9 Haziran 2021 Çarşamba

09 Haziran 2021 Çarşamba REİS Gazetesi/sayı217...............................Str.1.3.2 Hedefleri (IV)

Str.1.3.2 Hedefleri (IV)

‘Susurluk için bir Stratejik Plan önerisi’ kapsamında Yeşilelma’ vizyonumuzun temel amaçlarından ilki olan ‘AMAÇ.1-BÖLGESİNDE YÜKSELEN, ÖNE ÇIKAN GELİŞMİŞ BİR SUSURLUK’ üzerinde çalışmayı sürdürüyoruz. Sırada ‘StrA.1.3-Cazibe merkezi olma’ stratejik amacımız ve onun ‘Str.1.3.2-Konum, doğal kaynak ve çevre imkânlarını değerlendirmek’ stratejisi var. Bu bölümde 43 hedef söz konusu ve geçen haftalarda bu alanda daha önce tespit edilmiş bulunan 1’i ‘01-NÜFUS VE SOSYAL HAYAT’ başlığına,   5’i ‘02-KONUM’ alanına, 2’si ‘03-KALKINMA VE TEŞVİKLER’ alanına, 2’si ‘04-ULAŞIM’ , 2’si ‘05- LOJİSTİK’, 4’ü ‘06-ENERJİ VE DOĞAL KAYNAKLAR’ , 7’si de ‘07-TURİZM’, 2’si  08-SANAYİ’ ve 6’sı da ‘09-TARIM VE HAYVANCILIK’ alakalı toplam 31 hedefin  Str.1.3.2’ stratejimize uygun olarak ‘‘NASIL?’ gerçekleşebileceği konusundaki görüşlerimizi paylaşmıştık. Bu hafta Allah’ın izniyle; 1’i ‘10-SAĞLIK’ sektörü, 1’i ‘11-EĞİTİM ve SPOR’ ve 10’u da ‘12- KENTLEŞME VE ÇEVRE’ alanıyla alakalı toplam 12 hedefinin ‘‘NASIL?’ gerçekleşebileceği konusundaki önerilerimizi okuyacaksınız.  Israrla belirtiyoruz ki; şayet ‘AMAÇ.1- BÖLGESİNDE YÜKSELEN, ÖNE ÇIKAN GELİŞMİŞ BİR SUSURLUK’ amaçlamışsak onun olmazsa olmaz ayaklarından biri ‘StrA.1.3-Cazibe merkezi olma’ durumudur. O nedenle bu istikamet üzerindeki hedeflerin gerçekleştirilmesinde genel ortak ‘NASIL?’dan ilki ‘Str.1.3.1-OSB ve Lojistik bölge kurulmasını sağlamak’ idiyse diğeri de yazımızın başlığını oluşturan ‘‘Str.1.3.2-Konum, doğal kaynak ve çevre imkânlarını değerlendirmek’’ stratejimizin uygulanması oluyor.  Elbette ki burada da genel kuralımız; güçlü yönlerimize dayanmak, zayıf taraflarımızı onarmak, fırsatlardan yararlanmak ve tehditlerden sakınmak olacak. Bir başka deyişle Susurluk; ‘OSB ve Lojistik bölge kurulmasını sağlayarak’ ve ‘Konum, doğal kaynak ve çevre imkânlarını değerlendirerek’, güçlü yönlere dayanıp zayıf tarafları onararak, fırsatlardan yararlanıp tehditlerden sakınarak neticede ‘cazibe merkezi olma’ stratejik amacına ulaşmaya gayret edecek. Şimdi bu hedeflerin  Str.1.3.2-Konum, doğal kaynak ve çevre imkânlarını değerlendirmek’’’ stratejimizle ilgili 43 adedinin sıradaki son 12’sinin daha ‘‘NASIL?’ gerçekleşebileceğine bakalım.

İlk önce Susurluğun’Str.1.3.2’stratejisi çerçevesinde belirlenmiş ‘10-SAĞLIK’ sektörü hedefleri ile başlıyoruz. Daha önce Susurluk için bu alanda ‘ZY.10.5-Yetersizliklerden dolayı çoğu hastanın çevre ilçe ve il merkezlerine gitmek zorunda kalması’ sorunu gibi zayıf bir yön değerlendirilmişti. Sonuçta söz konusu zayıf yönün telafisi, ayrıca ’Str.1.3.2stratejisine uygun ve ‘StrA.1.3-Cazibe merkezi olma’ stratejik amacımıza ulaşmak üzere; ‘HDF.1.3.2.32-Yetersizliklerden dolayı ilçe ve il merkezlerine gidemeyen hastalar için uygun ulaşım imkânı sağlamak’ ‘şeklinde bir hedef öngörülmüştü. İnşallah gelecekte ‘AMAÇ.1-BÖLGESİNDE YÜKSELEN, ÖNE ÇIKAN GELİŞMİŞ BİR SUSURLUK’ amaçlıyoruz. Bunun için ‘StrA.1.3-Cazibe merkezi olma’ gibi bir stratejik amacımız var. ‘Str.1.3.2-Konum, doğal kaynak ve çevre imkânlarını değerlendirmek’ stratejisi izlemeyi düşünmüşüz. Ancak elbette ki YETERSİZLİKLERDEN DOLAYI ÇOĞU HASTANIN ÇEVRE İLÇE VE İL MERKEZLERİNE GİTMEK ZORUNDA KALMASI SUSURLUK İÇİN NEGATİF BİR DURUM. Sonuçta binası olan ama ‘DOKTOR YA DA ARAÇ GEREÇ CİHAZ DONATIM EKSİKLİĞİ’ OLAN HASTANELERİN BİZİ BU ALANDA GÜÇLÜ YAPMASI BEKLENEMEZ. Nitekim gelecekte bu gibi yetersizliklerden dolayı hastalarımızın hala çevre ilçe ve il merkezlerine gittiğini görmek sorunumuzu bir kez daha yüzümüze vuracaktır. Bu sebeple öncelikle YETERSİZLİKLERDEN DOLAYI İLÇE VE İL MERKEZLERİNE GİDEMEYEN HASTALAR İÇİN BEDELSİZ UYGUN ULAŞIM İMKÂNI SAĞLAMAK hedefine odaklanmamız gerekiyor. BU HİZMET BELEDİYE ÖNCÜLÜĞÜNDE; AKIN MİNİBÜSLERİ KOOPERATİFİ İLE İŞBİRLİĞİ VE SOSYAL YARDIMLAŞMA VE DAYANIŞMA VAKFI DESTEĞİNDE SAĞLANABİLİR. Bu güç birliğine Kent Konseyi ve diğer sivil toplum kuruluşlarının da gönüllü desteği mümkün. İLÇEMİZİN KONUMU, ÇEVREDEKİ BÜYÜK SAĞLIK KURULUŞLARINA YAKINLIĞIMIZ VE MEVCUT ULAŞIM İMKÂNLARIMIZ BÖYLE BİR ORGANİZASYONU KOLAYLAŞTIRACAK FAKTÖRLER. Susurluğun yaşayan ‘İyilik’ruhu, ‘Yardımlaşma ve dayanışma’  değerleri de böyle bir hareketi benimsemek için çok uygun. CAZİBE MERKEZİ OLMAK İSTİYORSAK, KONUM, DOĞAL KAYNAK VE ÇEVRE İMKÂNLARIMIZI DEĞERLENDİREBİLMELİYİZ. Çünkü öncelikle kendi zafiyetlerimizi telafi etmekte göstereceğimiz başarı kuşkusuz dış çevrede de olumlu algılanacaktır.

Bu haftanın ikinci bahsi ’Str.1.3.2’stratejisi çerçevesinde belirlenmiş ‘11-EĞİTİM ve SPOR’ hedefleri. Daha önce bu alanda bir adet güçlü yön; ‘GY.11.5-Motorkros sporu’ olarak belirlenmişti. Yapılan çalışma sonucunda belirtilen ’Str.1.3.2’stratejisine uygun ve ‘StrA.1.3-Cazibe merkezi olma’ stratejik amacımıza ulaşmak üzere bu alanda; ’HDF.1.3.2.33- Her yıl 5 Eylül etkinlikleri kapsamında spor müsabakaları düzenlemeyi geliştirerek sürdürmek’ şeklinde bir hedef daha ortaya çıktı. Kuşkusuz Susurluğun ’SPOR’ alanında önemli güçlü yönleri var. Bunlardan ilk akla geleni geçmiş yıllarda başarılan  ’Motorkros sporu’ deneyimleri. ÇAYLAK MESİRE YERİYLE BÜTÜNLEŞİK OLARAK YAPILAN MÜSABAKALAR HEM SPOR HEM DE TURİZM YÖNÜYLE SUSURLUĞA BİR RENK VE KATKI SAĞLAMIŞTI, YİNE SAĞLAYABİLİR. Ayrıca her yıl Göbelde yapılan KATRANCI MEHMET PEHLİVAN GÜREŞLERİ İLE KARAPÜRÇEK’TE DÜZENLENEN RAHVAN AT YARIŞLARINI da ulusal bazda sportif etkinlikler olarak buna eklemek mümkün. NİYE BU ETKİNLİKLER ORTA VADEDE DAHA DA GÜÇLENDİRİLİP GELENEKSEL HALE GELMESİN VE İLÇEMİZİN CAZİBE MERKEZİ OLMASINA KATKI SAĞLAMASIN Kİ? Nitekim ‘AMAÇ.1-BÖLGESİNDE YÜKSELEN, ÖNE ÇIKAN GELİŞMİŞ BİR SUSURLUK’ vizyonumuz için ve ‘StrA.1.3-Cazibe merkezi olma’ stratejik amacımız çerçevesinde ‘Str.1.3.2-Konum, doğal kaynak ve çevre imkânlarını değerlendirme’ stratejimiz izlenerek bu güçlü yönümüzü daha da ileri seviyeye getirilebiliriz. Bu bağlamda İLÇEMİZDE BAŞTA GÜREŞ VE AT YARIŞLARI GİBİ ATA SPORLARI İLE MOTORKROS SPORUNU HER YIL 5 EYLÜL ETKİNLİKLERİNE DENK GETİREREK ULUSAL DÜZEYDE MÜSABAKALAR YOLUYLA SUSURLUKLA ÖZDEŞLEŞİR HALE GETİREBİLİRİZ. Kaldı ki bu etkinliklere Turizm Bakanlığı ile Gençlik ve Spor Bakanlığının da destekleri sağlanabilir. Bu hedef aynı zamanda bizi, ulusal düzeyde tanıtacak ve bölgede cazibe merkezi olma stratejik amacımıza da yaklaştırmış olacaktır.


Bu haftanın ve bölümün son konusu ’Str.1.3.2’stratejisi çerçevesinde belirlenmiş ‘12- KENTLEŞME VE ÇEVRE’ hedefleri. Daha önce bu alanda iki adet fırsat; ‘FRS.12.1-Kentsel dönüşüm uygulamaları’ ve ‘FRS.12.2-Artan çevre bilinci’ olarak belirlenmişti. Yapılan çalışma sonucunda; belirtilen ’Str.1.3.2’stratejisine uygun ve ‘StrA.1.3-Cazibe merkezi olma’ stratejik amacımıza ulaşmak üzere bu alanda; ’HDF.1.3.2.34-Susurlukta miadını tamamlamış, risk taşıyan binaların kentsel dönüşümünü kolaylaştırmak’, ‘HDF.1.3.2.35-Kırsal mahallelerimizin yenilenmesi ve imarı için köye dönüş projeleri yapmak ve uygulamak’, ‘HDF.1.3.2.36-Büyük bir park, eğlence alanları ile yürüyüş yolu, spor kompleksi, yaşam ve kültür merkezi yapılmasını hedeflemek’, ‘HDF.1.3.2.37-İlçemizin konum, doğal kaynak ve çevre imkânlarını tanıma ve değerlendirme bilincini yükseltmek’, ‘HDF.1.3.2.38-Susurlukta belirli zamanlarda toplu doğa yürüyüşleri tertip etmek’, ‘HDF.1.3.2.39-Geri dönüşüm, geri kazanım ve yeniden kullanım projeleri yapmak, uygulamak’, ‘HDF.1.3.2.40-Yenilenebilir enerji kaynaklarını ve yağmur suyu hasadı gibi yöntemleri tercih etmek’, ‘HDF.1.3.2.41-Plastik ürünleri kullanmaktan kaçınmak ve sıfır atık projesini uygulamak’,’HDF.1.3.2.42-Susurlukta her yıl kişi başı en az 7 fidan dikilmesini sağlamak’ ve ‘HDF.1.3.2.43-Toprak ve rüzgâr erozyonu ile çölleşmeye karşı önlemler almak’ şeklinde on adet hedef öngörülmüştü. KENTLEŞME VE ÇEVRE başlığında Susurluk için en önemli ‘fırsat’ ülkemizde yasal altyapısı ortaya çıkan ve giderek yayılan ’Kentsel dönüşüm uygulamaları’ uygulamaları. Kentsel dönüşüm, 6306 sayılı Afet Riskli Yapıların Yenilenmesi Hakkında Kanuna göre, kentteki afet riski taşıyan alanların belirlenip, sağlıklı ve de yaşanılabilir hale getirilmesi oluyor. KANUN, TÜRKİYE’NİN HER TARAFINDAKİ KENT VE KÖYLERDEKİ EKONOMİK ÖMRÜNÜ TAMAMLAMIŞ, YIKILMA RİSKİ TAŞIYAN BİNALARIN DEVLETİN SAĞLADIĞI YAPIM KREDİSİ, KİRA YARDIMI, BELEDİYE HARÇ - VERGİ AVANTAJLARINI DA KULLANARAK YENİDEN YAPILMASINI ÖNGÖRMEKTE. Kısaca kentsel dönüşümle kaçak yapılaşmanın önüne geçilmesi, depreme dayanıklı olmayan, ekonomik ömrünü doldurmuş binaların yeniden yapılarak muhtemel doğal afetler sonucu oluşacak zararların en aza indirilmesi amaçlanmış. Bu fırsattan ‘Str.1.3.2-Konum, doğal kaynak ve çevre imkânlarını değerlendirme’ stratejimiz çerçevesinde yararlanabiliriz. Bu bağlamda GELENEKSEL ARSA KARŞILIĞI DAİRE VEREN MÜTEAHHİTLİK MODELİ SUSURLUK İÇİN HALA GEÇERLİĞİNİ KORUYAN BİR TÜR KENTSEL DÖNÜŞÜM FORMÜLÜ. Bu kendi kendine işleyen ESKİ BİNALARIN YIKILIP KAT KARŞILIĞI MÜTEAHHİDE VERME SÜRECİ ARZ TALEP DENGESİ İÇİNDE ORTA VADEDE DE DEVAM EDECEK GİBİ GÖRÜNÜYOR. Özellikle de orta vadede iş sahalarında ve üniversite kampüsü açılması nedeniyle konut talebinde meydana gelecek artışlar dikkate alındığında. Bu yüzden hangi yöntemle olursa olsun SUSURLUKTA MİADINI TAMAMLAMIŞ, RİSK TAŞIYAN BİNALARIN KENTSEL DÖNÜŞÜMÜNÜ KOLAYLAŞTIRMAK hedefi kuşkusuz ilçemizin gelişmesine de katkıda bulunacaktır. Bu arada KIRSAL MAHALLELERİMİZİN YENİLENMESİ VE İMARI İÇİN KÖYE DÖNÜŞ PROJELERİ YAPMAK VE UYGULAMAK hedefi de ihmal edilmemeli. Ayrıca KENTSEL DÖNÜŞÜM KAVRAMI RİSKLİ BİNALARIN YIKILIP YENİDEN YAPILMASI YANINDA, YERLEŞİM YERLERİNİN KONGRE VE KÜLTÜR MERKEZLERİ, PARK VE EĞLENCE ALANLARI GİBİ MODERN İHTİYAÇLARIN KARŞILANMASINI DA İÇERMEKTE. Bu nedenle Büyükşehir desteğiyle Islah edilecek SUSURLUK DERESİ KIYISINDA KENT MERKEZİ İÇİN MİLLET BAHÇESİ ÖRNEĞİNDE BÜYÜK BİR PARK, EĞLENCE ALANLARI İLE YÜRÜYÜŞ YOLU, SPOR KOMPLEKSİ, YAŞAM VE KÜLTÜR MERKEZİ YAPILMASInı hedeflemek gerekiyor. Bu başarılabilirse ilçemizin kentsel dönüşüm uygulamalarından maksimum yarar sağlamasına da imkân verecektir. Bunun için her konuda olduğu gibi BÜYÜKŞEHİR SINIRLARI İÇİNDE OLMAMIZIN GÜÇLÜ DESTEĞİNE GÜVENEBİLİRİZ. Mademki içinde bulunduğumuz ve yaşadığımız ortamı ‘çevre’ olarak adlandırıyoruz. Mademki son yıllarda dünyanın en çok dikkat çeken konularından biri de çevre kirliliğidir. İLÇEMİZİN DE BU OLGUYA İLGİSİZ KALMASI DÜŞÜNÜLEMEZ. Görülüyor ki geri dönüşüm bilinci arttıkça, dünyada ve Türkiye’de bu konuda daha bilinçli önlemler alınıyor. Meselâ plastiğin verdiği hasarlara dikkat çekmek için Temmuz ayından bu yana milyonlarca tüketici plastik kullanımını azalttı ya da hiç kullanmadı. BU HAREKET 2011’DEN BERİ DÜNYA ÇAPINDA, GÜNDEN GÜNE BÜYÜYEREK POPÜLER OLMAYA DEVAM EDİYOR. Ayrıca bütün dünyada olduğu gibi ülkemizde de güçlenerek ’Artan çevre bilinci’ Susurluk için de değerlendirilmesi gereken kıymetli bir fırsat. Bu bilinç doğal çevreye dikkat etmek ve dünyaya zarar vermeyen ve fayda sağlayan seçimler yapmak anlamında gelişen bir hassasiyet. ÇEVRE DOSTU KÜÇÜK EVLERDEN ORGANİK GIDAYA, DOĞA DOSTU ÇÖZÜMLERDEN KÜRESEL ISINMAYA KADAR ONLARCA ŞEY HAKKINDA İLGİ VE SÜREKLİLİK GEREKTİREN, SÜRDÜRÜLEBİLİR OLMASI GEREKEN BİR KONU. Özünde bir yaşam yaklaşımı ve felsefesi. En basit noktadan başlarsak kişinin yere attığı sigara izmariti ya da bir ürün ambalajı onun için bir sorun teşkil etmiyor. O sadece onu elinden çıkartmayı düşünüyor ve birkaç adım ötede olan çöp kutusu bile onun için bir şey ifade etmiyor. Çünkü onu bilerek yere atıyor. Bu örnek en masum çevre kirliliği olaylarından sadece biri. ASIL BÜYÜK SORUNLAR BÜYÜK ÇAPLI SANAYİ TESİSLERİNDEN KAYNAKLANAN BÜYÜK ÇAPLI KİRLİLİKLER. HAVAYA, SUYA VE TOPRAĞA BÜYÜK MİKTARLARDA KİRLETİCİ MADDE SALIYORLAR. Elbette eskiye nazaran gelişen teknoloji ve getirilen yasalar sayesinde bir azalma var. Fakat hala SUYUMUZ, HAVAMIZ VE TOPRAĞIMIZ OLUŞAN KİRLİLİKLE KARŞI KARŞIYA. Tabi ki biz de. Oysa şayet vizyonumuz ‘AMAÇ.1-BÖLGESİNDE YÜKSELEN, ÖNE ÇIKAN GELİŞMİŞ BİR SUSURLUK’ ise ve ‘StrA.1.3-Cazibe merkezi olma’ yönünde bir stratejik amacımız varsa bu fırsatlardan ‘Str.1.3.2-Konum, doğal kaynak ve çevre imkânlarını değerlendirme’ stratejimiz çerçevesinde yararlanabiliriz.   Zira ARTAN ÇEVRE BİLİNCİ HER ŞEYDEN ÖNCE KENDİ KONUM, DOĞAL KAYNAK VE ÇEVRE İMKÂNLARIMIZIN KIYMETİNİ BİLME MESELESİDİR. Bu nedenle İLÇEMİZİN KONUM, DOĞAL KAYNAK VE ÇEVRE İMKÂNLARINI TANIMA VE DEĞERLENDİRME BİLİNCİNİ YÜKSELTMEK tabi ki öncelikli hedefimiz olmalı. Bu sebeple Çevre bilincini yükseltmek üzere SUSURLUKTA BELİRLİ ZAMANLARDA TOPLU DOĞA YÜRÜYÜŞLERİ TERTİP ETMEK hedefi içimizdeki doğa yoksunluğu ve bilgi eksikliğinin önüne geçebilir. Bu alanda GERİ DÖNÜŞÜM, GERİ KAZANIM VE YENİDEN KULLANIM PROJELERİ YAPMAK, UYGULAMAK hedefi de hem çevremizi koruyup geliştirmeye hem de ekonomik döngümüz için yatırım ve kazanç sağlamaya imkân verecektir. Kuşkusuz gelecekte de ilçemizde enerji ve suyu dikkatli kullanmalı,  bu konularda da tasarrufa dikkat etmeliyiz. Zira enerjide dışa bağımlıyız ve ayrıca su zengini de değiliz. Bu nedenle YENİLENEBİLİR ENERJİ KAYNAKLARINI VE YAĞMUR SUYU HASADI GİBİ YÖNTEMLERİ TERCİH ETMEK hedefi planlama ve uygulamalarda mutlaka dikkate alınmalıdır. PLASTİK ÜRÜNLERİ KULLANMAKTAN KAÇINMAK VE SIFIR ATIK PROJESİNİ UYGULAMAK hedefi de bu konuda çok önemli adımlardan biri olacaktır. Kuşkusuz Çevre Bilinci yaklaşımında ağaçların büyük önemi var. Ağaç dikmenin önemini kavramalı, ağaç ve ormanların faydalarını öğretmeliyiz. Bir kişi yılda 7 ağaç tüketiyor, en az bu kadar hatta daha fazlasını yerine dikmemiz lazım. Meselâ bu meyanda  SUSURLUKTA HER YIL KİŞİ BAŞI EN AZ 7 FİDAN DİKİLMESİNİ SAĞLAMAK gibi bir hedef geleceğimizin garantisi olacaktır. Son olarak ayrıca TOPRAK VE RÜZGÂR EROZYONU İLE ÇÖLLEŞMEYE KARŞI ÖNLEMLER ALMAK hedefi ile bu konuda geç olmadan elden gelen yapılmalıdır. 

Orta vadede yapılacaklar için gelecekte Susurlukluların konumlarının, doğal kaynak ve çevre imkânlarının değerini çok daha fazla bileceklerini umuyorum. Meselâ hamurumuzda bulunan DEĞ.1-İyilik’, ‘DEĞ.3-Misafirperverlik’ ve ‘DEĞ.4-Yardımseverlik’ böyle değerler. Bu süreçte içerde ve dışarda; alanında deneyimli, yetenekli ve başarısını kanıtlamış ‘DEĞ.5-Yetiştirdiğimiz değerli insanlar’a ihtiyacımız olacak. Kuşkusuz ‘DEĞ.9-Ulaşım ağları üzerindeki konumumuz’ orta vadede  ilçemiz için avantaj olmaya devam edecek. Yine aynı süreçte ‘DEĞ.10-Cazip yatırım imkânları’ sebebiyle ilçemizin bir cazibe merkezi olacağını ummak yanlış olmaz. Ancak Susurluğun bölgede cazibesi artarken diğer yandan ‘DEĞ.11-Bozulmamış doğal çevre’sini özenle koruması gerekiyor. Bu değerlere yaslanmadan geleceğe sağlıklı ve etkin bir yolculuk mümkün olmaz. Ancak bu yolculuk kesinlikle ortak amaçlara dayalı etkin bir yaklaşım birliği ve temel ilkelere sarsılmaz bağlılık gerektiriyor. Nitekim bu amaçla tabloda da görüldüğü gibi; yerine göre Belediye (B) yerine göre Kaymakamlığın (K) liderliğinde Stratejik Plan Ekibinin (SPE) sekreteryasında; hedefin gerektirdiği Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakfı (SYDV), Akın Kooperatifi (AKOP), İlçe Gençlik Spor Müdürlüğü (İGSM), Ticaret Sanayi Odası Borsa (TSOB) ve Orman İşletme Şefliğinin (OİŞ) desteklerine ihtiyaç olacak. Ayrıca Kent Konseyi (KK), Siyasi Partiler (SP)  ve diğer Dernek, Sendika vb. diğer Sivil Toplum Kuruluşları (STK) da bu işbirliğine gönüllü olarak katılmalı. Elbette yine gerektikçe üst seviyeden Siyaset gücü (SG) yanımızda olmalı. Çünkü uygulanan projeler itibariyle Turizm Bakanlığının (TB), Gençlik Spor Bakanlığının (GSB), Şehircilik ve Çevre Bakanlığının (ŞÇB), Tarım Orman Bakanlığının (TOB) destekleri alınmak zorunda. Özellikle Büyük Şehir Belediyesi (BBB) her daim yanımızda olmalı. Ancak bütün bu çalışmalarda olduğu gibi Stratejik Plan Uygulamasının her alanında; ‘İLK.1-Önce insan, önce Susurluğun geleceği, Önce Vatan, İLK.2-İstikamet üzere olma, İLK.3-Amaç Birliğine riayet, İLK.4-Planlı değişim dönüşüm ve İLK.5-Birlikte başarmak’ yolculuğumuzun temel ilkeleri olmak durumunda. 

yyalcin3@gmail.com

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder