DEĞ.3-Misafirperverlik’ ve ‘DEĞ.4-Yardımseverlik’
meziyetlerimiz de öyle. Ayrıca içerde ve
dışarda; alanında deneyimli, yetenekli ve başarısını kanıtlamış ‘DEĞ.5-Yetiştirdiğimiz değerli insanlar’ımız var.
‘Güçlenme’ konusunda
onlardan niçin yararlanmayalım ki? Sahiplenilmesi gereken ‘DEĞ.6-Yöresel ürünlerimiz’,’ DEĞ.7-El sanatlarımız’ ve ‘DEĞ.8-Fabrika, marka ve tesislerimiz’ de bu
alanda çok özel bir yere sahipler. Yine orta vadede KALKINMAYI BAŞARMIŞ ÜRETKEN
BİR SUSURLUK için ‘DEĞ.9-Ulaşım
ağları üzerindeki konumumuz’ ve ‘DEĞ.10-Cazip yatırım imkânları’ da ilçemiz için mutlaka değerlendirilmesi
gereken avantajlar. ‘DEĞ.11-Bozulmamış
doğal çevre’miz ise bizden sonraki nesillere aktaracağımız bir emanet
durumunda. Ancak bu yolculuk kesinlikle ortak amaçlara dayalı etkin bir
yaklaşım birliği ve temel ilkelere sarsılmaz bağlılıkla yürümeyi gerektiriyor.
Nitekim bu amaçla tabloda da görüldüğü gibi; Hedeflerin gerektirdiği
duruma göre bazen Ticaret
ve Sanayi Odası Borsa(TSOB), Belediye(B), Kaymakamlık(K),
İlçe Sağlık Müdürlüğü(İSM), Siyasi Partiler (SP) ve Kent Konseyi (KK) liderliğinde
hareket edilmesi gerekebilir. Onlara da yerine göre Pancar Kooperatifi(PK), Süt Birlik (SB), Ziraat Odası (ZO) ve diğer Sivil Toplum Kuruluşları(STK) destek
verip Susurluk için etkin bir şekilde Siyasi Güç(SG) sağlayarak; Ticaret
Bakanlığı (TB), Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı(STB), Turizm
Bakanlığı (TB), Sağlık Bakanlığı (SB), Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı (UAB), Şeker
Fabr.Gen.Müd (ŞFGM) ve Gençlik
Spor Bakanlığından(GSB) yardım almayı sağlayabilmeliler. Uygulamalar Stratejik
Plan Ekibinin(SPE) sekretaryasında yürütülürken, ihtiyaç duyulduğunda;
Güney Marmara Kalkınma Ajansından (GMA) ve Balıkesir Büyükşehir Belediyesinden (BBB) de yararlanılabilmeli. Ancak bütün bu çalışmalarda olduğu gibi Stratejik Plan
Uygulamasının her alanında; ‘İLK.1-Önce
insan, önce Susurluğun geleceği, Önce Vatan, İLK.2-İstikamet üzere olma,
İLK.3-Amaç Birliğine riayet, İLK.4-Planlı değişim dönüşüm ve İLK.5-Birlikte başarmak’ yolculuğumuzun
temel ilkeleri olmak durumunda.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder