Str.1.1.1 Hedefleri(III)
Bir
buçuk yıldır ‘Susurluk için bir Stratejik
Plan önerisi’ geliştiriyoruz. Bunun için ‘Yeşilelma’ vizyonumuzun temel amaçlarından biri ‘AMAÇ.1-BÖLGESİNDE YÜKSELEN, ÖNE ÇIKAN GELİŞMİŞ BİR SUSURLUK’. Onun da ‘StrA.1.1-Sosyal ve ekonomik kalkınma’ başlıklı bir Stratejik amacı ve ‘Str.1.1.1-Güçlü yanları ve fırsatları kullanma’ stratejisi var. İşte şu anda bu çerçevede öngördüğümüz
hedeflerin ‘Nasıl yapılacağı’ üzerinde çalışıyoruz.
‘Nereye ulaşmak istiyoruz?’ başlıklı ikinci
aşamada bu strateji için toplam 71 hedef belirlenmişti. Geçen haftalar bu
hedeflerden ‘01-NÜFUS VE SOSYAL HAYAT’ başlığı altında 2, ‘02-KONUM’ başlığında
3, ‘03-KALKINMA VE TEŞVİKLER’ başlığında 3, ‘04-ULAŞIM’ başlığında 3 ve ‘05-LOJİSTİK’ sektöründe 2adet
olmak üzere toplam 13 hedefle ilgili çalışma REİS gazetesinde yayınlanmış oldu.
Bu hafta da inşallah aynı yöntemle ‘06- ENERJİ VE DOĞAL KAYNAKLAR’ başlığında 4 ve ‘07-TURİZM’ başlığında
11 olmak üzere toplam 15 hedefin nasıl gerçekleşebileceğini ortaya koymaya
çalışacağız. Kuşkusuz bu hedeflerin
gerçekleştirilmesinde genel ortak ‘nasıl?’
yazımızın başlığını oluşturan ‘Str.1.1.1-Güçlü yanları ve fırsatları kullanma’ stratejimizin uygulanmasıdır. Zira söz konusu strateji
Susurluk için belirlenmiş 12 başlıklı sektör/alanlarda öngörülmüş bulunan güçlü
yönlerden ve orta vadede çevreden yönelecek fırsatlardan azami ölçüde yararlanmayı
amaçlıyor. Böylece ilçemizin güçlü yönlerinin daha da güçlendirilmesi mümkün
olabilecek.
Bu yazımızın ilk başlığı ‘06- ENERJİ VE DOĞAL KAYNAKLAR’ sektörü için 4 hedef belirlenmişti. Bunlar için de esas alınan
güçlü yönler ‘GY.06.1-Rüzgâr enerjisi kapasitesi’, ‘GY.06.2-Güneş enerjisi’, ‘GY.06.3-Biyogaz
potansiyeli’ ve ‘GY.06.4-Jeotermal kaynaklar’ idi. Nitekim öngörülen ilk hedef Susurluğun
mevcut Rüzgâr enerjisi
kapasitesinden yararlanmak ve bu alandaki kapasitenin geliştirilmesini sağlamak
üzere; ‘HDF.1.1.1.14-İlçemizde
yapılan Rüzgâr enerjisi yatırımını en az üç katına çıkarmak’ oldu. Bunun
için elbette ‘DEĞ.10-Cazip yatırım imkânları’ ve ‘DEĞ.11-Bozulmamış doğal çevre’
gibi değerlerimiz söz konusu. İlke olarak ise; ‘İLK.4-Planlı değişim dönüşüm’ ve ’İLK.5-Birlikte
başarmak’ şeklindeki temel kriterlerimiz bize yardımcı olacak. Hedefin
gerçekleşmesinde ilgili ve sorumlu olanlar da önem sırasına göre; Tic.San.Odası
Borsa (TSOB), Kaymakamlık (K), Belediye (B), Siyasi Partiler (SP) ve Stratejik
Plan Ekibi (SPE)
oluyor. Bu sektörde aynı rüzgâr enerjisi gibi güneş enerjisi
potansiyeli de var. Bu nedenle ilçemizde Güneş enerjisi üretimini arttırmak
üzere ‘HDF.1.1.1.15-Güneş enerjisi
üretim işletmelerini teşvik etmek’ hedefi düşünüldü. Bu konuda dayanılacak temel değerler,
ilkeler ve sorumlular ilk hedefle tıpatıp aynı. O yüzden tekrar edilmeyecek.
Yöremizdeki yaygın hayvancılık ve tarım faaliyetleri sebebiyle ilçemizde de zengin
bir Biyogaz potansiyeli olduğu varsayılıyor. Ancak bu potansiyel ne
ölçülebilmiş ne de değerlendirilebilmiş değil. Bu açıdan meselâ uygun
olan noktalarda ‘HDF.1.1.1.16-Biyogaz
enerji üretimi için GMKA desteğinde projeler yapmak’ hedefi pekâlâ yararlı olabilir. ‘DEĞ.8-Fabrika, marka ve
tesislerimiz’, ‘DEĞ.9-Ulaşım ağları üzerindeki konumumuz’ ve ‘DEĞ.11-Bozulmamış
doğal çevre’miz bu konuda yararlanmamız gereken değerler. Ayrıca bu yolculukta
bize rehberlik edebileceği düşünülen temel ilkeler ise; ‘İLK.4-Planlı değişim
dönüşüm’ ve ‘İLK.5-Birlikte başarmak’ olacaktır. Ayrıca hedefin
gerçekleşmesini sağlayacak sorumlular da ilgi sırasına göre; Stratejik Plan
Ekibi (SPE), Tic.San.Odası Borsa (TSOB), Kaymakamlık (K) ve Belediye (B)
olabilir. STK olarak İlçe Ziraat Odası mutlaka işin içinde olmalı ve söz konusu
projeler GMKA işbirliğinde yapılmalıdır. Son olarak yine ilçemizde var olan Jeotermal kaynakların
değerlendirilmesi için ‘HDF.1.1.1.17-Jeotermal
kaynak rezervleri ve özelliklerine uygun yatırımcılar bulmak’ hedefi öngörülmüştü. Bunun için ‘DEĞ.9-Ulaşım ağları üzerindeki konumumuz’, ‘DEĞ.10-Cazip
yatırım imkânları’ ve ‘DEĞ.11-Bozulmamış doğal çevre’ değerlerimize dayanmak
zorundayız. Ayrıca; ‘İLK.1-Önce insan, önce Susurluğun geleceği, Önce
Vatan’, ‘İLK.2-İstikamet üzere olma’ ve ‘İLK.5-Birlikte başarmak’ şeklindeki
ilkelerimiz bu uğurda bize yol gösterecektir. Bu hedef için görevli olanlar ise
öncelik sırasına göre; Stratejik Plan Ekibi (SPE), Tic.San.Odası Borsa (TSOB),
Kaymakamlık (K) ve Belediye (B) olmalı. Bu sektör için öngörülen 4 hedef de
yörede var olduğu bilinen rüzgâr, güneş, biyogaz ve jeotermal potansiyelinin
değerlendirilmesiyle ilgili. Bu sebeple her dört hedefin de ‘nasılı’ ortak:
öncelikle söz konusu potansiyeller hakkında kaynak araştırması yaptırmak ve fizibilite
sonuçlarını değerlendirmek. Ardından bölge belirlemeleri yaparak söz konusu yatırımlar
için yer ve arazi tahsisleri yapmak. Son aşamada ise istekli uygun
yatırımcıları davet edip tesis inşaları için yardımcı olmak. Böylece söz konusu hedefler gerçekleştiğinde
yenilenebilir enerji potansiyeli ilçemiz için de üretim ve kazanca dönüşebilir.
Örneğin ilçemizin elektrik ihtiyacı da eskiden olduğu gibi tamamen kendi
imkânlarımızla karşılanabilir. Ayrıca bu çabalar sayesinde başta Tarım ve
Hayvancılık olmak üzere Sanayi ve Turizm sektörlerine de çok farklı alanlarda
çok farklı seviyelerde katkı sağlanmış olacak.
Böylece Susurluğun ‘ENERJİ VE DOĞAL KAYNAKLAR’ ile ‘TURİZM’ sektörlerinde daha güçlü hale gelmesi
mümkün olacağı gibi bu çabalar başta Tarım ve Hayvancılık olmak üzere, Sanayi
ve lojistik sektörlerine de katkı sağlayacaktır.Bunlar neticede tümüyle orta
vadede ‘Sosyal ve ekonomik kalkınma’mızı olumlu etkileyecek hususlar. Bölgesinde
yükselen, öne çıkan gelişmiş bir Susurluk istiyorsak Tarım ve Hayvancılık
kadar, Enerji ve doğal kaynaklar alanında da, Turizm sektöründe de var
olabilmeliyiz. Yenilenebilir enerji ve Alternatif turizm bu açıdan Susurluk
için güçlü bir çıkış yolu sunuyor. Bu bir tercih değil aksine; gelişmek
isteyen, daha güçlü bir Susurluk için mecburi istikamet gibi.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder