25 Mayıs 2021 Salı

26 Mayıs 2021 Çarşamba REİS Gazetesi/sayı215...............................Str.1.3.2 Hedefleri (II)

Str.1.3.2 Hedefleri (II)

‘Susurluk için bir Stratejik Plan önerisi’ kapsamında Yeşilelma’ vizyonumuzun temel amaçlarından ilki olan ‘AMAÇ.1-BÖLGESİNDE YÜKSELEN, ÖNE ÇIKAN GELİŞMİŞ BİR SUSURLUK’ üzerinde çalışmayı sürdürüyoruz. Şu anda sırada ‘StrA.1.3-Cazibe merkezi olma’ stratejik amacımız ve onun ‘Str.1.3.2-Konum, doğal kaynak ve çevre imkânlarını değerlendirmek’ stratejisi var. Bu bölümde 43 hedef söz konusu. Geçen hafta bu alanda daha önce tespit edilmiş bulunan 1’i ‘01-NÜFUS VE SOSYAL HAYAT’ başlığına,   5’i ‘02-KONUM’ alanına, 2’si ‘03-KALKINMA VE TEŞVİKLER’ alanına ve 2’si de ‘04-ULAŞIM’  sektörüne ait olmak üzere toplam 10 hedefin  Str.1.3.2’ stratejimize uygun olarak ‘‘NASIL?’ gerçekleşebileceği konusundaki görüşlerimizi paylaşmıştık. Bu kez Allah’ın izniyle yazımızın başlığını oluşturan ‘‘Str.1.3.2-Konum, doğal kaynak ve çevre imkânlarını değerlendirmek’’ stratejimizin; 2’si ‘05- LOJİSTİK’ sektörü, 4’ü ‘06-ENERJİ VE DOĞAL KAYNAKLAR’ sektörü ve 7’si de ‘07-TURİZM’ sektörüyle alakalı toplam 13 hedefinin ‘‘NASIL?’ gerçekleşebileceği konusundaki önerilerimizi okuyacaksınız.  Yine belirtmeliyiz ki; şayet ‘AMAÇ.1- BÖLGESİNDE YÜKSELEN, ÖNE ÇIKAN GELİŞMİŞ BİR SUSURLUK’ amaçlamışsak onun olmazsa olmaz ayaklarından biri ‘StrA.1.3-Cazibe merkezi olma’ durumudur. O nedenle bu istikamet üzerindeki hedeflerin gerçekleştirilmesinde genel ortak ‘NASIL?’dan ilki Str.1.3.1-OSB ve Lojistik bölge kurulmasını sağlamak’ idiyse diğeri de yazımızın başlığını oluşturan ‘‘Str.1.3.2-Konum, doğal kaynak ve çevre imkânlarını değerlendirmek’’ stratejimizin uygulanması oluyor. Bir başka deyişle Susurluk; ‘OSB ve Lojistik bölge kurulmasını sağlayarak’ ve ‘Konum, doğal kaynak ve çevre imkânlarını değerlendirerek’ neticede ‘cazibe merkezi olma’ stratejik amacına ulaşmaya çalışacak. Bu sebeple söz konusu stratejiler için belirlenmiş hedeflerin gerçekleşmesi Susurluk için gerçekten stratejik önemde.  Şimdi bu hedeflerin  Str.1.3.2-Konum, doğal kaynak ve çevre imkânlarını değerlendirmek’’’ stratejimizle ilgili olan 43 adedinin sıradaki 13’ünün daha ‘‘NASIL?’ gerçekleşebileceğine bakalım. Elbette ki burada da genel kuralımız; güçlü yönlerimize dayanmak, zayıf taraflarımızı onarmak, fırsatlardan yararlanmak ve tehditlerden sakınmak olacak.

Şimdi Allah’ın izniyle Susurluğun ’05-LOJİSTİK’ sektörü konusuyla başlıyoruz. Daha önce bu alanda ‘ZY.05.1-Ulaşım dışında gerekli Lojistik altyapısının bulunmaması’ sorunu zayıf bir yön olarak değerlendirilmişti. Bu sebeple belirtilen ’Str.1.3.2stratejisine uygun ve ‘StrA.1.3-Cazibe merkezi olma’ stratejik amacımıza ulaşmak üzere; HDF.1.3.2.11-Entegre et, süt ürünleri, konserve ve dondurulmuş gıda üretim tesislerine sahip çıkmak’ ve ‘HDF.1.3.2.12-Soğuk hava depoları, paketleme ve pazarlama tesislerini teşvik etmek’ şeklinde 2 hedef öngörülmüştü.  

    

Susurluk için  ’LOJİSTİK’ sektörü açısından Ulaşım dışında gerekli Lojistik altyapısının bulunmaması işin başında önemli bir zayıflık. Gerçekten de Lojistik sektöründe sadece güçlü ulaşım ağları üzerinde bulunmanın yeterli olmadığı, bu alanda GEREKLİ LOJİSTİK ALTYAPISI OLMASININ, İLAVE OLARAK GÜÇLÜ FIRMALARA, LOJISTIK TESISLERE VE BAĞLANTILARA SAHIP OLUNMASI gerektiği çok açık. Kuşkusuz daha önemli olan konu; bu faaliyetlerin ancak MÜMBIT BIR ÜRETIM ALT YAPISI ÜZERINE BINA EDILEBILECEĞI. LOJİSTİK MERKEZLER; FARKLI İŞLETİCİ VE TAŞIYICILARLA ULUSAL VE ULUSLARARASI, YÜK TAŞIMACILIĞI, DAĞITIMI, DEPOLAMA VE DİĞER TÜM HİZMETLERİN YAPILDIĞI ALAN OLARAK TANIMLANIYOR. Lojistik ve taşımacılık şirketleri ile ilgili resmi kurumların içinde yer aldığı, her türlü ulaştırma moduna (karayolu, demiryolu, havayolu, denizyolu vb.) etkin bağlantıları olan, DEPOLAMA, BAKIM-ONARIM, YÜKLEME-BOŞALTMA, ELLEÇLEME, TARTI, YÜKLERİ BÖLME, BİRLEŞTİRME, PAKETLEME VB. FAALİYETLERİNİ GERÇEKLEŞTİRME İMKÂNLARI OLAN ve taşıma modları arasında düşük maliyetli, hızlı, güvenli, aktarma alan ve donanımlarına sahip bölgeler. Karayolu, demiryolu, denizyolu ve yerine göre havayolu erişimi ile KOMBİNE TAŞIMACILIK İMKÂNLARININ OLDUĞU DEPOLAMA VE ULAŞTIRMA HİZMETLERİNİN BİRLİKTE SUNULDUĞU MERKEZLER. Yapılması planlanan 16 adet lojistik merkeze bakıldığında ülkemizin her bölgesinde  ÖNCELİKLE ORGANİZE SANAYİ BÖLGELERİYLE BAĞLANTILI OLARAK, YÜK TAŞIMA POTANSİYELİNİN YOĞUN OLDUĞU BÖLGELERDE YAPILDIĞI gözleniyor. Bu bakımdan ilçemizde şu an için herhangi bir lojistik merkez oluşumunun bulunmaması acilen telafi edilmesi gereken bir zafiyet. Ancak ORTA VADEDE BU ALANDA GÜÇLÜ HALE GELMEMİZ DE ŞAŞIRTICI OLMAZ. Zira TCDD tarafından yapılan lojistik merkezler, iltisak hatları, Marmaray, Kars-Tiflis-Bakü, Kars-Nahcivan-İran, Nusaybin-Musul-Basra Demiryolu Projesi, Van Gölü Feribot Geçişi, Kavkaz-Samsun ve Derince-Tekirdağ, Bandırma-Tekirdağ Feribot Projesi vb. projelerin yapım çalışmaları sürüyor. O halde StrA.1.3-Cazibe merkezi olma’şeklindeki Stratejik amacımızı gerçekleştirmek üzere ‘Str.1.3.2-Konum, doğal kaynak ve çevre imkânlarını değerlendirmek’ stratejisi izleyerek bu noktada ÖNCELİKLE EN GÜÇLÜ BULUNDUĞUMUZ TARIM VE HAYVANCILIĞA DAYALI ÜRÜNLERİN SEVKİYATINA VE PAZARLANMASINA DAYALI HEDEFLERİMİZİN BAŞARILMASI gerekiyor. Bu bağlamda ENTEGRE ET, SÜT ÜRÜNLERİ, KONSERVE VE DONDURULMUŞ GIDA ÜRETİM TESİSLERİNE SAHİP ÇIKMAK stratejik öncelikli bir konu. Fakat bunun sözde değil fiiliyatta somut adımlarla yapılması gerek. Örneğin; hemen beraberinde bölgede SOĞUK HAVA DEPOLARI, PAKETLEME VE PAZARLAMA TESİSLERİNİ TEŞVİK ETMEK şart. Böylece söz konusu hedeflerle Lojistik alt yapımızın sağlam temellere dayalı olarak güçlenmesi mümkün olabilir.

                        Bu haftanın ikinci bahsi ‘06- ENERJİ VE DOĞAL KAYNAKLAR’               hedefleri. Daha önce bu alanda üç fırsat;  FRS.06.1-Rüzgâr enerjisi üretiminin yaygınlaşması’, ‘FRS.06.2-Bölgemizde biyogaz kapasitesi varlığı’ ve ‘FRS.06.3-Güneş enerjisi projeleri’ olarak belirlenmişti. Yapılan çalışma sonucunda belirtilen ’Str.1.3.2’stratejisine uygun ve ‘StrA.1.3-Cazibe merkezi olma’ stratejik amacımıza ulaşmak üzere bu alanda; ’HDF.1.3.2.13-Rüzgâr, güneş ve biyogaz enerjisi üretim alanlarını belirlemek’, ‘HDF.1.3.2.14-Bu alanlarda yatırım yapılmasını kolaylaştırıp desteklemek’, ‘HDF.1.3.2.15-Bu sektörde faaliyet gösterecek esnafın yönlendirip teşvik etmek’ ve ‘HDF.1.3.2.16-Meslek lisesinde bu alanda eğitim verilerek sektöre eleman yetiştirilmesi’ şeklinde 4 hedef öngörülmüştü.

‘06-ENERJİ VE DOĞAL KAYNAKLAR’ sektörüyle ilgili önümüzdeki süreçte ilçemize dış çevreden yönelmiş değerlendirilebilecek fırsatlar görünüyor. Çünkü TÜRKİYE’DE İZLENEN ENERJİ KAYNAKLARININ ÇEŞİTLENDİRİLMESİ POLİTİKALARI ÇERÇEVESİNDE BAZI UYGULAMALAR BÖLGEMİZDE DE GİDEREK YAYGINLAŞMIŞ BULUNUYOR. Bu bağlamda yakın çevremizde RÜZGÂR GÜCÜNÜ YENİLENEBİLİR ENERJİYE DÖNÜŞTÜREN pek çok ilçe var. Aynı şekilde önümüzdeki yıllarda da artan şekilde GÜNEŞ ENERJİSİNDEN YARARLANMA PROJELERİ görebileceğiz. Şimdiden güneş gören bazı kıraç ve yamaç arazilerde güneş panelleri çoğalıyor. İleriki dönemlerde bu tip projelerin yaygınlaşması hiç de şaşırtıcı olmaz. Aynı şekilde BÖLGEMİZ YÜKSEK TARIM VE HAYVANCILIK BİRİKİMİ İLE ÜLKENİN EN ÖNEMLİ BİYOGAZ/BİOKÜTLE ÜRETİM MERKEZLERİNDEN OLMAYA ADAY. Özellikle bizim de yakın olduğumuz Bandırma Alt Planlama Bölgesi bu açıdan öne çıkıyor. Gönen’de ve Edincik’te biyogaz/biokütle enerji santralleri kurulup faaliyete geçti bile. BİZ NİYE BÖYLE BİR SANTRALE SAHİP OLMAYALIM Kİ? Susurluk bir fırsat olarak önümüzdeki orta vadede bu rüzgârı görüp değerlendirmelidir. Bu açıdan bölgemizde; Rüzgâr enerjisi üretiminin yaygınlaşması, hayvancılık faaliyetine bağlı olarak mevcut  biyogaz kapasitesi varlığı ve gelişmekte olan Güneş enerjisi projeleri kuşkusuz  Susurluğun gelişmesini kolaylaştıracak, hızlandıracak ve destekleyecek birer dış 'Fırsat’ örneği. DEVLETİMİZİN BU YÖNDE ATTIĞI HER ADIM İLÇEMİZ İÇİN DE DEĞERLENDİRİLMESİ GEREKEN STRATEJİK BİR FIRSAT. O halde ‘AMAÇ.1-BÖLGESİNDE YÜKSELEN, ÖNE ÇIKAN GELİŞMİŞ BİR SUSURLUK’ için StrA.1.3-Cazibe merkezi olma’ şeklindeki Stratejik amacımız doğrultusunda ‘Str.1.3.2-Konum, doğal kaynak ve çevre imkânlarını değerlendirmek’ stratejisi izleyeceğiz demektir. ODAKLANMAMIZ GEREKEN ŞEY; BU FIRSATLARDAN AZAMİ ÖLÇÜDE YARARLANABİLMEK. Bu bağlamda ilk hedefimiz; RÜZGÂR, GÜNEŞ VE BİYOGAZ ENERJİSİ ÜRETİM ALANLARINI BELİRLEMEK, ikincisi ise  BU ALANLARDA YATIRIM YAPILMASINI KOLAYLAŞTIRIP DESTEKLEMEK olmalı. Ayrıca bölgemizde kurulacak bu gibi tesisler için ilçemizde bir an evvel montaj, bakım, onarım ve işletme yan sanayisinin oluşumu da önemli. Bu nedenle BU SEKTÖRDE FAALİYET GÖSTERECEK ESNAFI YÖNLENDİRİP TEŞVİK ETMEK,  ayrıca MESLEK LİSESİNDE SEKTÖRE ELEMAN YETİŞTİRİLMESİNİ SAĞLAMAK stratejik hedefler olarak öne çıkıyor.

Bu haftanın son konusu ‘07-TURİZM’ alanında belirlenmiş olan hedefler. Daha önce bu alanda ‘FRS.07.1-Alternatif turizm talebinin giderek artması’ ve ‘FRS.07.2-Jeotermal yatırım potansiyeli’ şeklinde iki fırsat belirlenmiş ve üzerinde çalışılmıştı. Sonuçta belirtilen ’Str.1.3.2’stratejisine uygun olarak, ‘StrA.1.3-Cazibe merkezi olma’ stratejik amacımıza ulaşmak üzere bu alanda; HDF.1.3.2.17-İlçemizde alternatif turizm alanlarını belirlemek’, ‘HDF.1.3.2.18-Bu alanların duyurulmasını ve tanıtımını sağlamak’, ‘HDF.1.3.2.19-Rehberlik yapacak gençler yetiştirmek’, ‘HDF.1.3.2.20-Meraklısını doğa yürüyüşü, av ve çiftlik turizmi, yöresel ürün ve tadlarla buluşturmak’, ‘HDF.1.3.2.21-Turizm Yatırım danışma ve destek hizmeti vermek’, ‘HDF.1.3.2.22-Büyükşehirlerde oturan Susurluklu emeklileri köylerinde yaşamaya çağırmak’ ve ‘HDF.1.3.2.23-Organik üretim yapmak üzere köyde yaşama çağrısı yapmak’şeklinde 7 hedef öngörülmüştü.

Hiç kuşku yok ki bölgesinde yükselen, öne çıkan gelişmiş bir Susurluk istiyorsak ‘07-TURİZM’  sektöründe de var olabilmeliyiz. ALTERNATİF TURİZM BU AÇIDAN SUSURLUK İÇİN GÜÇLÜ BİR ÇIKIŞ YOLU SUNUYOR. Hatta bu bir tercihten ziyade mecburi istikamet gibi.  Bu konuyla ilgili önümüzdeki süreçte ilçemize dış çevreden yönelmiş değerlendirilebilecek ‘Fırsatlar’ da var. Örneğin bölgemizdeki Alternatif turizm talebinin giderek artması , termal turizm için kullanılabilecek Jeotermal yatırım potansiyeli bu bağlamda Susurluğun gelişmesini kolaylaştıracak, hızlandıracak ve destekleyecek birer dış fırsat olarak gözüküyor. Elbette ALTERNATİF TURİZM KAVRAMI KİTLE TURİZMİNDEN FARKLI BİR YAKLAŞIM. Bu süreç YAVAŞ YAVAŞ GELİŞEN BİR TURİZM HAREKETLİLİĞİNİ, OPTİMUM KÂRLILIĞIN GÖZ ÖNÜNDE BULUNDURULMASINI, UZUN VADELİ PROGRAMLARLA TURİSTİK GELİŞME SAĞLANMASINI, ÇEVRE DEĞERLERİNE SAYGIYI VE ÇEVREYLE BÜTÜNLEŞMEYİ DE İFADE EDİYOR.  Alternatif turizm faaliyetlerini tercih edenler çevreye daha duyarlı, daha sosyal, eğitimli, meraklı, daha bağımsız hareket edebilen, araştırma ve inceleme ruhuna sahip, gezdiği yerlerde daha çok para ve zaman harcayan insanlar. Bu bağlamda ‘YAYLA SENİ BEKLİYOR’, ‘KÖYÜNE DÖN’, ‘TARLADAN KENDİN TOPLA’, ‘DALINDAN KOPAR YE’, ‘ORMANDA KAMP’ VB. ÇEŞİTLİ AKTİVİTELER FARKLI ZEVKLERE SAHİP ŞEHİRLİ İNSANLARA OLDUKÇA CAZİP GELİYOR. Ayrıca DOĞA SPORLARI da giderek yaygınlaşıyor. Temiz hava ve muhteşem manzaralara karşı günün her saati aktif bir tatil geçirilebiliyor. Meselâ İLÇEMİZDEKİ COĞRAFİ ŞARTLAR, FLORA VE FAUNASIYLA AV TURİZMİNE UYGUN. Orta vadede belli esaslara uyularak geliştirilecek olan ‘AV TURİZMİ’ BİR ALTERNATİF TURİZM TÜRÜ OLARAK İLÇEMİZ EKONOMİSİNE KATKIDA BULUNABİLİR. Yine, şehir hayatının olumsuzlukları içinde bunalan İNSANLARIN DOĞAL ORTAMLARA OLAN ÖZLEMLERİ ‘ÇİFTLİK TURİZMİ’ GİBİ BİR TÜRÜN ORTAYA ÇIKMASINA SEBEP OLMUŞ DURUMDA. Hatta bu yüzden SON YILLARDA ŞEHİRLERE YIĞILAN İNSANLARDA KIRLARA YÖNELİK BİR TERS GÖÇ OLGUSU GÖRÜLMEKTE. Bu trend de İNSANLARIN ALTERNATİF TURİZM ÇEŞİTLERİNDEN ÇİFTLİK TURİZMİNE YÖNELMESİNE SEBEP OLUYOR. Mademki ‘AMAÇ.1-BÖLGESİNDE YÜKSELEN, ÖNE ÇIKAN GELİŞMİŞ BİR SUSURLUK’ için StrA.1.3-Cazibe merkezi olma’ şeklindeki Stratejik amacımız doğrultusunda ‘Str.1.3.2-Konum, doğal kaynak ve çevre imkânlarını değerlendirme’ stratejisi izleyeceğiz. O halde ODAKLANMAMIZ GEREKEN ŞEY ÖNÜMÜZDEKİ DIŞ FIRSATLARDAN AZAMİ ÖLÇÜDE YARARLANABİLMEK olmalı. Bu bağlamda ilk hedefimiz; İLÇEMİZDE ALTERNATİF TURİZM ALANLARINI BELİRLEMEK olacaktır. Doğal olarak  BU ALANLARIN DUYURULMASINI VE TANITIMINI SAĞLAMAK yapacağımız ikinci şey olur. Ayrıca velev ki GELİR GEÇER YOLCU BİLE OLSA İLÇEMİZE GELECEK HER TURİST İÇİN REHBERLİK YAPACAK GENÇLER YETİŞTİRMEK gelecek için son derece değerli bir öngörü olacaktır. Bu arada Susurluk’ta öncelikle mümkün olan MERAKLISINI DOĞA YÜRÜYÜŞÜ, AV VE ÇİFTLİK TURİZMİ, YÖRESEL ÜRÜN VE TADLARLA BULUŞTURMA ETKİNLİKLERİ de ihmal edilmemeli. BU TÜR ETKİNLİKLERİN YIL İÇİNE YAYILMASI VE EN ZİRVE NOKTANINSA ÖZELLİKLE 5 EYLÜL HAFTASINA DENK GETİRİLMESİ ÖNEMLİ. Bu arada YATIRIM YAPACAKLAR VE KURULACAK TESİSLER İÇİN İLÇEMİZDE TURİZM YATIRIM DANIŞMA VE DESTEK HİZMETİ VERMEK de ihmal edilmemesi gereken bir diğer faaliyet. Gelecekte yoğun ve stresli büyük kent yaşamından kaçışları daha fazla göreceğiz. Bu bağlamda daha bugünden ŞEHİR HAYATINDAN KAÇARAK KÖYE YERLEŞENLERİN SAYISI BİR HAYLİ ARTMIŞ VAZİYETTE. Kentte bunalan MODERN BİREY İÇİN DOĞAYA KAÇIŞ, YALIN KÖY HAYATI, ORGANİK TARIM, SÜKÛNET VE İNZİVA ÖZLEMİ GİDEREK BÜYÜYOR. Bir yandan da harika doğası olan köylerimiz boşalmaya devam ediyor. KÖYLERİN TERKEDİLMİŞ, METRUK VE MAHZUN HALLERİ YÜREKLERİMİZİ BURKMAKTA. O zaman hem BU OLUMSUZ GİDİŞİ DURDURMAK HEM DE ‘ALTERNATİF HAYAT’ TREND FIRSATINI DEĞERLENDİRMEK ÜZERE ilk etapta BÜYÜKŞEHİRLERDE OTURAN SUSURLUKLU EMEKLİLERİ KÖYLERİNDE YAŞAMAYA ÇAĞIRMAK la işe başlayabiliriz. Sonrasında UYGUN OLAN KÖYLER İÇİN DOĞAYA ÖZLEM DUYAN UYGUN KİŞİLERE ORGANİK ÜRETİM YAPMAK ÜZERE KÖYDE YAŞAMA ÇAĞRISI YAPMAK NEDEN MÜMKÜN OLMASIN Kİ? Böylece hem cazibe merkezi olma stratejik amacımıza hem de konum, doğal kaynak ve çevre imkânlarını değerlendirme stratejimize uygun olarak ALTERNATİF TURİZM KAYNAKLARIMIZI GELİŞTİRMİŞ OLABİLİRİZ.

Susurluklular için DEĞ.1-İyilik’, ‘DEĞ.2-Vatana sadakat’ ’, ‘DEĞ.3-Misafirperverlik’ ve ‘DEĞ.4-Yardımseverlik’ çok çok önemli değerler. Geçmişi ve konumuyla bu hep böyleydi, böyle de sürecek. Kaldı ki eminim Susurluklular konumlarının, doğal kaynak ve çevre imkânlarının değerini gelecekte çok daha fazla bilecekler. Yapılacak çok şey var. Bu stratejik hamleler için elbette içerde ve dışarda; alanında deneyimli, yetenekli ve başarısını kanıtlamış ‘DEĞ.5-Yetiştirdiğimiz değerli insanlar’a ihtiyacımız var. Onların bu sürece dahil olmaları ve aktif destekleri önemli. DEĞ.6-Yöresel ürünlerimiz’, ‘DEĞ.7-El sanatlarımız’ ve Bölgede halen var olan ‘DEĞ.8-Fabrika, marka ve tesislerimiz’in de bu süreçte hiç kuşkusuz oldukça stratejik bir değeri olacak. Kaldı ki her konuda ‘DEĞ.9-Ulaşım ağları üzerindeki konumumuz’ ilçemiz için avantaj sağlamaya devam ediyor olacak. Yine orta ve uzun vadede ‘DEĞ.10-Cazip yatırım imkânları’ sebebiyle ilçemizin bir cazibe merkezi olacağını beklemek yanlış olmaz. Ancak Susurluğun bir yandan bölgede cazibesi artarken diğer yandan da ‘DEĞ.11-Bozulmamış doğal çevre’sini özenle koruması da şart. İşte bütün bu değerler öngördüğümüz hedeflerin gerçekleşmesinde bize temel oluşturacak, hayat ve güç verecek unsurlar. Onlarsız geleceğe sağlıklı ve etkin bir yolculuk mümkün olmaz. Köklerine yaslanmayan hiçbir hareketin geleceği de yoktur. Ancak bu yolculuk kesinlikle ortak amaçlara dayalı etkin bir yaklaşım birliği ve temel ilkelere sarsılmaz bağlılık gerektiriyor. Nitekim bu amaçla; yerine göre Tic.San.Odası Borsa (TSOB), yerine göre Kaymakamlık (K) liderliğinde; Belediye (B), Kent Konseyi (KK), Siyasi Partiler (SP), Esnaf sanatkâr Odası (ESO) ve Stratejik Plan Ekibinin (SPE) birlikte hareket etmeleri lazım.  Elbette yine yerine göre İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü (İMEM), İlçe Halk Eğitim Müdürlüğü (İHEM), Ziraat Odası (ZO) ve Dernek, Sendika vb. diğer Sivil Toplum Kuruluşları (STK) da bu işbirliğine aktif olarak katılmalı. Kuşkusuz bazen üst seviyeden Siyaset gücüne (SG) de ihtiyaç olacak. Ayrıca yetki alanı gereği;  Kalkınma Bakanlığına (KB), Enerji ve Tabi kaynaklar Bakanlığına (UAB), Turizm Bakanlığına (TZB), Tarım Orman Bakanlığına (TOB) da başvurmamız gerekecek. Ancak her konuda olduğu gibi Stratejik Plan Uygulamasının her alanında; ‘İLK.1-Önce insan, önce Susurluğun geleceği, Önce Vatan, İLK.2-İstikamet üzere olma, İLK.3-Amaç Birliğine riayet, İLK.4-Planlı değişim dönüşüm ve İLK.5-Birlikte başarmak’ yolculuğumuzun temel ilkeleri durumunda. 

yyalcin3@gmail.com

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder