Str.2.4.1 Hedefleri (I)
‘Susurluk
için bir Stratejik Plan önerisi’ kapsamında
‘Yeşilelma’ vizyonumuzun
temel ayaklarından ikincisi olan ‘AMAÇ.2-KALKINMAYI
BAŞARMIŞ ÜRETKEN BİR SUSURLUK’’ la ilgili
çalışmamızı sürdürüyoruz. Geçen haftalarda ‘StrA.2.3-Üretkenlik ve
Rekabetçilik’ stratejik
amacı yolunda ‘‘Str.2.3.1-Üretken olma’ stratejisine ait 17 hedef ile ‘Str.2.3.2-Rekabetçiliği
benimseme’ stratejisinin
3 hedefi olmak
üzere
toplam 20 hedefin ‘NASIL GERÇEKLEŞEBİLECEĞİNE DAİR’ önerilerimizi okumuştunuz. Şimdi sırada aynı temel vizyon ayağının ‘StrA.2.4-Özgün, ileri ve Güçlü
olmak’ stratejik amacı var. Bildiğiniz gibi onun da ‘Str.2.4.1-Özgün
bir model ortaya koyma’, ‘Str.2.4.2-Her alanda ilerleme sağlama’ ve ‘Str.2.4.3-Güçlenme’ şeklinde
ifade ettiğimiz üç tane uygulama stratejisi bulunuyor. Konuya bu hafta ‘Str.2.4.1-Özgün
bir model ortaya koyma’ stratejisiyle
giriyoruz. Söz konusu stratejinin ‘04-ULAŞIM’ sektörüyle ilgili 2, ‘07-TURİZM’ sektörüyle ilgili 2, ‘08-SANAYİ’ sektörüyle
ilgili 4, ‘09-TARIM
VE HAYVANCILIK’ sektörüyle ilgili 19, ‘10-SAĞLIK’ la ilgili 2 ve ‘11-EĞİTİM ve SPOR’ alanıyla
ilgili 1 olmak üzere toplam 30 hedefi bulunuyor. Başlamadan evvel yine belirtelim ki; şayet
temel amaçlarımızdan biri ‘AMAÇ.2-KALKINMAYI BAŞARMIŞ ÜRETKEN BİR SUSURLUK’ ise onun olmazsa olmaz Stratejik
Amaçlarından biri ‘‘StrA.2.4-Özgün, ileri ve Güçlü olmak’ ve onun da araçlarından önde geleni ‘Str.2.4.1-Özgün
bir model ortaya koyma’ stratejisidir. O nedenle bu istikamet üzerindeki hedeflerin gerçekleştirilmesinde genel
ortak ‘NASIL? elbette ki bu stratejimizin
uygulanmasıyla gerçekleşecek. Burada da genel kuralımız; güçlü yönlerimize
dayanmak, zayıf taraflarımızı onarmak, fırsatlardan yararlanmak ve tehditlerden
sakınmak olacak. Bir başka deyişle Susurluk orta vadede diğerleriyle birlikte; ‘Özgün
bir model ortaya koyma’ stratejisi
uygularsa var olan güçlü yönlerini daha güçlü yapmış, zayıf taraflarını da
gidermeyi başarabilecek. Bu arada dış fırsatlardan yararlanıp, tehditlerden de sakınabilirse
neticede ‘Kalkınmayı başarmış üretken bir Susurluk’ vizyonuna ulaşabilir.
Bu hafta
ele alacağımız ikinci konu yazımızın da başlığı olan ’Str.2.3.2’stratejisi çerçevesinde
Susurluk için belirlenmiş ‘08-SANAYİ’ sektörü
hedefleri. Daha önce bu sektörde ‘ZY.08.1-Sektörün
yetersizliği’ ve ‘ZY.08.5-Yüksek teknolojili ya da teknolojik ürün üretiminin olmaması’ gibi iki
önemli zayıf yön değerlendirilmişti. Sonuçta
‘StrA.2.4-Özgün,
ileri ve Güçlü olmak’ stratejik amacımıza ulaşmak üzere ve ‘Str.2.4.1-Özgün bir model
ortaya koyma’ stratejisi çerçevesinde’HDF.2.4.1.03-Şeker
Fabrikası için Torku örneğinde olduğu gibi özgün bir model oluşturmak’, ‘HDF.2.4.1.04-Yörsanı
Süt birliği liderliği, halkın katılımı, mali ve siyasi destekle iflas
masasından almak’,’HDF.2.4.1.05-Yörsan’dan Şeker Fabrikasına, Karapürçek’ten
Yahyaköy Göbel ve Okçugöl’e kadar yol boyu Susurluk çayının batısını Tarıma
dayalı Sanayi Bölgesi ilan etmek’ ve ‘HDF.2.4.1.06-Susurluk OSB’nin bir
bölümünü yüksek teknoloji üssü şeklinde oluşmasını sağlamak’ şeklinde 4 hedef öngörülmüştü. Üretim iki yönlü olarak
bize yararlı. Birincisi, TARIM VE HAYVANCILIĞA
DAYALI SANAYİ ÜRETİMİ Kİ BU O SEKTÖRÜMÜZÜN GELİŞMESİNİN DE GÜVENCESİDİR. Emme basma tulumba gibi
her ikisi de birbirlerine katkıda bulunur ve güçlendirirler. İkincisi ÜRETİM ARTIŞI YATIRIMLA DOĞRUDAN İLGİLİDİR VE YATIRIM YAPMAYI
GEREKTİRİR. YATIRIM DA KAPASİTE BÜYÜTMEK, DAHA GÜÇLENMEK DEMEKTİR. Bu nedenle sektördeki
zayıflığımızı gidermenin akla gelen en baskın yolu BİR SEFERBERLİK RUHU İÇİNDE ÜRETİM, YİNE ÜRETİM, DAHA FAZLA ÜRETİM olacaktır. Bu bağlamda sektörün yetersizliği ve Yüksek teknolojili ya da teknolojik ürün
üretiminin olmaması konusundaki zayıflığımız ’StrA.2.4-Özgün, ileri ve Güçlü olmak’ şeklindeki stratejik
amacımız ve ‘Str.2.4.1-Özgün
bir model ortaya koyma’ stratejimizle
giderilebilir. Çünkü KÜÇÜK ÖLÇEKLİ TESİS VE
ÜRETİM KAPASİTESİNİN GÜÇLENDİRİLMESİ MEVCUDUN TAKVİYE EDİLİP BÜYÜTÜLMESİNE
BAĞLI. Bu nedenle sektördeki yetersizliğin aşılması doğal olarak belli bir
zaman alacaktır. Diğer yandan bu zaman zarfında çok daha farklı bir açılımla
dev adımlar atabilmek de mümkün. Misâl: ŞEKER
FABRİKASI İÇİN TORKU ÖRNEĞİNDE OLDUĞU GİBİ ÖZGÜN BİR MODEL OLUŞTURMAK inanıyorum ki Susurluk olarak bizi çok değişik bir kulvara
sokar. Aynı şekilde YÖRSANI
SÜT BİRLİĞİ LİDERLİĞİ, HALKIN KATILIMI, MALİ VE SİYASİ DESTEKLE İFLAS
MASASINDAN ALMAK da öyle. Neticede
Yörsan’ın elimizden kayıp gitmesine seyirci kalmamak Susurluğa borcumuzdur.
Fakat bu defa işi kuralına göre ele almalı ve YÖRSAN’DAN
ŞEKER FABRİKASINA, KARAPÜRÇEK’TEN YAHYAKÖY GÖBEL VE OKÇUGÖL’E KADAR YOL BOYU
SUSURLUK ÇAYININ BATISINI TARIMA DAYALI SANAYİ BÖLGESİ YA DA LOJİSTİK BÖLGE
İLAN ETMEYİ becerebilmeliyiz.
Bu hamle sadece Yörsan ve Şeker fabrikasını değil bölgedeki diğer tesisleri de
yeniden dizayn edecek ve bölgeye daha fazla yatırım çekecektir. Bu konuda son
hamle SUSURLUK OSB’NİN BİR BÖLÜMÜNÜ YÜKSEK
TEKNOLOJİ ÜSSÜ ŞEKLİNDE OLUŞMASINI SAĞLAMAK olmalıdır. Türkiye’nin
2023 sonrası vizyonuna baktığımızda böyle bir stratejik kazanım Susurluk için neden
olmasın ki? İşte bütün bu hedefler istikametinde, inanarak ve amaç birliği
yapılarak yol alınabilirse Susurluk KALKINMAYI BAŞARMIŞ ÜRETKEN BİR
SUSURLUK için özgün bir model ortaya koymuş olacaktır.
Bu
haftanın bir diğer konusu yine yazımızın da başlığı olan ’Str.2.4.1’stratejisi çerçevesinde
Susurluk için belirlenmiş ‘10-SAĞLIK’ sektörü
hedefleri. Daha önce bu sektörde ‘ZY.10.2-Kırsal alanda
sağlık imkânlarına erişimde zorluklar’ şeklinde bir zayıf yön ve ‘THD.10.1-Termal
tesislere yapılacak yeni yatırımların destekleniyor olması’ gibi bir tehdit değerlendirilmişti. Sonuçta
‘StrA.2.4-Özgün,
ileri ve Güçlü olmak’ stratejik amacımıza ulaşmak üzere ve ‘Str.2.4.1-Özgün bir model
ortaya koyma’ stratejisi çerçevesinde; ‘HDF.2.4.1.28-Teşvik
kapsamında yeni termal tesis yatırımlarında en az üç yıldızlı 300 yatağa
ulaşmak’ ve’HDF.2.4.1.29-Kırsal
alanda sağlık imkânlarına erişimde herhangi bir zorluk bırakmamak’ şeklinde 2 hedef öngörülmüştü. Gerçekten
de ilçemiz
termal sağlık açısından da bazı imkânlara sahip. GEREK ILICABOĞAZI’NDAKİ ÇAMUR BANYOLARI, GEREKSE DE KEPEKLER VE
YILDIZDAKİ JEOTERMAL KAYNAKLAR BU
ANLAMDA ÖNEMLİ BİR POTANSİYEL. Bu sebeple ‘AMAÇ.2-KALKINMAYI BAŞARMIŞ ÜRETKEN BİR SUSURLUK’ için ’StrA.2.4-Özgün, ileri ve Güçlü olmak’ stratejik amacımız bağlamında ‘Str.2.4.1-Özgün bir model ortaya koyma’ stratejimizi uygulamaya koyarak Termal tesislere yapılacak yeni
yatırımların destekleniyor olmasını bir fırsat olarak değerlendirebiliriz. Bu manada
geçmişten gelen Termal sağlık tesislerimiz ve ÜLKEMİZDE BU ALANA YAPILACAK YENİ YATIRIM İMKÂNLARININ DESTEKLENİYOR OLMASI SUSURLUK İÇİN
TURİZM SEKTÖRÜ KADAR SAĞLIK ALANINDA DA BİRER AVANTAJ OLACAKTIR. Kuşkusuz özellikle YILDIZ VE ILICABOĞAZI’NDAKİ MEVCUT GÜÇLÜ YÖNLERİN YENİLENEREK
BÜYÜTÜLMESİ KADAR TEŞVİK KAPSAMINDA YENİ BAZI YATIRIMLARIN YAPILMASI da ilçenin orta vadede gelişmesine
ve kalkınmasına katkıda bulunur. Bu yüzden: TEŞVİK
KAPSAMINDA YENİ TERMAL TESİS YATIRIMLARINDA EN AZ ÜÇ YILDIZLI 300 YATAĞA
ULAŞMAK hedefi özgün bir model
ortaya koymak açısından etkin bir işlev görebilir. Yine Kırsal
alanda sağlık imkânlarına erişimde zorluklarla baş etmek üzere; ‘AMAÇ.2-KALKINMAYI BAŞARMIŞ ÜRETKEN BİR
SUSURLUK’’ vizyonu ve ‘StrA.2.4-Özgün, ileri ve Güçlü olmak’ stratejik amacımız
istikametinde ‘Str.2.4.1-Özgün
bir model ortaya koyma’ stratejimizi bu soruna da
uygulamamız mümkün. Çünkü orta vadede özgün çözümlerle KIRSAL
ALANDA SAĞLIK İMKÂNLARINA ERİŞİMDE HERHANGİ BİR ZORLUK BIRAKMAMAK hedefi bize bu konuda yardımcı olabilir.
Bu
haftanın son konusu yine yazımızın da başlığı olan ’Str.2.4.1’stratejisi çerçevesinde
Susurluk için belirlenmiş ‘11-EĞİTİM ve SPOR’ sektörü
hedefleri. Daha önce bu sektörde’GY.11.6-Rahvan at
yarışları’ güçlü bir yönümüz olarak değerlendirilmişti. Sonuçta
‘StrA.2.4-Özgün,
ileri ve Güçlü olmak’ stratejik amacımıza ulaşmak üzere ve ‘Str.2.4.1-Özgün bir model
ortaya koyma’ stratejisi çerçevesinde; ‘HDF.2.4.1.30-Rahvan
at yarışları konusunda ülkede bir iddia sahibi olmak’ şeklinde 1 hedef ortaya çıktı. Kaldı ki KARAPÜRÇEK’TE YAPILAN RAHVAN AT
YARIŞLARI BENCE TÜRKİYE’NİN BU ALANDA ÖNDE GELEBİLECEK SPORTİF
ETKİNLİKLERİNDEN. SUSURLUK İÇİN ALTERNATİF TURİZM AÇISINDAN DA ÇOK CİDDİ BİR
POTANSİYEL. O halde bu alanda RAHVAN
AT YARIŞLARI KONUSUNDA ÜLKEDE BİR İDDİA SAHİBİ OLMAK hedefi çok çok önemli. Böylece
‘AMAÇ.2-KALKINMAYI BAŞARMIŞ ÜRETKEN BİR SUSURLUK’ ’vizyonumuzun ‘StrA.2.4-Özgün, ileri ve Güçlü olmak’ stratejik amacı ve ‘Str.2.4.1-Özgün bir model ortaya koyma’ stratejimiz kapsamında MEVCUT RAHVAN AT YARIŞLARI ETKİNLİĞİMİZİ DE TAHKİM EDİLEREK
SÜRDÜRÜLEBİLİR. İlçemiz için böyle bir misyon aynı zamanda SPOR DALINDA BİZİ DAHA İLERİ VE GÜÇLÜ YAPACAĞI GİBİ, BÖLGEDE ALTERNATİF
TURİZME UYGUN ÖZGÜN BİR MODEL ORTAYA KOYMAK AÇISINDAN DA GÖZ DOLDURACAKTIR.
2023
yılından itibaren orta vadede ilçemizin geleceği için ‘Özgün, ileri ve Güçlü olmak’ la ilgili yapılacak çok şey
var. Ancak bunu yaparken geçmişten gelen değerlerimizi unutmamak gerektiğini de
biliyoruz. Meselâ insanımızdaki ‘DEĞ.1-iyilik’ özü ve ‘Önce Vatan’ şehri olarak ‘DEĞ.2-Vatana sadakat’ duygularımız
böyle değerler. ‘DEĞ.3-Misafirperverlik’ ve ‘DEĞ.4-Yardımseverlik’ yönümüz de öyle. Ayrıca içerde ve dışarda; alanında deneyimli, yetenekli ve başarısını
kanıtlamış ‘DEĞ.5-Yetiştirdiğimiz değerli insanlar’ımız var elbette. ‘Özgün bir model ortaya koyma’ konusunda onlardan niçin yararlanmayalım ki?
Ayrıca sahiplenmesi gereken ‘DEĞ.6-Yöresel ürünlerimiz’,’
DEĞ.7-El sanatlarımız’ ve ‘DEĞ.8-Fabrika, marka ve tesislerimiz’ de bu alanda özel bir yere sahipler. Yine orta
vadede KALKINMAYI
BAŞARMIŞ ÜRETKEN BİR SUSURLUK için ‘DEĞ.9-Ulaşım ağları üzerindeki
konumumuz’ ve ‘DEĞ.10-Cazip yatırım
imkânları’ da ilçemiz için mutlaka değerlendirilmesi
gereken avantajlar. Öte yandan ‘DEĞ.11-Bozulmamış doğal
çevre’mizi her
şeye rağmen korumak ve bu emaneti gelecek nesillere taşımak
mecburiyetindeyiz. Ancak bu yolculuk
kesinlikle ortak amaçlara dayalı etkin bir yaklaşım birliği ve temel ilkelere
sarsılmaz bağlılıkla yürümeyi gerektiriyor. Nitekim bu amaçla tabloda da görüldüğü
gibi; Bazen Ticaret Sanayi Odası Borsa
(TSOB) bazen Kaymakamlık (K), bazen Belediye
(B), bazen de İlçe Sağlık Müdürlüğü (İSM) liderliğinde hareket
edilecek. Onlara da yerine göre Belediye
(B), Kaymakamlık (K), Siyasi Partiler (SP), Esnaf Odası (ESO), Kent Konseyi
(KK) ve İlçe Gençlik
Spor Müdürlüğü (İGSM) eşlik edecek. Uygulamalar Stratejik Plan Ekibinin (SPE) sekretaryasında yürütülürken, onlara ilaveten
duruma göre; Pancar Kooperatifi (PK) ve Süt Birlik (SB) ile Sendika ve Sivil Toplum Kuruluşlarından (STK) da destek alınacak. Ayrıca
ihtiyaç duyulduğunda; Siyasi güçle (SG), Güney Marmara Kalkınma Ajansı
(GMKA), Türk Patent ve Marka Kurumu (TPMK), Şeker Fabrikaları Genel Müdürlüğü
(ŞFGM), Tarım Orman Bakanlığı (TOB), Ulaştırma ve Alt yapı Bakanlığı (UAB), Sanayi
Ve Teknoloji Bakanlığı (STB), Turizm Bakanlığı (TB) ve Gençlik Spor Bakanlığına (GSB) başvurulması gerekecek. Ancak bütün bu
çalışmalarda olduğu gibi Stratejik Plan Uygulamasının her alanında; ‘İLK.1-Önce insan, önce Susurluğun geleceği, Önce Vatan,
İLK.2-İstikamet üzere olma, İLK.3-Amaç Birliğine riayet, İLK.4-Planlı değişim
dönüşüm ve İLK.5-Birlikte başarmak’ yolculuğumuzun temel
ilkeleri olmak durumunda.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder