Str.1.3.2 Hedefleri (II)
‘Susurluk için bir Stratejik Plan önerisi’ kapsamında ‘Yeşilelma’ vizyonumuzun temel amaçlarından ilki olan ‘AMAÇ.1-BÖLGESİNDE YÜKSELEN, ÖNE
ÇIKAN GELİŞMİŞ BİR SUSURLUK’ üzerinde çalışmayı
sürdürüyoruz. Şu anda sırada ‘StrA.1.3-Cazibe merkezi olma’ stratejik amacımız ve onun ‘Str.1.3.2-Konum, doğal kaynak ve çevre imkânlarını değerlendirmek’ stratejisi var. Bu bölümde 43 hedef söz
konusu. Geçen hafta bu alanda daha önce tespit edilmiş bulunan 1’i ‘01-NÜFUS
VE SOSYAL HAYAT’ başlığına, 5’i ‘02-KONUM’ alanına, 2’si ‘03-KALKINMA
VE TEŞVİKLER’ alanına ve 2’si de ‘04-ULAŞIM’ sektörüne ait olmak
üzere toplam 10
hedefin ‘Str.1.3.2’ stratejimize uygun
olarak ‘‘NASIL?’ gerçekleşebileceği konusundaki görüşlerimizi
paylaşmıştık. Bu kez Allah’ın izniyle yazımızın başlığını oluşturan ‘‘Str.1.3.2-Konum,
doğal kaynak ve çevre imkânlarını değerlendirmek’’ stratejimizin; 2’si ‘05- LOJİSTİK’ sektörü, 4’ü ‘06-ENERJİ VE DOĞAL
KAYNAKLAR’ sektörü ve 7’si de ‘07-TURİZM’ sektörüyle alakalı toplam 13 hedefinin ‘‘NASIL?’ gerçekleşebileceği
konusundaki önerilerimizi okuyacaksınız. Yine belirtmeliyiz ki; şayet ‘AMAÇ.1- BÖLGESİNDE YÜKSELEN, ÖNE ÇIKAN GELİŞMİŞ BİR SUSURLUK’ amaçlamışsak
onun olmazsa olmaz ayaklarından biri ‘StrA.1.3-Cazibe
merkezi olma’ durumudur. O nedenle bu istikamet üzerindeki hedeflerin
gerçekleştirilmesinde genel ortak ‘NASIL?’dan ilki ‘Str.1.3.1-OSB ve Lojistik bölge kurulmasını sağlamak’ idiyse diğeri de yazımızın
başlığını oluşturan ‘‘Str.1.3.2-Konum, doğal
kaynak ve çevre imkânlarını değerlendirmek’’ stratejimizin uygulanması
oluyor. Bir başka deyişle Susurluk; ‘OSB ve Lojistik bölge kurulmasını
sağlayarak’ ve ‘Konum, doğal kaynak ve çevre imkânlarını değerlendirerek’
neticede ‘cazibe merkezi olma’ stratejik amacına ulaşmaya çalışacak. Bu sebeple
söz konusu stratejiler için belirlenmiş hedeflerin gerçekleşmesi Susurluk için gerçekten
stratejik önemde. Şimdi bu hedeflerin ‘Str.1.3.2-Konum, doğal
kaynak ve çevre imkânlarını değerlendirmek’’’ stratejimizle ilgili
olan 43 adedinin sıradaki 13’ünün daha ‘‘NASIL?’ gerçekleşebileceğine
bakalım. Elbette ki burada da genel kuralımız; güçlü yönlerimize dayanmak,
zayıf taraflarımızı onarmak, fırsatlardan yararlanmak ve tehditlerden sakınmak
olacak.
Şimdi Allah’ın izniyle Susurluğun ’05-LOJİSTİK’ sektörü konusuyla başlıyoruz. Daha önce bu alanda ‘ZY.05.1-Ulaşım dışında gerekli Lojistik altyapısının bulunmaması’ sorunu zayıf bir yön olarak değerlendirilmişti. Bu sebeple belirtilen ’Str.1.3.2’stratejisine uygun ve ‘StrA.1.3-Cazibe merkezi olma’ stratejik amacımıza ulaşmak üzere; ‘HDF.1.3.2.11-Entegre et, süt ürünleri, konserve ve dondurulmuş gıda üretim tesislerine sahip çıkmak’ ve ‘HDF.1.3.2.12-Soğuk hava depoları, paketleme ve pazarlama tesislerini teşvik etmek’ şeklinde 2 hedef öngörülmüştü.
Bu haftanın ikinci bahsi ‘06-
ENERJİ VE DOĞAL KAYNAKLAR’ hedefleri. Daha önce bu alanda
üç fırsat; ‘FRS.06.1-Rüzgâr enerjisi üretiminin yaygınlaşması’, ‘FRS.06.2-Bölgemizde
biyogaz kapasitesi varlığı’ ve ‘FRS.06.3-Güneş
enerjisi projeleri’ olarak belirlenmişti. Yapılan çalışma sonucunda belirtilen ’Str.1.3.2’stratejisine
uygun ve ‘StrA.1.3-Cazibe merkezi olma’ stratejik
amacımıza ulaşmak üzere bu alanda; ’HDF.1.3.2.13-Rüzgâr, güneş ve biyogaz enerjisi üretim alanlarını
belirlemek’, ‘HDF.1.3.2.14-Bu alanlarda yatırım yapılmasını kolaylaştırıp
desteklemek’, ‘HDF.1.3.2.15-Bu sektörde faaliyet gösterecek esnafın yönlendirip
teşvik etmek’ ve ‘HDF.1.3.2.16-Meslek
lisesinde bu alanda eğitim verilerek sektöre eleman yetiştirilmesi’ şeklinde
4 hedef öngörülmüştü.
‘06-ENERJİ VE DOĞAL KAYNAKLAR’ sektörüyle ilgili önümüzdeki
süreçte ilçemize dış çevreden yönelmiş değerlendirilebilecek fırsatlar görünüyor.
Çünkü TÜRKİYE’DE İZLENEN ENERJİ
KAYNAKLARININ ÇEŞİTLENDİRİLMESİ POLİTİKALARI ÇERÇEVESİNDE BAZI UYGULAMALAR
BÖLGEMİZDE DE GİDEREK YAYGINLAŞMIŞ BULUNUYOR. Bu
bağlamda yakın çevremizde RÜZGÂR
GÜCÜNÜ YENİLENEBİLİR ENERJİYE DÖNÜŞTÜREN pek çok
ilçe var. Aynı şekilde önümüzdeki yıllarda da artan şekilde GÜNEŞ ENERJİSİNDEN YARARLANMA PROJELERİ görebileceğiz.
Şimdiden güneş gören bazı kıraç ve yamaç arazilerde güneş panelleri çoğalıyor.
İleriki dönemlerde bu tip projelerin yaygınlaşması hiç de şaşırtıcı olmaz. Aynı
şekilde BÖLGEMİZ YÜKSEK TARIM VE
HAYVANCILIK BİRİKİMİ İLE ÜLKENİN EN ÖNEMLİ BİYOGAZ/BİOKÜTLE ÜRETİM
MERKEZLERİNDEN OLMAYA ADAY. Özellikle
bizim de yakın olduğumuz Bandırma Alt Planlama Bölgesi bu açıdan öne çıkıyor.
Gönen’de ve Edincik’te biyogaz/biokütle enerji santralleri kurulup faaliyete
geçti bile. BİZ NİYE
BÖYLE BİR SANTRALE SAHİP OLMAYALIM Kİ? Susurluk
bir fırsat olarak önümüzdeki orta vadede bu rüzgârı görüp değerlendirmelidir.
Bu açıdan bölgemizde; Rüzgâr enerjisi üretiminin
yaygınlaşması, hayvancılık faaliyetine
bağlı olarak mevcut biyogaz kapasitesi varlığı ve
gelişmekte olan Güneş enerjisi projeleri kuşkusuz Susurluğun
gelişmesini kolaylaştıracak, hızlandıracak ve destekleyecek birer dış 'Fırsat’
örneği. DEVLETİMİZİN BU YÖNDE
ATTIĞI HER ADIM İLÇEMİZ İÇİN DE DEĞERLENDİRİLMESİ GEREKEN STRATEJİK BİR FIRSAT. O
halde ‘AMAÇ.1-BÖLGESİNDE YÜKSELEN,
ÖNE ÇIKAN GELİŞMİŞ BİR SUSURLUK’ için ‘StrA.1.3-Cazibe merkezi
olma’ şeklindeki
Stratejik amacımız doğrultusunda ‘Str.1.3.2-Konum, doğal kaynak ve çevre
imkânlarını değerlendirmek’ stratejisi izleyeceğiz
demektir. ODAKLANMAMIZ
GEREKEN ŞEY; BU FIRSATLARDAN AZAMİ ÖLÇÜDE YARARLANABİLMEK. Bu
bağlamda ilk hedefimiz; RÜZGÂR, GÜNEŞ VE BİYOGAZ
ENERJİSİ ÜRETİM ALANLARINI BELİRLEMEK, ikincisi
ise BU ALANLARDA YATIRIM YAPILMASINI KOLAYLAŞTIRIP DESTEKLEMEK olmalı. Ayrıca bölgemizde kurulacak bu gibi tesisler için
ilçemizde bir an evvel montaj, bakım, onarım ve işletme yan sanayisinin oluşumu
da önemli. Bu nedenle BU SEKTÖRDE FAALİYET GÖSTERECEK ESNAFI
YÖNLENDİRİP TEŞVİK ETMEK, ayrıca MESLEK LİSESİNDE SEKTÖRE ELEMAN YETİŞTİRİLMESİNİ SAĞLAMAK stratejik
hedefler olarak öne çıkıyor.
Bu haftanın son konusu ‘07-TURİZM’
alanında belirlenmiş olan hedefler. Daha önce bu alanda ‘FRS.07.1-Alternatif turizm talebinin giderek artması’ ve ‘FRS.07.2-Jeotermal
yatırım potansiyeli’ şeklinde iki fırsat belirlenmiş
ve üzerinde çalışılmıştı. Sonuçta belirtilen ’Str.1.3.2’stratejisine
uygun olarak, ‘StrA.1.3-Cazibe merkezi
olma’ stratejik amacımıza ulaşmak
üzere bu alanda; ‘HDF.1.3.2.17-İlçemizde
alternatif turizm alanlarını belirlemek’, ‘HDF.1.3.2.18-Bu alanların duyurulmasını ve tanıtımını sağlamak’, ‘HDF.1.3.2.19-Rehberlik
yapacak gençler yetiştirmek’, ‘HDF.1.3.2.20-Meraklısını doğa yürüyüşü, av ve
çiftlik turizmi, yöresel ürün ve tadlarla buluşturmak’, ‘HDF.1.3.2.21-Turizm
Yatırım danışma ve destek hizmeti vermek’, ‘HDF.1.3.2.22-Büyükşehirlerde oturan
Susurluklu emeklileri köylerinde yaşamaya çağırmak’ ve ‘HDF.1.3.2.23-Organik
üretim yapmak üzere köyde yaşama çağrısı yapmak’şeklinde 7
hedef öngörülmüştü.
Susurluklular için ’DEĞ.1-İyilik’, ‘DEĞ.2-Vatana sadakat’ ’, ‘DEĞ.3-Misafirperverlik’
ve ‘DEĞ.4-Yardımseverlik’ çok çok önemli değerler. Geçmişi ve konumuyla bu hep
böyleydi, böyle de sürecek. Kaldı ki eminim Susurluklular konumlarının, doğal
kaynak ve çevre imkânlarının değerini gelecekte çok daha fazla bilecekler. Yapılacak
çok şey var. Bu stratejik hamleler için elbette içerde ve dışarda; alanında
deneyimli, yetenekli ve başarısını kanıtlamış ‘DEĞ.5-Yetiştirdiğimiz değerli insanlar’a
ihtiyacımız var. Onların bu sürece dahil olmaları ve aktif destekleri önemli. ‘DEĞ.6-Yöresel
ürünlerimiz’, ‘DEĞ.7-El sanatlarımız’ ve Bölgede halen var olan ‘DEĞ.8-Fabrika, marka ve tesislerimiz’in de bu
süreçte hiç kuşkusuz oldukça stratejik bir değeri olacak. Kaldı ki her konuda ‘DEĞ.9-Ulaşım ağları üzerindeki konumumuz’ ilçemiz
için avantaj sağlamaya devam ediyor olacak. Yine orta ve uzun vadede ‘DEĞ.10-Cazip yatırım imkânları’ sebebiyle ilçemizin bir cazibe merkezi
olacağını beklemek yanlış olmaz. Ancak Susurluğun bir yandan bölgede cazibesi
artarken diğer yandan da ‘DEĞ.11-Bozulmamış
doğal çevre’sini özenle koruması da şart. İşte bütün bu değerler
öngördüğümüz hedeflerin gerçekleşmesinde bize temel oluşturacak, hayat ve güç
verecek unsurlar. Onlarsız geleceğe sağlıklı ve etkin bir yolculuk mümkün olmaz.
Köklerine yaslanmayan hiçbir hareketin geleceği de yoktur. Ancak bu yolculuk
kesinlikle ortak amaçlara dayalı etkin bir yaklaşım birliği ve temel ilkelere
sarsılmaz bağlılık gerektiriyor. Nitekim bu amaçla; yerine göre Tic.San.Odası Borsa (TSOB), yerine
göre
Kaymakamlık (K) liderliğinde; Belediye (B), Kent Konseyi (KK), Siyasi Partiler (SP), Esnaf sanatkâr
Odası (ESO) ve Stratejik Plan Ekibinin (SPE) birlikte
hareket etmeleri lazım. Elbette yine yerine göre İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü (İMEM), İlçe Halk Eğitim
Müdürlüğü (İHEM), Ziraat Odası (ZO) ve Dernek, Sendika vb. diğer
Sivil Toplum Kuruluşları (STK) da bu işbirliğine aktif olarak katılmalı. Kuşkusuz bazen üst
seviyeden Siyaset gücüne (SG) de ihtiyaç
olacak. Ayrıca yetki alanı gereği; Kalkınma Bakanlığına (KB), Enerji ve Tabi kaynaklar
Bakanlığına (UAB), Turizm Bakanlığına (TZB), Tarım Orman Bakanlığına (TOB) da başvurmamız
gerekecek. Ancak her konuda olduğu gibi Stratejik Plan Uygulamasının her
alanında; ‘İLK.1-Önce
insan, önce Susurluğun geleceği, Önce Vatan, İLK.2-İstikamet üzere olma,
İLK.3-Amaç Birliğine riayet, İLK.4-Planlı değişim dönüşüm ve İLK.5-Birlikte
başarmak’ yolculuğumuzun temel ilkeleri durumunda.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder